מה זה מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים? עקרונות הפעולה

מערכת מיזוג אוויר מקלה על החיים והופכת אותם להרבה יותר נוחים. בקיץ המערכת מספקת שינה קרירה ונעימה ובחורף היא מסייעת להתחמם. אבל איך בוחרים מערכת טובה? 

אחרי הכול, חברות רבות מציעות מאות דגמים של ציוד מיזוג אוויר, כמו למשל המגמה הפופולרית של השנים האחרונות: מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים. אז מהן מערכות אלו, ואיך הן שונות ממערכות מיזוג אחרות?

סקירת הביקורות על מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים מציגה תמונה של דעות מנוגדות. חלק מהצרכנים מאושרים מהבחירה, וחלקם מאמינים שהבחירה לא הצדיקה את התקוות. למה זה קורה? ככלל בשל חוסר הבנה של עקרון הפעולה והתכונות הטכניות של כל המערכת, או בשל התקנה וחיבור שאינם נאותים.

מה זה מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים?

מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים הן מערכות מיוחדות שמיועדות למיזוג אוויר ושמירה על פרמטרים אקלימיים מסוימים של אוויר בחדרים למטרות שונות. מערכות אלו מורכבות משלושה אלמנטים לפחות.

תמיד יש יחידת עיבוי חיצונית אחת, שמותקנת בחוץ על חזית הבניין, ולפחות שני מאיידים פנימיים שמקררים או מחממים את האוויר. במהלך התקנת מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים יש לקחת בחשבון את מכלול המאפיינים של כל המכשירים שלהן ואת היכולות הטכניות של כל אחד מהמרכיבים.

יחידת מיזוג חיצונית

המאפיין העיקרי של המודול החיצוני הוא הכוח. הביצועים של יחידה אחת חייבים לאפשר את התפקוד התקין של כל המכשירים הפנימיים במצב אקלימי אחד. קשה לחשב את כל המאפיינים לבד, מכיוון שהחישוב מתבצע בסולם מובחן. 

אבל לקביעה משוערת של דירוג והספק מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים, אתם רק צריכים להוסיף את האינדיקטורים של כל יחידה פנימית. הסכום המתקבל צריך להיות שווה להספק החיצוני. לאחר הרכישה מחברה שמייצרת ומשווקת פתרונות מיזוג אוויר, המערכת מוכנה להתקנה על ידי המתקינים המקצועיים של החברה, ואין צורך בחישובים נוספים.

יחידות פנימיות של מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים

ההתקנים הפנימיים של מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים אינם שונים מההתקנים של מערכות מיזוג אוויר רגילות. ההבדל הוא רק במספרם ובאפשרות להשתמש במספר סוגי מודולים בו זמנית בתוך אותה רשת.

מערכות אלו מאפשרות שימוש במספר סוגי מכשירים פנימיים מבלי להעמיס על היחידה החיצונית בקופסאות מעבים.

עקרון הפעולה של מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים

בהיבט הטכני, מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים כוללות מכשירים פנימיים ייעודיים שמובילים ליחידה החיצונית. אפשרויות חימום וקירור מסופקות בזכות מעברים פאזיים של נוזל הקירור ממצב נוזלי למצב גזי ולהיפך, עקב ההבדל בלחץ ובטמפרטורה. במהלך המרת פריאון מנוזל לגז, האוויר מתקרר בחדר, והתהליך מאפשר יצירת חום.

תנועת הקירור מהיחידה החיצונית לפנימית מתבצעת באמצעות תעלות דו צינוריות. תכונה טכנית זו מסבירה גם את החיסרון היחיד של מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים, שהוא חוסר האפשרות לפעולה בו זמנית של מזגנים במצבים שונים.

תגובות

תגובות