הלבנת שיניים | כל מה שכדאי לדעת

לבן? שיניים? איך זה הולך יחד? עבור רבים שיניים לבנות מהוות חלום נכסף ורחוק. תנו לנו להפתיע אתכם, הוא קרוב מתמיד, וזה תלוי בכם.

הליך הלבנת שיניים יכול להעניק לכם את השיניים שתמיד חלמתם עליהם. מה חשוב לדעת על ההליך? כאן לפניכם. 

 

מי יכול לבצע הליך הלבנת שיניים?

הרשת מלאה בערכות עצמאיות להלבנת שיניים. רבים נופלים ברשת זו ומתפתים לרכושם. ביצוע הלבנה שלא תחת גורם מוסמך לא רק שעשויה שלא להועיל, אלא גם עלולה לסכן את בריאות הפה שלכם ולגרור תוצאות שאינן רצויות. לאור כך, במידה והחלטתם לעבור תהליך הלבנת שיניים, פנו לרופא שיניים המוסמך לכך.

כל מרפאת שיניים בפתח תקווה למשל,  תוכל לספק לכם מידע בדבר מיומנותם בהליך הלבנת שיניים.

 

היכן ניתן לבצע הלבנת שיניים?

הלבנת שיניים יכולה להתבצע הן בבית והן במרפאה, כאשר לביצוע התהליך במרפאה מעלות על פני התהליך הביתי.

הלבנה במרפאת שיניים

מרפאת שיניים משתמשת בחומר פעיל להלבנה בריכוז גבוה. הפעלת חומר זה נעשית באמצעות אור או לייזר המחממים את מקום הטיפול כדי שתהליך ההבהרה יעשה מהיר יותר. 

ביצוע הלבנה במסגרת מרפאה מביאה עימה יתרונות חשובים כמו: 

-במרפאה הרופא משתמש בדרך כלל בחומר הלבנה בעל ריכוז גבוה המאפשר זמן טיפול קצר יותר

-השגחה של רופא מיומן ובעל ניסיון חשובה לצורך תהליך הלבנה תקין ואיכותי

הלבנה במסגרת ביתית

רשתות רבות מציעות משחות שיניים המבטיחות שיניים לבנות. משחות אלה אכן מכילות חומרים להלבנה אך חשוב לדעת שכמות החומר הינה נמוכה מאוד ועל כן אורך התהליך והתוצאה לא יהיו כמו תהליך הלבנה הנעשה במסגרת מרפאה. גם ג’ל מחמצן כיכב בפרסומות להלבנת שיניים- אך חשוב לזכור, חומרים שאינם מבוקרים עלולים לגרום לכם לנזקים ארוכי טווח.

 

פעילות חומר ההלבנה

השכבה האחראית על צבע השן מכונה “דנטין”. שכבה זו נראית מבעד לשכבת האמייל המצויה מעל שכבת הדנטין. 

רבים חושבים שצחצוח שיניים מאסיבי יגרום לשיניהם להראות לבנות יותר. לא רק שזו טעות יסודית כיוון שהשכבה האחראית על צבע השן היא דנטין, אלא שצחצוח שכזה עלול להוביל לנזקים בשיניים או בחניכיים.

חומר ההלבנה הינו כומר כימי החודר לשכבת הדנטין האחראי על צבע השן וגורם להבהרתה של שכבה זו, כך שהצבע שיראה מבעד לשכבת האמייל יראה לבן יותר.

 

האם הלבנת שיניים מסוכנת?

לא, טיפול הלבנת שיניים הינו בטוח לשימוש. אך זה לא אומר שמותר לזלזל בתהליך וחשוב לעבור את התהליך הטיפולי תחת פיקוח של רופא השיניים.

חשוב לדעת שטיפול הלבנת שיניים לא מתאים לכל מצב שיניים, כך למשל, לאנשים בעלי שיניים עם עששת, חורים או סתימות הרוסות לא מתאים לעבור את ההליך.

תהליך הלבנת שיניים הינו תהליך בטוח כאשר מבצעים אותו תחת פיקוחו של רופא מוסמך וכמובן לאחר בדיקת מצב השיניים. 

תגובות