כפר סבא אירחה את ועידת האקלים בהשתתפות שרים וחברי כנסת

נפתחה ועידת האקלים והסביבה של ישראל בהשתתפות שרים, חברי כנסת, מומחי אקלים וחזאים

ועידת האקלים והסביבה של ישראל של רשת 13 בשיתוף עיריית כפר סבא נפתחה היום (27.10) בשעה 12:00 בפעם הראשונה, על מנת להעלות לסדר היום הציבורי את אחד הנושאים הבוערים שמעסיקים בדאגה את העולם כיום, משבר האקלים. בוועידה אשר נערכת בהיכל התרבות כפר סבא משתתפים בין היתר: השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג; שרת התחבורה, מרב מיכאלי; שרת האנרגיה, קארין אלהרר; מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן; מנכ”לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן; שגריר האיחוד האירופי, דימיטר טזאנצב; ראש עיריית כפר סבא, רפי סער ועוד

צילום מייקל כץ

עיריית כפר סבא בשיתוף רשת 13 עורכים ועידה מיוחדת המוקדשת לנושא משבר האקלים, כדי שנוכל להכיר יותר לעומק את האתגרים ולחפש את הפתרונות.

רפי סער, ראש העיר: “כפר סבא נבחרה לארח את ועידת האקלים של ישראל בזכות המחוייבות שלנו ליצירת סביבה מקיימת וירוקה. בכירי הממשלה והמשק הישראלי התאגדו כאן בכפר סבא סביב הנושא הכל כך חשוב – משבר האקלים. יחד אנו פועלים לחיזוק המודעות ושיתוף הפעולה ליצירת סביבה ירוקה ובריאה יותר בישראל. אני נכנסתי לתפקיד ראש העיר כפר סבא ביום גשום במיוחד, ובתקופה בה כפר סבא סבלה מהצפות רבות. מאז, אחד הדברים הראשונים שקידמתי היא תכנית אב רחבת היקף לחיזוק וחידוש תשתיות הניקוז בעיר. כפר סבא משופעת בעצים ומרחבים פתוחים בין היתר בזכות החזון שלנו לשתילת 1,000 עצים בשנה. הצבנו לוחות סולאריים ליצירת חשמל, הקמנו ביופילטר לאגירה וטיהור מי שתיה, רישומו את העיר במסלולי הליכה ואופניים. אני קורא לכלל הרשויות להצטרף אלינו בעשייה משותפת למען הסביבה והדורות הבאים״.

מחזיק תיק הקיימות והחדשנות ויו”ר ועדת איכות הסביבה עילאי הרסגור-הנדין: “כפר סבא היא עיר הקיימות של ישראל ומובילה בהתמודדות עם משבר האקלים. הבחירה בנו כמארחי הוועידה היא ביטוי נוסף להשפעה הרבה שיש לנו כעירייה על הנעשה בכל הארץ. את מה שקלקלו במשך דורות יהיה קשה לתקן, אך ניתן לעצור את ההידרדרות. אנחנו נמצאים בפתחה של תקופה מרתקת בה קיימות אינה כבר נתפסת כמותרות, אלא כהכרח קיומי. מושגים כמו אנרגיה מתחדשת, טיפול במי נגר, גינון בר קיימא, גגות ירוקים ועוד הם כבר חלק מהמציאות בכפר סבא. נפיץ את הבשורה ונהיה חלק משינוי החשיבה העולמי למען הדור שלנו והדורות הבאים”.

ועידת האקלים והסביבה נערכת בהיכל התרבות כפר סבא, ומשודרת עד 15:00, בשידור חי ב”רשת 13″, באתר ובאפליקציית “רשת 13”.

תגובות