שלמה אבני – גם טבח ב”דן אכדיה” וגם צלם אמן

מאת: ישראל הרצל

זוגתי  ואני נסענו לבלות לילה במלון על הטיילת של נתניה.

את הבוקר תכננו לבלות בביקור בתערוכתו המרשימה של יהושע גריפית, ובפגישה עם האמן רפאל אבוקסיס

בדרכנו לגלריה על הצוק  נתקלנו  בתערוכת “ים של פלסטיק” שלא ידענו עליה.  זו  תערוכת רחוב ברחבה ליד “גלריה על הצוק” בנושא שמירה על הים וחופי העיר. אוצרת התערוכה – עדי אדר. התערוכה הינה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, ומתנדבי “נתנ-ים – שומרים עליו כולם” 

נושאי תערוכת הצילום – שמירה על הסביבה החופית והעלאת המודעות להפחתת השימוש במוצרי פלסטיק בחופים.

הצלמים נפגשו להנחיות מקצועיות בזום, שמעו הרצאה מפי ד”ר גליה פסטרנק על בעיית הפסולת בחופים, ולאחר מכן יצאו הצלמים ותיעדו במשך מספר חודשים את חופי הים במצבים שונים כולל אסון הזפת בחודש פברואר 2021.

כצלם שנים רבות בעצמי, שגם למד צילום והיה חבר בחוגי צילום, התרשמתי מאד מאיכות העבודות, הקומפוזיציות  המעניינות ונושאי הצילומים.

הצלמים שלוקחים חלק בתערוכה: אמיר גלעד, אריה דנציג, דוד טוביאס, דליה סינקלר, דליה פטר, הדס סורדו-מנור, ורדה דורי, טל ניניו, יוחי ירוחמי, יעל דנקנר, לבנה זיגל, ליבי לוי, נורית מוזס, ציפי איינבינדר, רז משולם, רחל דותן ושלמה אבני.

 

הצילום “זהום הים – פסק דין מוות לחי ולצומח” של הצלם שלמה אבני

 

הצלם שלמה אבני הינו קרוב משפחה של זוגתי עליזה.

שלמה היה טבח ב”דן אכדיה” במשך 41 שנה, אך גם צלם חובב מילדותו.

שלמה, תושב נתניה, נשוי לשרה, וסב לשמונה.

הוא הושפע רבות מהצלם יצחק בן אריה, מהפקולטה לארכיטקטורה בטכניון.

שלמה הוא צלם אוטודידקט, עבר מספר השתלמויות מקצועיות בצילום, אך הוא מתעדכן ולומד לבד ונמצא בפורומים של צילום, שם חברים מעדכנים ומתחלקים במידע חדש.

שלמה הציג במשך השנים את צילומיו במספר תערוכות צילום.

 

אסיים – אני ממליץ בכל פה לראות את התערוכה המקסימה.

אנחנו צריכים שנושא הזיהום בפלסטיק יעלה לסדר היום גם בחינוך וגם  בתרבות. הנזק  משפיע על הבריאות שלנו. בסופו של דבר – הכול חוזר אלינו. אני אישית מאמין בפוטנציאל של אמנות לייצר השפעה ושנוי.

 

תגובות