המדריך שיעזור לך להציב עגורנים ולשמור על כללי בטיחות

המדריך שיעזור לך להציב עגורנים ולשמור על כללי בטיחות

עגורנים הינם מנופים ייחודיים וייעודיים המשמשים באופן נרחב באתרי ובתעשיית הבנייה. רובם של העגורנים שנמצאים באתרי הבנייה הינם סוגים שונים של עגורני צריח שמיועדים לביצוע עבודות שונות הכוללות הנגשה של ציוד וחומרים. ישנם כמה דגמים של עגורני צריח שנמצאים בשימוש בעיקר בענף הבניה. עגורנים מופעלים באופן חשמלי, כאשר הסוג והדגם נבחרים בהתאם לאופי העבודה והמשימה על פי נתוני המקום, מאפייני השטח והדרישות התפקודיות הנחוצות. שמירה על כללי הבטיחות בעת הצבה ותפעול של עגורנים הינה קריטית, שכן מדובר בשמירה על חיי אדם. 

פרמטרים חשובים לבחירת והצבת עגורנים בצורה נכונה

  • המשקל והממדים של המטען.
  • רדיוס המטען, מהירות הפעולה, תחומי התנועה וגובהי הרמה.
  • התדירות של פעולות הנשיאה וההרמה.
  • אורך הזמן שצפוי לפעולתו של העגורן באתר הבניה.
  • התנאים באתר מבחינת קרקע וסביבה והתייחסות להגבלות שונות בהן: אפשרות הגישה לעגורן, מרחב פנוי להצבתו ולתפעולו התקין.

סוגי עגורנים

עגורן צריח מבית Skyline בנוי מתורן שבו נמצא תא מפעיל וזרוע עגורן שמותקנים על גבי  מסב סיבובי. העגורן כולל כננת הרמה עליה ניתן לתלות מטען וכן משקלות איזון. ישנם שני סוגים של עגורנים: דגם אחד כולל תורן שמותקן  על גבי בסיס קבוע ודגם שני כולל בסיס שניתן להסעה על גבי מסילה בעלת גלגלים. על מנת להציב את העגורן בצורה בטיחותית, יש לוודא כי הקרקע הינה יציבה ומוצקה ושיש בסיס קבוע ומבוטן בעומק הקרקע.  עגורן מסוג מטפס מורכב ומוצב מחוץ לבניין והשימוש בו יעיל במיוחד בעת בנייה של מבנים גבוהים. עגורן מטפס מאפשר להתאים את גובהו על פי ההתקדמות בעבודה, כלומר בעת בניית הקומות התחתונות, הוא יהיה בגובה המתאים ועם התקדמות הבנייה, ניתן להגביהו לשם בנייתן של הקומות הגבוהות. 

חובות הבטיחות של העגורנאי  

  • גידור ומיגון העגורן – בהתאם לפקודת בטיחות בעבודה, חלה חובה לגדר את כל החלקים הבולטים בעגורן. גידור שמוסר לצורך ביצוע עבודות תחזוקה ואחזקה, חייב להיות מוחזר למקום שלו לאחר סיום העבודה. חשוב לתת דגש ליצירת מיגון בנקודות בהן מתחברים הכבל והגלגלת על מנת למנוע מצב בו עובדי העגורן ייתפסו בגלגלת

    עגורן
    freepic
  • כבלים – לפני התחלת העבודה, יש לוודא שכבל העגורן מלופף היטב ובצורה נכונה כך שחלקיו לא יסתבכו אלה באלה. חשוב לבדוק  ולוודא שאין סימני שחיקה ובלאי על הכבל, קרעים וחלודה. 
  • זרועות – העגורנאי חייב לבדוק בטבלת העומסים המותרים, שהזרוע בה נעשה שימוש מתאימה למשקל המטען שמורם. על גבי הזרוע חייבים להופיע 3 שלטים שמראים את המרחק והעומס הבטוח.

לאחר סיום העבודה חלה חובה על העגורנאי להוריד כל משא שנותר על העגורן ולהחזיר את הוו למקום שלו. בנוסף, חשוב להשאיר את זרוע  העגורן חופשית ולהשאיר את העגורן עצמו במקום בטוח ומוגן. כאשר מדובר בעגורן הנע על גבי מסילה, חשוב לבדוק שהצבתות האחראיות על הנעילה הינן סגורות וזאת על מנת למנוע תנועה. בכל שלבי העבודה וגם לאחר סיומה, מנהל העבודה חייב לוודא שכל ההוראות מתבצעות ע”י העגורנאי.

 

תחזוקה נכונה של העגורן 

השמירה על תקינות מבנה העגורן והמערכות שבו החיונית לבטיחות תפקודו הינה קריטית ולכן חלה חובה לוודא ולהבטיח  שהוראות האחזקה המסופקות ע”י היצרן, מתקיימות ומתמלאות במלואן ע”י העגורנאי ומנהל העבודה.  

חברת העגורנים המובילה בישראל – איכות, בטיחות ואחריות

Skyline עגורנים וטכנולוגיות הינה חברה גדולה, וותיקה ומובילה בענף העגורנים במדינת ישראל מבחינת מגוון הכלים שעומדים לרשותנו ומבחינת היכולת לספק פתרונות מקיפים לכל הלקוחות ולכל פרויקט. לרשותה של  חברת Skyline עומד מרכז לוגיסטי רחב ממדים שכולל שטחי אחסון ותחזוקה, בית מלאכה ומפעל מתכת, מעבדת תיקונים ומשרדים. המרכז הלוגיסטי המתקדם משרת את צי עגורני הצריח המגוון והגדול ביותר בישראל.

תגובות