סגן גיא גתר תושב כפר סבא, ממתכנני תרגיל ‘עורף לאומי’ בראיון מיוחד לאתר השרון פוסט
בשבוע שעבר התקיים התרגיל הגדול ביותר של פיקוד העורף בשנים האחרונות – תרגיל ‘עורף לאומי’.במהלך התרגיל, פיקוד העורף שיתף פעולה עם גורמי החירום: כבאות והצלה, משטרת ישראל ומד”א וביחד הם תירגלו מצבי חירום וסיוע לעורף. במהלך התרגיל שהתקיים בצפון הארץ תירגלו מספר תרחישים של הפקת לקחים ממצבי חירום קודמים כגון: אירועי חומ״ס, סיוע לבתי חולים ועוד

מאחורי תרגיל ׳עורף לאומי׳ נמצאים חיילים וקצינים רבים המשרתים בפיקוד העורף. אחד מהם הוא קצין תושב כפר סבא, קצין אופרטיבי במחוז צפון, סגן גיא גתר.

גיא מספר על ההכנות לתרגיל ׳עורף לאומי׳: ״במסגרת תפקידי לקחתי חלק בהכנת הגזרה של מחוז הצפון לחירום נתנו מענה אופרטיבי לעורף הצפוני של המדינה. לקחתי חלק בהכנת התוכניות באמצעות עבודה מעמיקה יחד עם אנשי המחוז על נהלי קרב וביחד התכוננו לתרגיל  בצורה הטובה ביותר״.

גיא מספר לנו על תפקידו במהלך תרגיל ׳עורף לאומי׳: “במהלך התרגיל ישבתי בשולחן המרכזי של המחוז וריכזתי את כל הנתונים שהגיעו אלינו מהשטח במהלך התרגיל. אני ועמיתי הרכבנו תמונת מצב עדכנית אשר אפשרה לנו לקבל החלטות נכונות בהתאם לתרחיש אותו תרגלנו, כך גם נעשה במלחמה הבאה”.

בשבועות הקרובים גיא עתיד לסיים שירות משמעותי של ארבע שנים בפיקוד העורף, גיא משתף: “התפקיד שלי הוא תפקיד עם המון אחריות, התפקיד ממלא אותי בתחושת שליחות, משמעות וגאווה לשרת את המדינה שלי. במסגרת תפקידי הייתי אחראי על ריכוז הנתונים של כל אחד מהאגפים במחוז, חשיבה על המענה המבצעי המדויק ביותר שהמחוז יכול לתת לתושבי הגזרה, מעבר מהיר ויעיל משגרה לחירום, וזאת באמצעות בניית תכניות אופרטיבית נצורות אשר ייפתחו בחירום וידוייקו לאיום בזמן אמת”

בקרוב גיא יסיים את שירותו הצבאי לאחר ארבע שנים של שירות בצבא ההגנה לישראל ואנחנו רוצים לאחל לו בהצלחה בהמשך הדרך!

מאת: אירית מרק

תגובות