לראשונה: האירה עיריית כפר סבא את מבנה בית הכנסת הגדול לציון ליל הבדולח

לראשונה בעיר, מציינת עיריית כפר סבא את מאורעות ליל הבדולח באמצעות הארת מבנה בית הכנסת הגדול. הארת בית הכנסת נעשתה בהנחיית ראש העיר, רפי סער, ומצטרפת ליוזמה בינלאומית במלאות 83 שנה לליל הבדולח, במסגרתה מוארים אלפי בתי כנסת בישראל ובעולם

ליל הבדולח קיבל את שמו כתוצאה מרסיסי הזכוכית הרבים שהצטברו על הארץ כתוצאה מניפוץ הזגוגיות של בתי מגורים, מוסדות ציבור ובתי עסק רבים של יהודים.

רפי סער, ראש העיר: “עובדת עצמאותנו וחירותנו במדינת היהודים אינה דבר מובן מאליו, ומחובתנו לזכור ולהזכיר זאת לעצמנו. לפני 83 שנה יהודים רבים בגרמניה ואוסטריה נטבחו ונשדדו, רכוש יהודי רב הושמד – רק בשל היותנו יהודים. מאורעות אלה שכונו לימים ‘ליל הבדולח’ הם נדבך משמעותי אחד בדרך לניסיון הנפשע להשמדת העם היהודי. מטרתנו היום היא לזכור ולחזק את האחדות היהודית העולמית במאבק באנטישמיות שמרימה ראש ברחבי העולם”.

סגן ומ”מ ראש העיר, עו”ד איתן צנעני: “כפר סבא מציינת את מאורעות ליל הבדולח במחווה מרגשת של הארת בית הכנסת הגדול, כנגד האורות שכבו בלילה ההוא. עלינו לזכור את הימים ההם ולהילחם יחד באנטישמיות, שלצערנו ממשיכה להרים ראשה ברחבי העולם”.

תגובות