כך תשמרו על פרחים טריים לאורך זמן

כשאתם מקבלים משלוח פרחים או רוכשים בעצמכם פרחים לעיצוב הבית חשוב שהם ישארו רעננים צבעוניים ומרשימים לאורך זמן. ישנם לא מעט סוגי פרחים. כאלו שמחזיקים יותר זמן וכאלו שנובלים בקלות. באמצעות טיפול נכון בפרחים ניתן להאריך את חייהם, למנוע נבילה או קמילה ולגרום להם לעמוד זקוף ולשמור על צבעם הבוהק

פרחים

לשם כך, ריכזנו עבורכם טיפים חשובים לשמירה על פרחים טריים לאורך זמן:

השקיה – כדי שפרח יחיה הוא זקוק למים. אך מרבית הפרחים לא זקוקים לכמות גדולה של מים. לכן כאשר מניחים זר פרחים באגרטל יש למלא רק את חלקו התחתון של האגרטל במים פושרים. את המים יש להחליף כל כמה ימים כדי למנוע התפתחות בקטריות. בנוסף, מומלץ לשים במים מעט אקונומיקה.

כלי לפרחים – כאשר אתם מניחים את הפרחים בתוך כלי תוודאו שהוא נקי מאבק ולכלוך. מומלץ לשטוף היטב את הכלי בסבון ומים ולאחר מכן לשפוך עליו מים רותחים. לאחר קירור הכלי יש לשים את הפרחים כשרק השליש העליון שלהם מבצבץ. כאשר הפרחים גבוהים מידי ניתן לגזום אותם בקצה ולאפשר להם לשבת בכלי בצורה יציבה.

תחזוקה שוטפת – כדי לאפשר לצמחים לצרוך מים בצורה יעילה ולשמור על רעננותם מומלץ לגזום להם את הקצוות באלכסון. בנוסף, יש להסיר את העלים התחתונים כדי שלא יבוא במגע עם המים ויפתחו ריקבון. יש להתבונן במי הפרחים לבחון את צלילותם ולהחליפם כאשר הם מתחילים להיות עכורים. 

אור וצל – מרבית הפרחים אוהבים אור אך לא באופן ישיר. מספיק לחשוף את הפרחים לאור שמגיע דרך חלון הבית ולהימנע מלהניח אותו מול קרני שמש ישירים. בבתים בהם פועל מזגן עוצמתי יש להזיז את הפרחים מזרם אוויר קר שמאיץ את ייבושם.

אדניות – פרחים הנשתלים באדניות מומלץ לשים ליד קיר תומך שייתן להם צל בחלק משעות היממה ויספק להם תמיכה מול רוח נושבת. כמו כן, באדנית ייבוש המים מהיר יותר ולכן יש לדאוג להם לכמות מים מספקת ולבדוק מידי פעם שהאדמה שלהם לחה.

כמו שהבנו פרחים דורשים תחזוקה שוטפת. אך ישנם פרחים שדורשים תחזוקה מיוחדת מעבר לתחזוקה הרגילה כמו פרח הסחלב. לכן, יש לברר מראש מול המשתלה או חנות הפרחים כיצד לטפל בפרח בצורה נכונה. כשנשקיע בפרחים שלנו הם יחזירו לנו אהבה בכך שיפרחו יפיצו ריח ויכניסו צבע וחיים לבית. 

בפעם הבאה שאתם מחפשים חנות פרחים בכפר סבא ורוצים לפנק מישהו בזר פרחים מרשים תצרפו לו פתק קטן עם כמה טיפים חשובים לשמירה על הפרח. כך תאפשרו לו ליהנות מהמתנה שלכם לזמן רב יותר.

תגובות