ראש העיר רפי סער הודיע השבוע על הקמת ועדה עירונית לבקרת מבנים בעלי סיכון בכפר סבא
אמש (14.9) בעת ישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובניה, הציע ראש העיר לחבריה להצטרף לוועדה העירונית החדשה.
הוועדה אשר מתגבשת כעת תכלול בין היתר את ראש העיר ומהנדסת העירייה, עליזה זיידלר גרנות; אדריכלית העיר, מיכל שרייבר; מנהל המינהלת להתחדשות עירונית, איציק בן יצחק ונציג הפיקוח העירוני.
הוועדה העירונית תבצע מיפוי של כלל המבנים ברחבי העיר, אשר עשויים להיות בעלי כשלים מבניים וכן פיקוח ובקרה מקיפה על פעילות מינהל ההנדסה בעניין זה.
סוגיית הפיקוח על מבנים אשר מצריכים תיקונים מבניים או מוגדרים כמסוכנים, מנוהלת כיום בכפר סבא בידי מינהל ההנדסה במסגרת חוק עזר עירוני. במסגרת חוק העזר אמון מהנדס מיוחד לתחום ״מבנים מסוכנים״ אשר מבצע בקרה מקיפה על כל מבנה שנמצא כחשוד. במידת הצורך מנחה המהנדס את דיירי הבניין לבצע תיקונים ליסודות המבנה. בנוסף קובע חוק העזר כי האחריות לביצוע תיקונים למבנים מוטלת על דייריו. במידה ויש בכך צורך מבצעת העירייה את החיזוקים הנדרשים ומשיתה את הוצאות התיקון על דיירי הבניין. בנוסף, במידה והמבנה מוגדר כמסוכן, נוהל העירייה מגדיר כי  יש להוציא צו מידי לפינוי המבנה מדייריו.
בתוך כך, בשנתיים וחצי האחרונות מובילה עיריית כפר סבא תכנית אב להתחדשות עירונית ברחבי העיר ובדגש על מרכזה. התכנית אשר מנוהלת בידי מינהל ההנדסה בהתאם למדיניות ראש העיר רפי סער, הובילה בין היתר להקמת מנהלת להתחדשות עירונית לראשונה בכפר סבא. כמו כן גיבוש תכנית אב להתחדשות עירונית אשר כוללת כ-7 אלף יח׳ דיור ברחבי העיר, גיבוש מדיניות עירונית להובלת  תכניות תמא 38, ותכניות פינוי-בינוי נרחבות אשר מיושמות בימים אלה, ביניהם: פרויקט שכונת יוספטל, שכונת אלי כהן, מתחם סוקולוב ומתחם ששת הימים אשר יובילו בנוסף להקמת יח׳ דיור חדשות ליצירת מבני מסחר, ומבני ציבור, שטחים פתוחים, שימור העצים הקיימים, תשתיות חניה תת קרקעיות, שבילי דרך חדשים ועוד.

תגובות