אירוח בקיבוצים ברמת הגולן – כמה טוב לישון טוב!

טיול טוב נשען על כמה דברים: מסלול טוב, נופים מרהיבים, שותפים טובים לדרך, אוכל טוב, ומקום לינה נעים לנפוש בו לאחר מעשה. רמת הגולן שופעת בכל טוב, וקשה מאוד לטעות בבחירת המסלול. הנופים בהחלט מרהיבים, חלקם ייחודיים לגמרי לאזור. על האוכל? אין מה לדבר! שפע תבואה מקומית מגידולי הגולן והצפון יספקו לכם מנות מרהיבות וטעימות בכל ארוחה וארוחה. ומה עם לינה? ובכן, פיתרון הלינה הנחשב ביותר הוא כמובן אירוח בקיבוצים של הרמה. (אגב, השותפים לדרך? זה כבר באחריותכם הבלעדית!)

להתארח בקיבוץ זה לחוות משהו מקומי, לחוות את רוח החיים במקום בו אתם אורחים. לפגוש מקומיים, להרגיש את האווירה, ולהעשיר את החוויה. לא מעט קיבוצים מציעים בתי אירוח וצימרים מפנקים. מבקתות ספונות עץ לטיולים רומנטיים ועד מקומות לינה למשפחות מרובות ילדים, והכול בטעם טוב ובנוחות הראויה לסטנדרט הישראלי הגבוה של טיולים, אין כמו אירוח בקיבוצי הגולן.

הנה דוגמא לכמה מקומות אירוח בקיבוצים:

  • קיבוץ אל-רום – עם לא פחות ממאה מיטות, האכסניה באל-רום מציעה פיתרונות למשפחות וקבוצות גדולות ללינה נוחה ומשותפת. אפשר ליהנות מחבילות הכוללות ארוחת בוקר טרייה ומשובחת, וגם להזמין מראש ארוחות צהריים או ערב מפנקות לא פחות. תוכלו להדליק מדורה לערב קומזיץ, להעסיק את הילדים בג’ימבורי ובציורי הקיר, ולנפוש באוויר הנקי בגובה 1000 מטרים מעל פני הים.
  • קיבוץ אורטל – האירוח בקיבוצים מעולם לא היה מפנק יותר, עם בקתות העץ בלב טבע צפוני, מוקף בחורש ירוק, ועם תפריט טיפולי מגע בחדרי הטיפול המושקעים, אידיאלי לזוגות, אך לא רק. בין היופי של הנוף המקומי ליופי של הבקתות עצמן תוכלו ליהנות גם מהנוחות שבקרבה היחסית לאתרי התיירות ומסלולי הטיול המפורסמים של הגולן, ולשוב למפתן המוכר לעיסוי אחרי מסלול הליכה, סיום אידיאלי ליום של טיול.

מה אפשר למזוג לכם לצד הלינה המפנקת?

הגולן לא מסתכם רק בחדרי שינה מפנקים ונופים שלא נופלים מהרי אירופה, שכן האירוח בקיבוצים המקומיים כולל הזדמנויות לפגוש את תבואת הגולן, ואיך לא – את היין המקומי המשובח. בוודאי תתפלאו לגלות כי יש לא מעט יקבים ברמת הגולן, וחלקם יהיו ממש במרחק נגיעה, לעיתים אף במרחק הליכה מהצימרים שלכם. יקב תל שיפון שבקיבוץ אורטל, אותו הקיבוץ עם הבקתות המפנקות כאן למעלה, שוכן בלב הכרמים הניצבים אל מול נוף וולקאני משגע, כך שתוכלו להתענג על יינות מקומיים מעשה ידי אמן, ולהכיר יקב ישראלי עם היסטוריה של למעלה מעשור, וכמות בקבוקים שנתית כמעט 50,000 יחידות.

דגמנו דוגמא בודדת, אך רשימת היקבים ברמת הגולן ארוכה ומסועפת, וכוללת את יקב בהט, יקב  רם, הר אודם, גבריאל, בזלת הגולן, ורבים אחרים. במהלך ואף לפני האירוח בקיבוצים המקומיים תוכלו לברר איזה יקבים שוכנים בסמוך אליכם, ולשלבם במסלול הטיול (שימו לב שבחלקם כדאי לקבוע סיור מודרך מראש).

תגובות