מגפת הקורונה שינתה היבטים רבים בחיינו, גם בעולם האמנות

מאת: ישראל הרצל

כך תפרסמו עצמכם באמנות  בלי להיפגש פנים אל פנים מגפת הקורונה שינתה היבטים רבים בחיינו, וכך גם בעולם האמנות.

למרות האתגרים, אמנים שונים הצליחו להתפרסם גם באמצעות פגישות זום בלבד. כך מבססים מוניטין ויוצרים קשרי אמון ממרחק.

מגפת הקורונה שינתה את העולם הממשי ואת זה הווירטואלי, כמו כן, היא שינתה גם לא מעט היבטים בעולם המקצועי, לרבות צורות פרסום באמנות.

בשנה האחרונה נערכו פגישות פרסום כאלו מבלי להיפגש פנים אל פנים.

עם זאת, למרות שמעולם לא נפגשו בעולם האמיתי, אמנים ישראלים הצליחו לגייס לעצמם בהצלחה מעריצים, לנהל איתם שיחות גיוס ולהבטיח פרסום בפגישות זום בלבד.

כיום, אמנים כבר לא צריכים להשקיע משאבים יקרים כדי לטוס הרחק בשביל לקיים פגישות כדי להתפרסם, תוך שהם משתכנים בבתי מלון ומבזבזים כסף מיותר. במציאות הנוכחית, אמן “חכם”, יכול להיפגש עם מעריציו מסן פרנסיסקו, לונדון, דובאי והונג קונג וכל זאת תוך שעות ספורות בלבד. כל מה שצריך זה חיבור חזק לאינטרנט וחולצה ייצוגית מספיק כדי להופיע בפגישה שתערך כל כולה דרך המסך.

בעוד אמנים ידועים ומבוססים מחפשים אפשרויות להתפרסם באמצעות פגישות הזום, אמנים זוטרים בשלבים מוקדמים של הקריירה מתמודדים עם לא מעט קשיים. 

האמנים הזוטרים נאבקים לייצר תחושת אמינות בקרב קהילת האמנות אך ורק בהסתמך על קשר שנוצר במרחבי הרשת ועל מסכי המחשב.

חשוב שאם אתם אמנים שרוצים להתפרסם  תזהו מומחים מובילים בתעשיית האמנות: הכוונה היא לאנשים שמגדירים מחדש את התעשייה. בין אם מדובר בסוזן לנדאו, דורון לוריא או אריה ברקוביץ.

מרגע שזיהיתם את האנשים האלו – פנו אליהם.

לאחר שזיהיתם את המומחים – גייסו אותם: צרו קשר עם קהילת אנשים שמאמינים בחזון שלכם. נסו לגייס אותם כמנטורים ראשוניים או כמדווחים ומפיצי הבשורה הראשוניים של אמנותכם.  תוכלו להשתמש בהם כיועצים או רק כתומכים.

כמומחים בתחומם, העובדה שאנשי מקצוע  בכירים אלו יתמכו באמנות שלכם תעניק לכם חותמת אמינות באופן אוטומטי, מה שיאפשר לכם לפנות לקהל רחב יותר.

המשיכו לבנות את עצמכם: ככל שהתמיכה באמנות שלכם תעלה, כך תוכלו להגדיל בהתאמה את היקף הפניות שלכם לגלריות ולמוזיאונים להציג תערוכות מוערכות.

הדבר יוכיח שהאמינות שלכם נבנית בהדרגה, באמצעות הקשרים שביססתם.

לסיכום, גיבוי מצד אנשי מקצוע ויצירת קשרים חמים עם מומחים מובילים בתחום, מביא לסיכויים גדולים יותר לפרסום עבודתכם. אין ספק שאין ערובה להשקעה גם במקרה כזה, אך טיפוח מערכות יחסים עם אנשים שחולקים חזון עמכם ועם האמנות שלכם, ומאמינים בה, יוצר תחושת אשרור שמגבירה את האמינות של אמנותכם.

תגובות