מועצת העיר אישרה: בית המתנדב בכפר סבא ייקרא על שמה של המתנדבת הפעילה הדסה שיינפיין ז”ל

לאחר תקופה ארוכה בה היתה מונחת ההצעה לקרוא את בית המתנדב על שם יקירת כפר סבא, הדסה שיינפיין ז”ל, אישרה מועצת העיר בישיבתה האחרונה את הצעת ועדת השמות לקרוא את בית המתנדב ברחוב גלר על שבלפוריה, שבעמה של הפעילה הדסה שיינפיין ז”ל.

הדסה ז”ל היא אמו של חבר מועצת העיר בכפר סבא, אברהם ממה שיינפיין.

הצטרפו ל-28 אלף החברים בקבוצה המובילה בעיר – כפר סבא שלנו – לחצו כאן להצטרפות

הדסה שיינפיין ז”ל, ילידת הארץ נולדה בבית החולים “הדסה” בתל אביב, שאת שמו היא נושאת. שנות ילדותה עברו עליה במושב בלפוריה, שבעמק יזרעאל, אשר בני משפחתה היו בין ראשוני מתיישביו.
מגיל צעיר יצאה לסייע לפרנסת המשפחה. בגיל 17 הגיעה לכפר סבא, לעבודה באריזת פרי הדר. כאן פגשה את אישה, יוחנן שיינפיין, בן למקימי ולמייסדי הישוב, עמו בנתה בית.
לצד היותה אם ורעיה, ניהלה בית פתוח “מכניס אורחים”, בו התארחו חיילים פצועים, מעפילים ועולים חדשים.
לימים מתגייסת הדסה, יחד עם חברים אחרים, להקמת אגודת “יעל” בבית החולים “מאיר”. פעילה בוועד למען החייל, ב”איל”ן”, ב”אגודה למלחמה בסרטן” ובעמותת “לב אל לב ישראל”.
בנוסף לכל אלה נמנית על מקימי המחלקה הגריאטרית, אשר בבית החולים “מאיר”, והינה מפעילותיו הבולטות. ועל כל אלה הוענק לה התואר יקירת כפר סבא

הדסה שיינפיין ז”ל

 

יואב חביב, שהכירה העלה בעבר טור לזכרה “אין מתאים מהדסה שהמעון של מתנדבי המושבה יישא בגאווה את שמה של האישה שפיתחה במסירות ובאהבה אין קץ את מונח המסירות. הדסה שיינפיין במושבה זה מותג על. מוסד ענק של אישה אחת עם לב ענק. אישה שאצלה…” ואהבת לרעך כמוך” זה לא היה עוד סלוגן… עבור הדסה זו היתה דרך חיים מובנת מאליה וללא סייג. ולי הייתה זכות גדולה לצקת מים על ידיה ולהבין כבר אז שבלי אהבת חינם אין לנו תקומה. לא היתה לנו כמוה להקניית החינוך לערכיי ההתנדבות. הנתינה. האהבה. המסירות…והכל שלא על מנת לקבל פרס ובהתנדבות מלאה. נגעה. יזמה. הפעילה. הקימה. בנתה והניחה את כל היסודות ליפעל ההתנדבות העצום שהתברכנו בו במושבה. ידך בכל הדסה הנפלאה. יע”ל בית החולים מאיר. המחלקה הגריאטרית הראשונה בארץ. העמותה למען הקשיש. האגודה למילחמה בסרטן. הוועד למען החייל. איל”ן. יד שרה. לב אל לב ישראל…אך יותר מכל הדסה היתה אישה של אנשים. נגעה בכולנו והפיצה רק אור. אהבה. נתינה ומסירות בלתי נלאית. רוני. ממה ואיציק ז”ל, אשריכם כי זכיתם…כי לכם הדסה הייתה האימא הפרטית. האישית במקביל להיותה האימא של כולנו. אגב האגדה מספרת על כך שזיקני המושבה ראו אותה במספר מקומות בעת ובעונה אחת…ויש לי סקופ עבורכם. זו לא אגדה. כל מילה אמת ויציב”.

מאת: אירית מרק

תגובות