לראשונה בכפר סבא : אמנה נגד אלימות בבתי הספר

האמנה היא חלק מתוכנית עומק שנתית ולקמפיין עירוני למיגור האלימות והחרמות

 

כפר סבא יוצאת באמנה עירונית למניעת חרם חברתי – “לא עומדים מהצד”. האמנה נתלתה אתמול (14.11) בחטיבת אלון ותיתלה בכל יתר בתי הספר בעיר, כחלק מהתכנית העירונית למיגור האלימות בקרב בני נוער, ולקמפיין אותו מובילה העירייה כנגד תופעת החרמות הכלל ארצית. הפרויקט הנרחב בהובלת הרשות העירונית למאבק באלימות, סמים ואלכוהול ואגף החינוך

 

תליית האמנה במעמד ראש העיר, רפי סער, נעשתה בשיתוף מועצת התלמידים הבית ספרית, מנהלת אגף החינוך, אסנת חכמון; מנהלת מח’ העל יסודי, הדס שרעבי; מנהלת הרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול, שני חן כהן; מנהלת בית הספר, לבנה נוידרפר ועוד. לאחר מכן, התאספו ראש העיר והצוות החינוכי למפגש שיח פתוח על חברות וחרמות, ערבות הדדית בקרב תלמידים ותופעת הבריונות.

 

רפי סער, ראש העיר שיתף את התלמידים בחוויה אישית: “תופעת החרם לא פסחה גם על משפחתי. לפני מס’ שנים, שני תלמידים בכפר סבא שהיו אתלטיים מאוד, התחרו אחד בשני ואחד מהם ניסה להסית את כלל תלמידי הכיתה נגד התלמיד השני, וזאת רק בגלל שלא הצליח לגבור עליו ספורטיבית. ההסתה הפכה לניסיון לייצר חרם. אותו ילד שהתמודד עם אותן ההשפלות הוא הבן שלי. למזלו, הוא התברך בחבר לכיתה אמיץ, שסירב להיכנע להסתה, עמד מול שאר הילדים והצליח בזכות הרבה מאוד תושייה לשבור את החרם שהופנה כלפיו. היו אמיצים, אם אתם עדים לילד שסובל מבדידות, מהתנכלויות ואף מחרם – אל תעמדו מהצד, תערבו אותנו, את הצוותים החינוכיים”.

 

אסנת חכמון, מנהלת אגף החינוך: “היוזמה העירונית לייצר אמנה חברתית החלה דווקא בזכות יוזמה פרטית של תושב העיר, פעיל חברתי, מרטין סבג, שפועל ברחבי הארץ כדי להוקיע את תופעת החרמות ולסייע לתלמידים שחוו את המשבר. באמנה אנחנו מכתירים את הערכים, על פיהם אנו מחנכים ועליהם לא נתפשר.  אנו קוראים לקהילת ההורים בכפר סבא להצטרף אלינו בחיזוק הערכים האלה גם בבית. שוחחו עם ילדיכם, עודדו אותם לסייע בעת הצורך, ולא לעמוד מהצד. רק יחד ניתן להגיע לשינוי אמיתי”.

 

לבנה נוידרפר, מנהלת חטיבת אלון: “אצלנו האמנה מתורגמת למעשים באמצעות שיח ועשייה משותפת להעלאת המודעות. חובה עלינו לדבר את זה, ולא להשאיר את המסרים הכל כך חשובים האלה רק על גבי הקיר”.

 

שי, תלמידת כיתה ט’ שיתפה את הנוכחים: “לפני שלושה ימים ראיתי ילדה בוכה בשירותים, ניגשתי אליה וביררתי איך אני יכולה לעזור לה. אני הייתי במקום הזה ויודעת איך זה מרגיש, התחושה של הלבד. כשלי זה קרה איש לא עזר לי. מיד קראתי למדריכת המוגנות שלנו תמר, והיא לקחה את זה משם”.

 

מאור, תלמידת כיתה ט׳ סיפרה: “כשהייתי בכיתה ה’ הייתה לנו פעולה בצופים והייתה מישהי שכל הזמן הציקה לי במשך שנים. זה הגיע למצב שבזמן פעולה היא קמה ואמרה ‘אני שונאת אותך, אני מעדיפה שהנאצים יהרגו אותך מאשר לראות אותך כל יום.’. ההצקות מצידה הסתיימו רק אחרי שעברתי לחטיבה ומאז לא ראיתי אותה יותר”.

תגובות