ב-30-1/12 מפעל המיחזור- מ.א.י Factory מהמתקדמים והחדשניים בעולם מגיע לכפר סבא

מחודש נובמבר עד חנוכה מתקיימת בכפר סבא פעילות חודש מיחזור פסולת אלקטרונית זה השנה השנייה, הכוללת קמפיין פירסום עירוני, פעילות ‘סביבון המיחזור’ בכ-12 גני ילדים, פעילות ‘לא פוסחים על אף סוללה’ בכ-7 בבתי הספר, ואירוע השיא בחופשת החנוכה (30-1/12) – מפעל המיחזור- מ.א.י Factory מהמתקדמים והחדשניים בעולם מגיע לכפר סבא.

עיריית כפר סבא ותאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית ממשיכים לפעול יחד ולהביא לשינוי חברתי-סביבתי ביחס לפסולת הכי מזהמת. לאור ההצלחה בשנה שעברה, מתקיים בחודש נובמבר מבצע הסברה ואיסוף של פסולת אלקטרונית וסוללות בכפר סבא שיכלול פעילויות בגנים ובבתי הספר, ופעילות “מפעל המיחזור מאי פקטורי” במרכז קיפוד בחופשת החנוכה

מאי פקטורי מגיע לכפר סבא

ב-30-1/12 מפעל המיחזור- מ.א.י Factory מהמתקדמים והחדשניים בעולם מגיע לכפר סבא. המשפחות והתלמידים יביאו עימם פסולת אלקטרונית חשמלית ביתית, ויעברו מסלול חוויתי המדמה את מפעלי המיחזור לפסולת חשמלית הקיימים בישראל ובעולם. באמצעות אור, קול, שמע ומישוש, מומחשת לתושבים חווית המיחזור. המשתתפים נוגעים ורואים כיצד נראה באמת מיחזור פסולת אלקטרונית. בדרך חדשנית זו מקבל כל תושב את האפשרות לקחת חלק פעיל ומעשי באיסוף ומיחזור, ואף זוכה לתמורה חברתית וערכית.

האירוע יתקיים בהמשך לפעילות החינוכית שמתקיימת בגני הילדים ובתי הספר בנושא הפחתה ומיחזור פסולת אלקטרונית וסוללות. במסגרתה הילדים לומדים על חשיבות מיחזור הפסולת האלקטרונית, ופועלים לאיסוף הפסולת, תוך שהם עוברים תהליך חינוכי ערכי, וגם מבצעים אותו בפועל.

פעילות סביבוני המיחזור ב-12 גני ילדים בכפר סבא

מפגש תוכן וסיפור פעיל על סביבון המיחזור, במסגרתו מכינים ומרכיבים עם ילדי הגנים את סביבון המיחזור של מאי – לאיסוף פסולת אלקטרונית קטנה (סוללות, ניידים ישנים וכו’) מחומרים ממוחזרים (קרטון, פלסטיק). במסגרת הפעילות, מחלקים לילדים שקיות לאיסוף סוללות ופסולת אלקטרונית קטנה ביתית ומהמשפחה הקרובה,אותה ימסרו הילדים למחזור במפעל המיחזור של מאי שיגיע בחופשת חנוכה למרכז קיפוד כפר סבא, יחד עם הסביבוניפ הממוחזרים שהוכנו בגן.

פעילות ‘לא פוסחים על אף סוללה’ ב-7 בתי ספר

מבצע עירוני להעלאת המודעות ואיסוף של פסולת אלקטרונית וסוללות. פעילות ייחודית וחדשנית שמטרתה הסברה ואיסוף פשוט ויעיל של סוללות למיחזור. הפעילות משלבת את מערכת החינוך העירונית, כדי לאפשר התמרת ערכים סביבתים לפעולה אקטיבית של איסוף סוללות מהבתים למיחזור. במהלך הפעילות התלמידים יוצרים קמפיין הסברה יישומי ויצירתי לאיסוף סוללות מהקהילה, ומקבלים שקית יחודית לאיסוף סוללות.

לפעילות שותפים תאגיד המיחזור מאי, אגף קיימות וחדשנות, בתי הספר, גני הילדים ומרכז הקיימות העירוני קיפוד.תושבי כפר סבא יכולים כמובן למחזר פסולת אלקטרונית לאורך כל השנה. ברחבי העיר מוצבים דרך קבע מתקנים לאיסוף פסולת אלקטרונית. מיקומי נקודות האיסוף וכן מידע מפורט בנושא ניתן למצוא באתר העירייה ובאתר תאגיד מ.א.י.

מידי שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-160,000,000 ק”ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק”ג פסולת אלקטרונית בכל שנה. היא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כגון עופרת וכספית, שעלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למיחזור. בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

אמנון שחרור ודן הלמן, מנכ”לים משותפים בתאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית: “תלמידי ישראל של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבי כפר סבא, מוחזרו עד היום טונות רבים של פסולת אלקטרונית, ואנו קוראים לתושבים להמשיך ולהוביל במיחזור ולשמור על הסביבה”.

ראש העיר, רפי סער: “כפר סבא חרתה על דגלה את השמירה על הסביבה, ומקדמת את נושא הקיימות בכל תחומי החיים השונים. כפר סבא היא מהערים המובילות בארץ בשיעור המיחזור העירוני, שנעשה גם בתחום הפסולת האלקטרונית. אני מזמין את תושבי העיר להשתתף במגוון הפעילויות החוויתיות שהכנו יחד עם תאגיד מ.א.י, להעלאת המודעות לנושא חשוב זה”.

על פעילות: https://www.youtube.com/watch?v=TPUvU1GQQ4c
להרשמה:https://did.li/MAI-FACTORY

תגובות