מועצת העיר החליטה ברוב קולות: בתום שנת השמיטה תיישם העירייה את יעד השתילה השנתי של אלף עצים, בנוסף לתוספת 20%

עיריית כפר סבא תפעל בתום שנת השמיטה הנוכחית, ליישום יעד הנטיעה השנתי של אלף עצים בשנה, כאשר בנוסף לכך יינטעו כ-200 עצים המהווים 20% מהיעד העירוני.

על פי הצעת הפשרה שהעלה סגן ומ”מ ראש העיר, עו”ד איתן צנעני, ובתמיכת מרבית חברי מועצת העיר כפר סבא הוחלט על מתווה הנטיעות לשנה הקרובה. שנת השמיטה אשר צפויה להסתיים בספטמבר 2022, עוררה דיון ציבורי באשר למדיניות העירונית לנטיעת עצים חדשים במרחב הציבורי בכפר סבא. על פי הנהוג ביהדות, מידי שבע שנים מוכרזת שנת שמיטה בה נמנעים מנטיעת עצים חדשים. יחד עם זאת, לאור משבר האקלים וחשיבות הרבה של נטיעת עצים חדשים – החליטה מועצת העיר על מתווה, אשר יאפשר את המשך כיבוד המסורת היהודית ובה בעת את יישום החזון העירוני לפיתוח המרחבים הירוקים, והאוויר הנקי.
יצויין כי טרם הישיבה פעל צנעני מול חברי המועצה מהקואליציה ומהאופוזיציה במטרה לגייס רוב להצעת הפשרה שהעלה.
מאידך, הצעתה של סיעת מרצ בראשות עילאי הרסגור להמשיך בשתילה במהלך שנת השמיטה נדחתה ע”י מועצת העיר.

סגן ומ”מ ראש העיר, עו”ד איתן צנעני: “אני מודה לכל חברי המועצה מהקואליציה ומהאופוזיציה אשר עימם הגעתי למתווה מוסכם מראש. המתווה הנבחר יטיב עם העיר כפר סבא תוך שירות כלל המגזרים בעיר. ההחלטה החשובה תאפשר לא רק עמידה ביעד העירוני של אלף עצים בשנה, כי אם השקעה מוגברת בכמות העצים במרחב העירוני. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה למען העיר כפר סבא ותושביה. חברי המועצה בחרו להגדיל את היקף הנטיעות השנתי ובה בעת לכבד את מסורת ישראל. המהלך הוכיח כי בהידברות וברצון טוב ניתן להגיע להסכמות שכל הצדדים יוצאים נשכרים מהם ועל כך תודתי הרבה”.

תגובות