מפקד חדש לזרוע היבשה: אלוף תמיר ידעי מכפר סבא

מאת: אירית מרק

אלוף תמיר ידעי נכנס לתפקיד מפקד זרוע היבשה, במקומו של אלוף יואל סטריק, שכיהן בתפקיד כשנתיים וחצי.
טקס חילופי המפקדים נערך אמש (ג’), בבסיס “תל – נוף” (מרום), בנוכחות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, חברי פורום מטכ”ל, חיילים ומפקדים בזרוע, בני המשפחות ומוזמנים נוספים

אלוף תמיר ידעי, בוגר קורס פיקוד ומטה, בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר ראשון במדעי המדינה והמזרח התיכון מהאוניברסיטה העברית, תואר שני בביטחון לאומי מהמכללה לביטחון לאומי ובעל תואר שני נוסף במנהל עסקים מהמרכז האקדמי פרס. אלוף ידעי נשוי ואב לשלושה

מדברי הרמטכ”ל, רב-אלוף אביב כוכבי: “השינוי שצה”ל עובר בכלל והשינוי שעוברת זרוע היבשה מכוון לתכלית הרלוונטית. רלוונטיות פירושה אפקטיביות מבצעית. זרוע היבשה בפיקודך יואל, מציעה מודל לחימה ושיטות לחימה הנותנות מענה לשינוי העמוק שמתחולל בשדה הקרב. התמרון השתכלל והשתפר וגם המוטיבציה לשירות ביחידיות הקרביות אחרת, ובשנתיים האחרונות חלה עלייה מתמשכת ברצון לשרת ביחידות קרביות. עלייה זו בלטה במיוחד ברצון לשירות קרבי במחזור אוגוסט האחרון – ואלו הנתונים הגבוהים ביותר בשבע השנים האחרונות.
מבחן המלחמה איננו איזה יכולות אנו מפעילים – תמרון או אש, אלא איזה תוצאות אנו משיגים. כשצריך להפעיל אש ותקיפה בלבד, כדי להשיג את מטרות המלחמה, כך נעשה. וכשנדרש להפעיל את התמרון, כמו בתוכניות המלחמה הכוללות, הוא יחדור לשטח האויב בעוצמה כדי להביא לניצחון מובהק, בזמן קצר ובמחיר כמה שיותר נמוך לעורף.
יואל – כלל התהליכים שהובלת הובילו לשיפור המוכנות והניחו מסילות לעתיד ולהשתנות. אתה נהגת כדרכם של מנהיגים, זיהית את הפוטנציאל וקידמת אותו בנחישות. כל משימה שקיבלת ביצעת בדייקנות, ביסודיות וללא פשרות – איש חזון ואיש מעשה, שהיה האדם הנכון, בזמן הנכון. בשמי ובשם צה”ל כולו, אני מודה לך על תרומתך הרבה לביטחון ישראל ומאחל לך הצלחה רבה.
תמיר, אתה קצין מוכשר ומקצועי, בעל ניסיון מבצעי עשיר ואיש מעשי ותכליתי. אני סומך עליך, מאחל לך הצלחה רבה ויודע שתוביל את הזרוע לגבהים חדשים”.

מדברי מפקד זרוע היבשה היוצא, אלוף יואל סטריק: “הרמטכ״ל, אני מודה לך על האמון והגיבוי. על הממלכתיות בה אתה מנהיג את צה״ל והאכפתיות העמוקה כלפי הזרוע ואנשיה. תמיר, זוהי הפעם השלישית שבה אני מעביר לך את נס הפיקוד, אין מתאים ממך ליטול בעת הזאת את מקל השליחים ולהמשיך להצעיד את הזרוע ואת אנשיה קדימה. לעשרות אלפי הלוחמים ותומכי הלחימה, המערכים הטכנולוגיים והמקצועיים בחובה, בקבע ובמילואים אני שולח לכם הערכה עצומה. תודה לכולכם ובהצלחה”

מדברי מפקד זרוע היבשה הנכנס, אלוף תמיר ידעי: “אני מקבל עליי את הפיקוד על הזרוע בתחושת שליחות ואחריות, נכון ומוכן לאתגר המנהיגותי והמקצועי של הובלת הזרוע במציאות המורכבת בפניה כולנו ניצבים. אבקש להודות לך הרמטכ”ל, על הבחירה והאמון, אני מודע לגודלה של השעה, מכיר באחריות שהטלת עליי, מבטיח לנהוג בתבונה ובשיקול דעת, ולמדוד את צעדיי בקפידה מתוך הבנת משמעותה ומרכזיותה של היבשה בכל תרחיש אפשרי. למפקד הזרוע היוצא, חברי יואל – תמיד ראיתי בך קצין למופת, מקצוען, יסודי וערכי מהטובים הקיימים לנו בצה”ל. אני סבור כי חרף התקופה המאתגרת בה פיקדת על הזרוע, ימים יעידו מה היו רבים הישגיך, וכמה משמעותית הייתה תקופת פיקודך על זרוע היבשה. אני מוקיר תודה על הזכות לפקד על זרוע היבשה, מתוך אמונה גדולה ביכולותה של הזרוע ואנשיה לעמוד איתן בפני כל משימה ואתגר שיזמן לנו העתיד. בטוח כי ביחד נוכל לכל אתגר”.

תגובות