דשא סינטטי – ליהנות מהירוק, מבלי לדאוג

יש סיפור מעניין מדוע כולם, לפחות במערב (או במדינות שנכבשו על ידי המערב בשלב זה או אחר) רוצים מדשאה. דשא סינטטי או דשא רגיל, העניין של משטח ירוק ונקי מול, ועדיף סביב הבית כולו, זה סמל סטטוס. הסיפור הולך ככה – בעבר, מלכים, נסיכים, דוכסים, ושאר בעלי אחוזות וטירות, צריכים היו לשמור על הארמונות שלהם בטוחים מפני מתקפות. והנה, הרי שאם הארמון היפה שלהם, עטוף ביער מרשים, הרי שמתקפה יכולה להגיע בחסות אפלת העצים, והאויב יוכל לתפוס את הטירה ללא מגננה מספקת בהתקפת פתע קטלנית

דשא

בעלי השררה אם כך דאגו לגלח את הצמחייה העבותה סביב הטירות שלהם, משאירים רק את הדשא הקצוץ נמוך, בכדי לאפשר לעצמם טווח הגנה והתראה בו האויב חשוף לחלוטין. גם רואים אותו מתקרב, וגם אפשר לתקוף אותו עם חיצים ושאר כלי מלחמה להתקפה מרחוק.

מאז ומעולם האדם הממוצע מתבונן מעלה לעבר אלו שנחשבים מצליחים בתרבות שלו, ורוצה גם. אנו מעתיקים, במודע ושלא במודע, את התנהגותם של אלו שאנו תופסים כעליונים, חזקים, או שאנו רוצים להיות כמותם. וכך המראה הקצוץ של מדשאה ירוקה הפך לסמל סטטוס, “כמו הטירה של העשירים”.

איך זה מתקשר לדשא סינטטי בימינו?

היום האדם הממוצע עשיר בערך כמו האצילים של ימי עברו, והגישה שלנו למשאבים אדירה, במכפלות שקשה לתאר ממה שהיה זמין בזמנו. כיום אנו עסוקים יותר בהבנה כיצד לשמר את המשאבים, ולא להוציא הון עתק סתם. כאן הדשא הסינטטי נכנס לתמונה.

מי שכבר יש לו ניסיון עם דשא, יודע היטב כמה מחשבה לטווח ארוך הייתה חוסכת לו.

בין היתרונות של דשא סינטטי:

  • מראה מושלם – תבחרו את סוג הדשא ההולם ביותר את הצרכים שלכם
  • חיסכון בתחזוקה – ללא צורך לטיפוח וטיפול של גנן בתחזוקה שוטפת
  • חיסכון בהוצאות – בין אם השקיה מתמדת, בין אם קיצוץ הדשא וכיו”ב
  • חיסכון בזמן – בין אם בבחירת הדשא (שכן אין צורך להתאים לתנאי שטח) ובין אם בהתקנה, ובתחזוקה
  • מראה רענן בכל העונות – ללא תלות בהשקיה, גשם, שמש, וכיו”ב, הדשא שלכם ייראה טוב תמיד

כיצד בוחרים?

ובכן, דשא סינטטי מגיע בגלילים, ממש כמו דשא רגיל. הגלילים מגיעים בסוגים שונים, באורכים שונים וברוחב שונה. תוכלו להזמין לעצמכם גליל ברוחב של בין 2 מטרים ל5 מטרים, ובאורך של עד עשרים וחמישה מטרים, כך שתוכלו להתאים את הגליל לכל מרחב.

ככל שיש ייותר תפירה במטר רבוע, הרי שאיכות המוצר נחשבת טובה יותר. כשאתם בוחרים בדשא סינטטי, אל תסכימו לפחות מחמש-עשרה אלף תפרים למ”ר. מוצרים אלו חזקים יותר ולכן גם עמידים יותר לאורך זמן, מפני שחיקה מהשמש, מהגשם, מגרירת רהיטים או הליכה, ושאר השימושים שהדשא שלכם נועד לתמוך בהם.

תגובות