ההורים בברנר ישביתו את פתיחת שנת הלימודים “לא נוותר על מה שהובטח”

מאת: אירית מרק

לפני כחודשיים בחמישה בתי ספר בכפר סבא ובעוד רבים בארץ הודיעו המנהלים על איחוד כיתות בשכבות שבהן הצטמצם מספר התלמידים וירד מתחת לתקן משרד החינוך (34 תלמידים בכיתה). כמובן שבתוך תקופת הקורונה ולאחר שנה נוראית מבחנה רגשית לילדים, ההורים זעמו על המהלך ועל העיתוי. ביחד עם יו״ר הנהגות בעיר בבתי ספר נוספים שנפגעו, הובילו ההורים באמצעות היו”רים פנייה לעירייה ולשרת החינוך שנכנסה לתפקיד באותם ימים, ולאחר זמן קצר השרה החליטה להקפיא מהלכים אלה באופן גורף.
“יש לציין כי קיבלנו את תמיכת ראש עיריית כפר סבא ואגף החינוך בעירייה, שההחלטה לא יצאה מהם ולא היתה בידיהם. ראש העיר אף כתב לשרה באופן אישי כדי לתמוך בבקשתנו”, אומר יו”ר ועד ההורים בברנר, טל ברמן סגל “השרה כמובן העלתה על כך פוסט שעזר לה מאד להרוויח אהדת ציבור ממש בסמוך לכניסתה לתפקיד”.

עכשיו כשהגיעו לישורת האחרונה וצריך להתחיל את השנה, לא מאשרים בבית הספר ברנר את שהובטח. “קיבלנו על כך הודעה ב15/8, גם מנהלת בית הספר בעצמה הופתעה מכך. טענת משרד החינוך – המציאו קריטריונים בדיעבד. על אף הכתוב בבירור במכתבה של השרה. והקריטריון הוא שאם היינו חריגים גם במהלך השנה הקודמת, לא נוכל לקבל אישור לחריג נוסף. זה אכן נכון אבל האם הילדים שלנו פחות נפגעו בתקופה הזו? ממש לא!
מאז אנחנו במירוץ וכותבים ופונים לכל גורם אפשרי, בכל דרך אפשרית. ממיילים לגורמים רבים במשרד החינוך (לשכת השרה, הנהלת המחוז, העירייה שוב), וגם בפייסבוק כמובן. אנחנו לא מתכוונים לוותר על מה שהובטח, ובטח לא להגיד לילדים שלנו שמפרים הבטחות”.

ההורים המוחים, הודיעו על שביתה ביום הראשון ללימודים בבית הספר ובכוונתם לממש אותה. “עורכי דין הורים בשכבה בודקים הגשה לבגצ על הבטחה שלטונית שלא קוימה ויש לכך תקדימים. השרה יצאה בהצהרות וקיבלה על כך כותרות ואת שלה השיגה, ממש כשנכנסה לתפקיד. עכשיו במציאות היא מפרה הבטחות. עצוב מאד”.

במכתב שהוציא ברמן לפני כחודשיים לשרה הסביר בהרחבה את חשיבות הנושא “בבתי הספר בעירנו (כפר סבא) עדכנו 5 מנהלי בתי ספר על איחוד כיתות לקראת שנת הלימודים הבאה, מתוך העובדה שיש עזיבה של תלמידים בשכבות שונות מסיבות שונות. בחלק מבתי הספר ב-2 שכבות בו זמנית. למשל בבית הספר שבו לומדת בתי, יש ירידה בכמות התלמידים בשכבה ג (העולה לד) לפחות מ-102 תלמידים, מה שמצמצם לפי התקן (34 לכיתה) את כמות הכיתות מ-4 ל-3. כך גם בשכבה ב (העולה לג)”.

“עוד יותר מכך – העולים לכיתה א בבית הספר גם הם יידחסו ב-3 כיתות ובכל אחת 34 ילדים, כי “עומדים בתקן”. “המשמעות בפועל: בכל שכבה שבה הדבר קורה, כמות התלמידים בכיתה הולכת לעלות אל כמעט המקסימום האפשרי (34 כידוע) תוך תהליך פירוק והרכבת כיתות מחדש. “לאחר שנתיים קשות מאד בתוך משבר הקורונה ומשבר מלחמתי, הפגיעה בילדים, הסגרים והלימודים מרחוק, הפגיעה ברמת הלימודים ובעיקר הקשיים החברתיים שהתקופה הזו הביאה – המהלך הזה הרסני בהשלכותיו על הילדים ומצבם הנפשי והחברתי”.

את המכתב המנומק שיגר כאמור ברמן בשם הנהגות הורים בבתי ספר יסודיים נוספים בעיר: אוסישקין, לאה גולדברג, דבורה עומר, בן גוריון, גולדה וכלל בתי הספר היסודיים בעיר.

מיד לאחר מכן, הוציאה השרה שאשא ביטון הבהרה שאכן איחוד הכיתות יבוטל. ראש העיריה רפי סער הוציא הודעה להורים “עיריית כפר סבא  התבשרה ע״י משרד החינוך, על ביטול הכוונה לצמצם כיתות לימוד במס׳ בתי ספר בעיר. ההחלטה התקבלה בעקבות דיונים שערך אגף החינוך מול משרד החינוך, פנייתו ראש העיר רפי סער לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון ופניית יו״ר ועד ההורים בבית ספר ברנר”.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה :”שכבת ד’ בברנר ביקשה וקיבלה בשנה שעברה אישור אי-צמצום חריג שניתן ממטה משרד החינוך. השנה, לא אושרה הבקשה בנימוק כי לא מאשרים אי צמצום חריג שנתיים ברצף ולא מאושרות תוספות שעות. שכבות אחרות בבית הספר אשר הגישו לגביהן בקשה לראשונה קיבלו את האישור. המחוז פנה מספר פעמים בבקשה לקבל את האישור החריג למרות הרצף ונענה בשלילה”.

תגובות