בחירת תכשיטים – עולם שלם של אפשרויות   

בואו נשים את זה רגע על השולחן, גם מי שמצהירה כי היא אינה חובבת תכשיטים תשמח לקבל טבעת איכותית או שרשרת זהב בעלת משמעות. תכשיטים כבר מזמן לא מהווים רק תוספת נחמדה ששמורה לעשירים בעלי סטטוס ומעמד גבוה, אלא פריט אופנה שכל ארון חייב להכיל, ודרך נהדרת ופשוטה לשדרג כל הופעה, להקנות מראה ייחודי, להעביר מסר, וליצור מראה שייקי וטאץ׳ אחר

קרדיט תמונה: unsplash.

 

התכשיטים הפופולאריים ביותר הם תכשיטים העשויים מתכות יקרות כמו: נחושת, כסף וכמובן זהב. מאחר ומדובר ברכישה שעשויה לעלות לכם לא מעט כסף, חשוב מאוד לבחור את התכשיט שלכם בצורה האופטימלית ביותר.  

 

מגוון יתרונות לתכשיטי זהב  

 

תכשיטים העשויים זהב הם הפופולאריים ביותר מאחר ויש להם לא מעט יתרונות. מעבר ליופי והעיצוב היפיפה שיש לגוונים השונים של תכשיטי זהב, תכשיטים אלו תמיד יהיו קלאסיים ובעלי ערך רב ונצחי, כיאה לתכשיטי לאישה. היתרון הגדול ביותר של הזהב הוא העמידות הגדולה שלו לאורך זמן גם במשך עשרות ומאות שנים. תרכובות של מתכות המכילות זהב ניתן לעצב בצורה נוחה, ובמידה והברק יורד עם הזמן או ישנה שחיקה ומופיעות שריטות, עדיין ניתן לרענן את הצבע והברק ואפילו לרתך ולייצר תכשיט אחר לגמרי, כך שהערך נשמר לאורך זמן. רוב התכשיטים הללו עשויים מתרכובות המכילות זהב ומתכות יוקרתיות שונות, כאשר כמות הזהב בתערובת נמדדת על ידי יחידות המכונות קרט. כמעט בלתי אפשרי להשתמש בזהב טהור לצורך ייצור של תכשיטים, החומר עצמו יקר מאוד, והוא רך מידי ולא מאפשר עיצוב נוח. לבסוף, זהב הוא אינו חומר אלרגני, כך שהסיכוי לפתח גירויים בעור הוא נמוך באופן יחסי לשאר סוגי התכשיטים.

 

כיצד תבדילו בין תכשיטים איכותיים לזיופים  

 

אם החלטתם לבחור בתכשיט זהב איכותי חשוב שתדעו כי ישנם לא מעט זיופים בשוק. אמנם הזיופים יכולים להידמות למקור כמעט אחד לאחד, לפחות במראה, אבל תרכובת המתכות ואחוז טוהר הזהב בתכשיט יהיה שונה לגמרי, וכך גם היתרונות הרבים של תכשיט זהב יוקרתי. אם אתם רוצים להיות בטוחים כי אתם רוכשים תכשיט זהב איכותי ואמיתי, חשוב מאוד לגשת לחברה מוכרת או אפילו רשת גדולה וידועה. במקרים כאלו הסיכוי שתקבלו תכשיט אמיתי, שטוהר הזהב שלו תואם את אחוזי הקרט המוטבעים עליו, הוא גדול. היכולת הממשית להבדיל בין תכשיטים העשויים זהב לבין הזיופים שמורה בעיקר למקצוענים ולמביני עניין בתחום, ולרוב הלקוח לא יוכל להבדיל בעצמו במידה והחיקוי עשוי בצורה טובה ומדויקת. יחד עם זאת, ישנן כמה דרכים לבדוק את הזהב באמצעות שימוש במגנט למשל. זהב אמיתי לא יתמגנט ואילו תערובת אחרת עשויה בהחלט לעשות זאת. נוסף על כך, ניתן תמיד לבדוק את החותמת שעל גבי התכשיט. זהב אמיתי מעל 2 גרם כאן במדינת ישראל מחויב לשאת עליו 3 סוגים של חותמות. חותמת אחת ממכון התקנים הישראלי, חותמת שנייה של היצרן או  היבואן וחותמת שלישית אישית. תוכלו תמיד לבקש מהמוכר זכוכית מגדלת על מנת לראות את החותמות בבירור, לעיתים הן קטנות מאוד.  

תגובות

תגובות