עיריית כפר סבא פיתחה לומדה לאיתור מצבי מצוקה וחרדה בקרב כיתות ה-ו

עיריית כפר סבא פיתחה לומדה חדשה שתסייע ליועצות בקרב שכבות ה’-ו’ ברחבי העיר לאתרי ולהתמודד עם מצבי מצוקה או חרדה בקרב התלמידים. הלומדה הייחודית לכלי חוסן ולאיתור מצבי מצוקה, פותחה ומוטמעת במערכת החינוך העירונית, בהובלת המחלקה לקידום הבריאות ולחוסן עירוני בעיריית כפר סבא ובשיתוף אגף החינוך ומשרד החינוך, המכון הטכנולוגי חולון, השירות הייעוצי והשירות הפסיכולוגי-חינוכי.

הלומדה היא אמצעי טכנולוגי חדש אשר מצטרף למערך הכלים של נשות החינוך בבתי הספר בעיר, לצד שיחות לחיזוק הפן הרגשי והחברתי עם התלמידים. מטרת הפתרון הטכנולוגי הוא לחזק את היכולת של הצוותים המקצועיים באיתור מצבי לחץ בקרב תלמידים, עידוד לשיח ופתיחות מצד התלמידים מול גורמי המקצוע, וכל מבוגר משמעותי אחר בחייהם.

רפי סער, ראש העיר: “מערכת החינוך הכפר סבאית ערוכה לפתיחת שנת הלימודים החדשה. בזכות שיתופי פעולה יצירתיים, יוזמת העירייה כלי חשוב נוסף לחיזוק והעצמת התלמיד. הלומדה הדיגיטלית תחזק את יכולותיהם של הצוותים המקצועיים לאתר ולטפל במצבי חרדה, בין אם זה כתוצאה מבדידות חברתית, תחושה של חוסר מסוגלות לימודית ועוד. אני מודה לכלל העושים במלאכה ומאחל לנו שנת לימודים מוצלחת”.

סגן ראש העיר, דני הרוש ומחזיק תיק הבריאות: “נגיף הקורונה מלווה בהשלכות רגשיות רבות על ילדינו, ומחייב אותנו להיערכות אחרת ממה שהורגלנו עד כה. אחד מתמורות הנגיף הוא חידוד היצירתיות והחשיבה מחוץ לקופסא שכל כך מאפיינת את המערכת החינוך שלנו. הלומדה הייחודית שפותחה בהובלת המחלקה לקידום הבריאות בעירייה היא עוד הוכחה לכך”.

תגובות