מאות משתתפים בכנס שיתוף הציבור לפרויקט יוספטל

מאות משתתפים בכנס שיתוף הציבור לפרויקט יוספטל

 

מאות תושבים לקחו חלק בכנס שיתוף הציבור לשכונת יוספטל המתחדשת – “בונים עתיד יחד”. פרויקט הפינוי-בינוי צפוי לצאת לתהליך תכנון ולהביא לתוספת של אלפי יח’ דיור חדשות בשכונה הוותיקה. אתמול (24.10) ערכה עיריית כפר סבא אירוע קהילתי בהובלת מינהל הנדסה, המינהלת להתחדשות עירונית ואגף חברה וקהילה. הכינוס מהווה שלב ראשון בקידום פרויקט הענק להתחדשות השכונה והרחבתה, ונועד להנגיש לציבור התושבים את הסוגיות התכנוניות, ולרכז את צרכי התושבים בשטח.

 

משתתפי הכנס עברו בין דוכני ההסברה, מילאו סקר תושבים, והתייעצו עם נציגי העירייה. במקביל, הופעלו במקום דוכני הפעלות לילדים והצגת הילדים “דירה להשכיר”.

 

הכינוס נפתח בברכת ראש העיר, רפי סער ובהשתתפות סגן ראש העיר, דני הרוש; סגן ומ”מ ראש העיר, עו”ד איתן צנעני; סגן ראש העיר, אורן כהן; חבר המועצה אמיר קולמן ומחזיק תיק קהילה צעירים ונוער, חבר המועצה יובל לוי; וחברי מועצה נוספים.

 

רפי סער, ראש העיר אמר במהלך הכנס: “היום הזה הוא אבן דרך ראשונה בתוך תהליך ארוך וחשוב שיהפוך את השכונה הוותיקה שהוקמה לפני עשרות שנים לפנינה אורבנית יפהפייה, בתוספת אלפי יח’ דיור חדשות. יציאתה לדרך של התכנית נעשית במסגרת הוותמ”ל מה שמוכיח כי הפרויקט נמצא בסדר העדיפויות הלאומי. הפרויקט הזה, בשיתוף מנהל מקרקעי ישראל נפתח במפגש שיתוף ציבור לא בכדי. לכם התושבים ישנו חלק מהותי בתהליך, לכם יש את הכוח להשפיע על גיבוש תכנית הבינוי ואופי השכונה החדשה. ככל שמעורבותכם תגבר, כך ייטב לתכנית ולעיר כולה. כרגע אנו נמצאים בשלב בו אנו מאפיינים את צרכי התושבים – בוחנים ומנתחים מה אתם הייתם רוצים לראות בשכונה שלכם. הפרויקט שאנו מובילים יחדיו ישדרג משמעותית את השכונה בפרט ואת העיר כפר סבא בכלל”

 

סגן ומ”מ ראש העיר, עו”ד איתן צנעני ומחזיק תיק השכונות: “שכונת יוספטל הנה שכונה ותיקה מאוד ולנו יש את הכבוד להוביל פרויקט ענק של התחדשות וצמיחה וליצור מרחב אורבני חדיש המותאם למאה ה-21. עמדתם של תושבי השכונה חשובה מאוד לתהליך, ותסייע לנו להניע את הפרויקט באופן מיטבי. בנוסף, פרויקט הכינוס הקהילתי הוא הזדמנות חשובה עבור התושבים לפגוש את צוות התכנון והצוות המקצועי של העירייה, ולקחת חלק בפרויקט שישדרג את איכות חייהם”.

 

שכונת יוספטל הוותיקה, אשר נוסדה כמעברה בתחילת שנות ה-60, מכילה כיום 1,051 יחידות דיור במסגרת 83 בנייני מגורים. השכונה מכילה בנייה מגוונת הכוללת בין היתר מבנים צמודי קרקע ובנייני רכבת. פרויקט הפינוי-בינוי יאפשר בין היתר הרחבת השכונה ותוספת שטחים באמצעות הרחבת תחום התכנית לשטחים ממזרח, והמהווים חלק מתחום הבינוי של העיר כפר סבא על פי תכנית המתאר המחוזית.

 

צילום: רמי זרנגר

תגובות