הטלוויזיה הקהילתית מציגה : מתוך החשיכה – איציק אילוז

איציק אילוז – יליד ירושלים 1954, תושב אבן יהודה, נשוי לפסיכולוגית קלינית, ואב לשני בנים ובת. בנו האמצעי, הלוקה בפיגור קשה, נקרא אור.

איש היי טק, מוביל פרויקטים מורכבים של פיתוח וביצוע, העוסק מאז ומעולם ביצירה. למד ועסק בניתוח מערכות, חשיבה המצאתית, תיפוף אתני, פרפורמנס והבעה קולית.

מאז 2009 מקדיש את רוב זמנו לפיסול באור, תחום המשלב את אהבתו לחומר, אור וצל, צורה וצבע. משתמש  בידע טכנולוגי, יצירתיות וחדשנות לביטוי ומימוש רעיונות אמנותיים.

 

בתוך מציאות חיים אנושית, שיש בה לא מעט התמודדויות, קושי וכאב, כחלק מהחברה המערבית הדורשת עשיה מתמדת וחתירה לקראת הצלחה, וכישראלים החווים איום מתמיד על עצם המשך קיומנו, אנו שואפים למפגש עם משהו שיגע בנפשנו, יעשיר, ינחם וירגיע.

יופי צורני מעניק לחיים תחושת ערך, ומנחם על הקושי הכרוך בהם. 

צבע מבטא ומעורר רגשות בתוך אפרוריות היומיום. 

תנועה מזכירה לנו את את ההשתנות המתמדת, הזמן החולף ומחזוריות העונות. 

אור הוא דבר שאנו כמהים אליו, כדי שיאיר את החשיכה. 

 

מכלול מסוים, של צורה, צבע, תנועה ואור, יוצר חוויה של יופי, מעלה רגשות, מעורר מחשבה על רעיונות אפשריים שמנסה מכלול זה לבטא, מחבר לעולם ההקשרים האישי, וכך נוצרת  בכל צופה חוויה ייחודית, המשפיעה עליו חושית, רגשית ומחשבתית.

 

התפתחותן של טכנולוגיות חדישות, מאפשרת לאמנות לפרוץ את גבולותיה המוכרים. להשתמש בחומרים לא שגרתיים ובטכניקות תכנון ועיבוד מתקדמות. לבנות פסלים שקופים מעבירי אור. לתכנן תכנית אור ייחודית לכל פסל, שתשתלב ברעיון העומד בבסיסו ותדגיש אותו.

  

תוכנית האור בכל אחד מהפסלים המוצגים, מבוקרת באמצעות עשרות מחשבים זעירים, המובלעים בתוכו באופן נסתר. לכל פסל הגוונים המייחדים אותו, ותנועת האור שונה מפסל לפסל בכיוון התנועה, מהלך התפתחותה, וקצב השתנותה. תכונות אלה של כל פסל הן חלק בלתי נפרד ממנו, ומהוות חלק מביטוי הרעיון העומד בבסיסו.

 

הפסלים עוסקים בכל מה שקשור לחוויה האנושית, אך גם בחוויה המאפיינת את תרבות תושבי הארץ הזאת. העולם הפנימי, נשיות וגבריות, יחסים, יהדות וישראליות.

 

הנכם מוזמנים להשתהות מול כל פסל המדבר אל לבכם. להתבונן בו ובמה שמתרחש בו. להפנות מבט פנימה, ערים למה שמתרחש בכם בנוכחותו. לחוות, לחוש, להרגיש, לחשוב. 

 

הציג במספר פסטיבלי אור בירושלים ובברלין, וכן בתערוכות בפריז ובניו יורק. זכה בתעודת האמן המבטיח בניו יורק בתערוכת אמנות בינלאומית, שהכנסותיה הוקדשו לקידום חקיקה לקהילת להט”ב. 

 

חזון וכיווני התפתחות – לפרוץ מוסכמות, ליצור אמנות המשלבת אמירה ויופי, להרחיב את היצירה האמנותית לחוויה המשלבת כמה חושים, לשתף פעולה עם אמנים בתחומים נוספים, ליצור אמנות אינטראקטיבית, שבה לוקח הצופה חלק פעיל ומשפיע על המתרחש.

 

תגובות