בדק בית עשיתם? למה אתם מחכים?

“היה נכון, נכון תמיד”, מתנגנת הסיסמא של הצופים, אבל האם אתם באמת נכונים? אל תחכו שיפול עליכם הבית, ואל תמתינו להצפה שתבוא. במקום זה היו מוכנים מראש לכל צרה שלא תבוא, ובצעו בדק בית לפני הרכישה. יותר מדי רוכשי דירות בישראל עסוקים כל כך בהבנת המשכנתא ומחשבות על ההשקעה שלהם, השכונה, השכנים, עליית המחירים, ובסופו של דבר שוכחים שהם רוכשים מוצר – דירה, ואם המוצר פגום, זה הולך לעלות להם ביוקר.

אל תהיו כסהרורים, צועדים בחשיכה ולא יודעים מה אתם קונים. דירה היא מוצר מורכב, הכולל מערכות ביוב ואינסטלציה, מערכות חשמל, קירות, רצפות, תקרות, הרבה חומרים והרבה אפשרויות לתקלות. לא רק מורכבת, הדירה שלכם היא גם מוצר יקר, ולעיתים קרובות בעיה בדירה עלולה לעלות לכם הרבה, אם לא הרבה מאוד כסף. לא חבל?

עושים בדק בית, והבית שלכם בדוק!

בדיקה אמיתית לנכס העתידי שלכם היא מתנה אמיתית שתחסוך לכם הון תועפות בעתיד. בדק בית נכנס לעובי הקורה, תרתי משמע, ומגלה ליקויים שונים כדי לדעת האם:

  1. המבנה עצמו תקין – כלומר ליקויים מבניים מכל סוג ובכל צורה, וכמובן בכל דרגת חומרה וסכנה.
  2. מערכת הצינורות תקינה – לדעת שיש אטימות גבוהה ושאין סכנה להצפות בבית, שהרי הצפה זה נזק ממשי ולעיתים קרובות לא רק לדירה שלכם, אלא גם לשכנים מלמטה.
  3. בדיקת יסודות – לרוב במבנים חדשים מקבלן, חשוב לוודא שלא עוגלו פינות ולא נחסכו כמה שקלים על חשבון עוצמת היסודות של המבנה, שהרי על היסודות ייקום וייפול דבר, או במקרה הזה – בניין.
  4. חלונות – כן, גם בחלונות עלולים להסתתר כל מיני פגעים ומיחושים, וחלונות זה דבר יקר. למה להוציא כסף לשווא אם הבדיקה תגיד לכם בדיוק מה מצב החלונות בבית?
  5. רטיבות ונזילות – לעיתים נזילות מוסתרות ומסתתרות, ורטיבות לא מתגלה עד שכבר מאוחר מדי. בבדיקת בדק בית תגלו גם אם יש רטיבות נסתרת, שלא רואים עדיין מבחוץ.

בדיקה לאחר שיפוץ

שיפוצניק יכול להבטיח לכם עבודה מצוינת, אבל בסופו של דבר זה קצת כמו במוסך – אם אתם לא מומחים בעצמכם, אתם נמצאים בידיים האמונות של איש המקצוע, ולעיתים אנשים נוטים לחפף. לא, אנחנו לא אומרים שאין לסמוך על שיפוצניקים, כנ”ל לגבי מוסכניקים, אלא שחשוב להכיר בעובדה שיש אנשים שמעגלים פינות, ויש גם אנשים לא ישרים בעולם.

אם ביצעתם שיפוץ לדירה או לבית, הרי שבדק בית ובדיקה לאחר שיפוץ זה מהלך חשוב מאוד, ובעיקר אם השקעתם הרבה כסף. כמה זה הרבה כסף? ובכן, מדובר בשאלה יחסית, ובכל זאת, ישנו גם אופי השיפוץ. אם הוחלפו מערכות חשמל וצנרת, נשברו קירות ונבנו אחרים, הרי שכדאי מאוד להשקיע עוד קצת בבדק הבית ואישור השיפוץ, מאשר לחיות אחר כך עם תוצאות לא טובות.

למידע נוסף ליחצו – בדיקה לאחר שיפוץ

תגובות

תגובות