סייעת סיעודית מוסמכת 

סייעת סיעודית מוסמכת היא עובדת בריאות המסייעת במתן טיפול בסיסי לחולים ותמיכה רגשית ללקוחות בבתי חולים, בבתי אבות ובבתים פרטיים.

עוזרי סיעוד מוסמכים הם עובדי בריאות המספקים טיפול בסיסי לחולים. שירותי טיפול אלו כוללים, בין היתר, רחצה, האכלה והלבשה. המטפלים מספקים גם עזרה בפעילויות אחרות בחיי היומיום כגון יציאה מהמיטה והליכה.

החובות והמשימות יכולות להשתנות בהתאם לצרכים ולהעדפות של החולה, חלק מהמטפלים עשויים להתבקש לבצע משימות מורכבות יותר כמו ללמד מטופלים כיצד לבצע מיומנויות טיפול עצמי או מתן תרופות.

סייעות סיעודיות אחראיות על מתן טיפול מעשי בחולה, לרוב בהנחיית אחות. הם בדרך כלל עובדים בבית חולים, בית אבות או סביבות רפואיות אחרות.

מקצוע האחיות הוא מסע של עזרה לזולת על ידי סיוע לצרכי היומיום שלהם וקידום עצמאותם.

האיגוד הבינלאומי של עוזרי בריאות מפרט יתרונות רבים למקצוע זה כגון: שכר תחרותי, הזדמנויות לעבוד במסגרות שונות ולחוות תרבויות חדשות, וקריירה מתגמלת שבהן ניתן לשנות חיים.

חובותיו של המטפלים כוללים נטילת סימנים חיוניים כגון לחץ דם ודופק; מתן טיפול אישי בסיסי כגון רחצה וטיפוח חולים; עזרה לחולים בהלבשה והעברה מהמיטה לכיסאות גלגלים; תזכורת למטופלים לגבי תרופות שהם צריכים לקחת בזמנים מסוימים; ומסייעים

אחיות ואנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות אחראים לטיפול בחולים ולמתן נוחות.

המטפלים מספקים מגוון שירותים

  • מתן טיפול אישי
  • מעקב אחר סימנים חיוניים
  • הכנת ארוחות -אימון המטופל מיומנויות טיפול עצמי

    מטפלת
    קרדיט תמונה:pixabay.com
  • מתן תמיכה רגשית

מטפלים סיעודיים הם חלק חשוב ממערכת הבריאות, שכן הם מספקים טיפול למטופלים בכל שלבי תהליך הריפוי שלהם.

הרבה משרות זמינות לאחיות הן משרדיות, אבל אחרות עובדות בבתי חולים, מרפאות או בתים פרטיים. התפקידים שלהם יכולים לכלול טיפול בחולים שמתאוששים מניתוח או טיפול, חינוך חולים לגבי הסימפטומים והתרופות שלהם, ופגישה עם צוות רפואי אחר כדי לדון בתוכניות הטיפול בחולים.

 

מטפלות סיעודיות 

אחיות חייבות להיות מסוגלות לבצע ריבוי משימות ולחשוב על הרגליים בשל האופי הבלתי צפוי של העבודה. לרוב קיים מחסור באחיות בשל הביקוש הרב למועמדים מוסמכים. לכן בתי ספר רבים לאחיות הגדילו את שיעורי ההרשמה כדי לענות על הצורך ההולך וגובר באנשי מקצוע מיומנים.

סיעוד הוא מקצוע שלא תמיד זוכה לכבוד. הדבר מצער, שכן בכל יום, אחיות מטפלות בחולים ובקשישים, ובבעלי מוגבלויות או כאלה שבני משפחתם חולים או עסוקים מכדי לטפל בהם. מקצוע האחיות דורש מיומנות וחמלה רבה, והוא ממשיך להתפתח ככל שמדע הרפואה מספק פתרונות חדשים למחלות ופציעות שלא ניתן היה לטפל בהן בעבר.

קריירה בסיעוד יכולה להיות מספקת ומאתגרת כאחד. אחיות יכולות למצוא את עצמן דואגות לאנשים עשירים או עניים; שיש להם בעיות נפשיות או שהשתחררו מהכלא; חולים המתגוררים בבית פרברי או בעיר הפנימית. במקרים רבים, אחיות עשויות להיות שם כאשר אדם גוסס – לקבל החלטות לגבי הטיפול בהם עד סוף סוף המוות – לספק.

למידע נוסף ביקרו באתר: https://shira-siud.co.il

תגובות