סיכום שנת תשפ”א במרכז הרפואי מאיר: מצוינות לצד ועם הקורונה

שנת תשפ”א לא תישכח במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית עוד זמן רב כאשר צוותי מאיר המשיכו בהתמודדות יומיומית מאתגרת ואמיצה עם מגפת הקורונה, מחלה קטלנית ומדבקת במיוחד.

לצד אתגרי הקורונה, זכה השנה מרכז רפואי מאיר בהישגים מרשימים, לרבות בציון מושלם של 10 במדדי איכות של משרד הבריאות ובתואר מיון הילדים המוביל בישראל, הישגים המעידים שוב על היותו מרכז רפואי מצטיין בארץ.

אז מה נאחל לשנה החדשה? שנמשיך להיות לראש ולא לזנב ובעיקר שנהיה בריאים!

ד”ר ירון מושקט, מנהל המרכז הרפואי מאיר מדגיש כי הייתה זו שנה מרובת אתגרים, בצד התמודדות עם מגפת הקורונה,  אופיינה השנה בעומס תחלואה שגרתית גבוה במיוחד. “הצוות המחויב והמקצועי של בית החולים נאלץ להתמודד עם עומסים בכל החזיתות גם יחד ועשה את זה באופן מעורר השראה. בכל אותה עת שמר בית החולים על הסטנדרטים של מצוינות שמאפיינים אותו מזה שנים והמשיך להוביל במדדי איכות, מניעת זיהומים, טיפול בילדים ועוד. ברצוני לאחל לתושבי השרון ולצוותים שלנו שנה שתביא עימה הפוגה מהמאבק על החיים, הרבה סיפוק ובעיקר בריאות”.

שנת תשפ”א כמו השנה שלפניה הייתה מאתגרת מאין כמותה. הצוותים הרפואיים התמודדו חודשים ארוכים עם מגיפה עולמית קשה תוך מחויבות עצומה להמשיך ולטפל בחולים במקצועיות ודאגה בכל מצב ובכל שלב.

אז מה היה לנו השנה במרכז הרפואי מאיר:

לשמחתנו כ- 6,750 תינוקות נולדו בחדרי הלידה שלנו מתוכם 108 זוגות תאומים ושלישייה מנצחת אחת. השנה, לאור הקורונה, נערכו קורסים הכנה ללידה וסיורים באופן היברידי: חלקם באופן וירטואלי מרחוק וחלקם, כשניתן, בנוכחות פיזית. בנוסף, התחדשנו בחדר לידה חדש ובלידות מים שנתנו אפשרות נוספת ליולדות הנפלאות שלנו ללדת בדרך טבעית, מרגשת ומיוחדת.

במהלך השנה טופלו במאיר כ-160 אלף פניות בכלל המיונים שלנו, מתוכם כ-30 אלף רק של ילדים ונוער עד גיל 18, וכ-4,500 מקרים בשל תאונות דרכים. ביחידת ה-IVF בוצעו 900 טיפולים. בנוסף, נערכו השנה במאיר כ-410 אלף ביקורים במרפאות החוץ, ולמעלה מ-3,300 צנתורים!

ואיך אפשר בלי קצת קורונה: כ-1,300 חולי קורונה אושפזו בחודשים האחרונים במחלקות הקורונה (פנימיות ב,ג,ה), במחלקת ריאות, בטיפול נמרץ כללי ובטיפול נמרץ נשימתי, ולמעלה מ-6,400 פקדו את המיון הנשימתי עקב קורונה. בנוסף, אלפים רבים מהעובדים ומהציבור חוסנו בידי הצוותים שלנו, לרבות ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ!

השנה, דורג מאיר ראשון בדוח מדדי האיכות של משרד הבריאות, בקטגוריית בתי החולים הגדולים, עם ציון 10! הישג מרשים  בזכות צוות מקצועי ומחויב מאין כמוהו.

בין המדדים בהם בלט מאיר נמצא מספר הצנתורים הגבוה ביותר בישראל לאנשים שלקו בהתקף לב חריף בתוך 90 דקות בלבד, אז ברור שיותר חיים של אנשים ניצלו כך

הישג מרשים נוסף השנה – מיון ילדים במרכז הרפואי מאיר זכה במקום ראשון בישראל זו השנה השנייה ברציפות במסגרת בקרת מודל התמרוץ של משרד הבריאות. מלר”ד מבוגרים במאיר זכה אף הוא להישג מרשים ונמצא ברביעייה הפותחת בצמרת בתי החולים בישראל.

השנה, בית החולים המשיך להתחדש במחלקות חדישות שנועדו לתת למטופלים טיפול ותנאי אשפוז יוצאים מגדר הרגיל כאשר מחלקות אף אוזן גרון, כירורגיית פה ולסתות וכירורגיה פלסטית עברו למשכן חדש ומעוצב.

שיקום הלב במאיר המשיך השנה להיות בין המבוקשים בישראל, וטיפל בלמעלה מ-3,700 מטופלים. בנוסף, על מנת להנגיש את שירות שיקום הלב עוד יותר, החל השנה פיילוט של תכנית שיקום לב מרחוק, המציע לכ- 130 חולים את שירותי שיקום הלב מרחוק, בזמן ובסביבה המתאימים להם.

שנת תשפ”א הייתה שנה מיוחדת למומחי הספורט של מרכז רפואי מאיר, המלווה רפואית מעל 20 שנה את הסגל האולימפי. במשחקים האולימפיים אשר התקיימו השנה בטוקיו ליווה צוות מקצועי ממאיר את הספורטאים האולימפיים, שניים מהרופאים, פרופ’ דני נמט וד”ר ערן דולב נסעו עם המשלחת האולימפית שחזרה עם הישגים מרגשים ביותר.

תגובות