ניתוח קטרקט

רופא העיניים המליץ לכם לבצע ניתוח קטרקט? רגע לפני ניתוח, חשוב שתדעו אילו סוגי ניתוחים קיימים, כיצד נערכים לניתוח, מהם הסיכונים ומהי עלותו של התהליך הניתוחי

 

ניתוח קטרקט בשיטת הפאקו

ניתוח הקטרקט בשיטת הפאקו מתבצע תוך הרדמה מקומית כך שהמטופל אינו חש כאבים בדרך כלל. הרופא המנתח מפריד את עדשת העין באמצעות ביצוע חתך בשולי הקרנית ולאחר מכן משתמש במכשיר אולטרה-סאונד המפורר את העדשה. בשלב הבא נשאבת העדשה החוצה על ידי מחט זעירה.

כעת הרופא מנקה את העין משאריות העדשה שהוצאה, הוא מכניס עדשת עין מלאכותית שתאפשר למטופל ראייה מיטבית וחובש את העין. 

 

ניתוח קטרקט בלייזר אל מול ניתוח קטרקט קלאסי

בעבר, ניתוח קטרקט בשיטת פאקו היה הנפוץ ביותר. כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה, ניתוח קטרקט בלייזר הולך וצובר תאוצה בארץ ובעולם ויותר ויותר אנשים הסובלים מקטרקט מבצעים את הניתוח החדשני. לניתוח קטרקט בלייזר ישנן מעלות שאינן קיימות בניתוח המסורת.

לדוגמה, במקום לבצע חתך ידני להפרדת העדשה, החתך מתבצע באמצעות קרן לייזר המאפשרת דיוק מרבי והדיוק מעניק תנאים טובים יותר להשתלת העדשה המלאכותית. כמו כן, הסיכוי לתופעות לוואי אחרי ניתוח קטרקט בלייזר קטן יותר בהשוואה לסיכוי הקיים בניתוח הרגיל. 

 

הערכות לניתוח

לפני ביצוע ניתוח קטרקט יש לעבור מספר בדיקות למען ביטחונכם האישי. בין הבדיקות ניתן למנות:

בדיקת ביומטריה- בדיקה זו מאפשרת לרופא לדעת מהי מידת העדשה המתאימה לכם

בדיקות דם שגרתיות

בדיקות אק”ג

בנוסף לכך, יש לבקש מהרופא אישור רפואי וסיכום מידע רפואי ולהציג את טפסים אלה טרם יום הניתוח. חשוב לזכור, ביום הניתוח אין להגיע עם עיניים מאופרות שכן איפור עלול להוביל לזיהום בעין.

 

עלולים להיות סיבוכים?

ניתוח הקטרקט הוא אחד הניתוחים השכיחים בעולם והוא נוחל הצלחה רבה במרבית המקרים. עם זאת, כמו בכל הליך רפואי, גם בניתוח הקטרקט עלולים להיות סיבוכים כמו

טשטוש ראייה- בעקבות היווצרותה של בצקת בקרנית. עם טיפול ראוי מצב זה חולף תוך זמן קצר

זיהום בתוך העין

יובש בעין- ניתן לטיפול על ידי שימוש בטיפות עיניים

לחץ בעין- מצב בו המטופל מרגיש תחושת אי נוחות ולחץ חזק בתוך העין, גם מצב זה ניתן לטיפול על ידי תרופות מתאימות

שקיפות קרנית נמוכה

במקרים נדירים מאוד עשוי להיות דימום מקומי והיפרדות רשתית.

 

עלות ניתוח הקטרקט 

טווח העלות של ניתוח הקטרקט נע בין 8000-15000 כאשר המחיר תלוי בפרמטרים כמו שם הרופא המנתח ושם המרפאה. 

רבים מעדיפים לבצע ניתוח במסגרת פרטית, בייחוד כאשר מדובר בעיניים. וכן, גם אם תחליטו לבצע את הניתוח במסגרת פרטית, אין זה אומר שתצטרכו לשלם תשלום מלא.

ד”ר ירון פינקלמן למשל, בעל מומחיות של למעלה מ25 שנה בניתוחי קטרקט, מבצע ניתוחי קטרקט פרטיים בשילוב הסדר עם חברות הביטוח השונות.

תגובות