עילאי הרסגור הנדין ( מרצ) “יש לטעת עצים גם בשנת שמיטה, עיריית כפר סבא אינה אמורה להתנהל לפי חוקי ההלכה”

חבר מועצת העיר, עילאי הרסגור הנדין, נציג מרצ בעיר, עם חבריו במועצת העיר, מבקשים כי עיריית כפר סבא תיטע עצים גם בשנת השמיטה “נטיעות העצים ועבודות הפיתוח והתחזוקה של הגינון העירוני יעשו בשנת תשפ”ב באופן התואם את צרכי הגינון ושמירת היער העירוני של כפר סבא”, מבקש הרסגור, “מספר העצים שיינטעו בשנת תשפ”ב על ידי העירייה לא יפחת ממספר העצים שניטעו בשנת תשפ”א”.

לדברי הארבעה, ובראשם עילאי הרסגור-הנדין, פליאה קטנר, מאיר מנדלוביץ, ולירית שפיר שמש, יש לנטוע כרגיל כאמור בשנת השמיטה

עילאי הרסגור הנדין ופליאה קטנר חברתו לסיעה

שנת תשפ”ב מוגדרת מבחינה הלכתית כ”שנת שמיטה”. בשנה זו נוהגים שומרי המצוות שלא לנטוע עצי מאכל או לשתול יבולים לצרכי מאכל.

הרסגור הנדין “בעוד שבעולם החקלאי ישנם שלל פתרונות הלכתיים להתמודדות עם הסוגייה ולהבטחת המשך הזנת האוכלוסייה ופרנסת החקלאים, עיריות
ברחבי הארץ הלכו והחמירו בנושא עד כדי סירוב לנטוע עצי נוי. אך כיום המגמה מתהפכת. יותר ויותר עיריות מודיעות שימשיכו את הנטיעות, במיוחד על רקע המשבר האקלימי שאנו חווים”

לירית שפיר שמש

לדבריו, כיום, יותר מתמיד, ישנה הכרה עולמית בחשיבות נטיעתם של עצים. “הפסקה יזומה של שנה בנטיעות אינה עולה בקנה אחד עם הגדרתה של כפר סבא כעיר ירוקה ומקיימת. עיריית כפר סבא אינה אמורה להתנהל לפי חוקי ההלכה, אלא לפי טובתם של תושבות ותושבי העיר, אך גם מבחינה הלכתית אין בהפסקת הנטיעות כל היגיון”.

מאיר מנדלוביץ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חברי מועצת העיר הדר לביא פנחס כהנא ויעל סער “בשנת השמיטה העיריה תמשיך לטעת עצים בוגרים ברחובות העיר, באותם מקומות שיש תשתית מוכנה לנטיעה”.

תגובות