בניית מרפסת

בניינים שיש להם מרפסות צריכים להיות תקינים מבחינה מבנית. העיצוב המבני של מרפסת חיוני להבטחת בטיחות האנשים המשתמשים בה.

העיצוב המבני הוא מה שהופך את המרפסת לבטוחה ובטוחה. יש לבנות אותו עם החומרים הנכונים כדי להבטיח את אורך חייו ולהגן על האנשים המשתמשים בו. ניתן לחלק את בניית המרפסת לשישה סוגים שונים:

מרפסת היא מבנה הנמשך מהחלק החיצוני של הבניין כדי לספק אזור לאנשים לעמוד או לשבת מחוץ למבנה. על מנת לבנות מרפסת יש צורך בתמיכה כלשהי כמו פיגומים או מסגרת A. המשטח שאתה בונה על גבי תומכים אלה נקרא סיפון המרפסת.

מרפסת היא מבנה הבולט מקיר ומאפשר להשקיף על מרחב פתוח, כמו גינה או קרקע. המרפסת נמצאת לעתים קרובות באזורים עם טמפרטורות קרירות, כגון בקתות אלפיניות או בונגלוס על החוף. מרפסות יכולות להיות עשויות מעץ או פלדה, אך הן עשויות להיות בנויות גם מאבן או זכוכית. מרפסות מוצמדות למבנה בצירים ומצוירות על הקיר בקצה אחד.

מרפסת בטון

כפרויקט בנייה, בניית מרפסת יוצרת אתגרים מעניינים שונים. עם זאת, זה לא קל לבנות מרפסת בטון. כוחות המתח לאחר המתח גורמים למרפסת הבטון לפעול כמו קשת – מגבירים את העומס על הקצוות ומקטינים אותו באמצע. הדבר גורם לכיפוף במרפסות המעוצבות עם עמודים אנכיים.

כדי לבטל בעיה זו, בונים יכולים להוסיף חיזוק אלכסוני כדי לשמור על המתח בצד אחד בדומה לאורך שווה של שתי זרועות מנוגדות בצורת “T”. זה מונע מכוחות אופקיים לכופף מרפסות יותר מדי ושומר על יציבותן תחת עומסים כבדים.

 

מרפסת בטון נבנית בדרך כלל באמצעות השלבים הבאים:

שלב 1: הנחת לוח ריצוף על טפסת עץ.

שלב 2: הוספת מוטות חיזוק בין חללי הקורות ללוח הריצוף.

שלב 3: מריחת בטון על פני השטח של מוטות החיזוק.

שלב 4: הנחת משטח ישר על כל אלה, אשר נקרא אז, “הלוח העליון”.

שלב 5: מריחת שכבת שכבת גימור וצבע/טיח על הלוח העליון.

מבוא הסעיף: מרפסת בטון בנויה בדרך כלל עם קרשים בצורת L, הממוקמים במקביל זה לזה ומצביעים לכיוון הטווח המשותף שלהם, המחוברים יחד עם סוגרי מתכת בחיבוריהם. יש לו כמה סוגים של עמודות כמו גם עמודים פינתיים מרפסת בטון היא סוג של רצפה שיש לה לוחות בטון, כאשר המשטחים התחתונים והעליונים נותרים חשופים או מכוסים בחומרים שונים כדי להגן מפני מזג אוויר ולכלוך

תמונה: freepik

תהליך הבנייה של מרפסת בטון יכול להתבצע בשתי דרכים. אחת הדרכים היא לצקת את לוח הבטון למקומו ולאחר מכן לבנות את הקירות עד אליו. השיטה הנוספת היא יצירת צורה (צורה פנימית או חיצונית) עליה ניתן לצקת את הלוח, שיטה יעילה לטווחים קצרים יותר.

בניית מרפסת פלדה

מרפסות פלדה בנויות בדרך כלל על ידי ריתוך של סדרה של צינורות אופקיים יחד. לאחר מכן הצינור נחתך לסדרה של מקטעים ומרותך שוב ליצירת גרם המדרגות.

תהליך הבנייה מתחיל בעבודת החיתוך שמגדירה את אורך גרם המדרגות, ולאחר מכן חיתוך צינורות אופקיים, ריתוך אותם יחד ואז חיתוך אותם למקטעים. חלקים אלה מרותכים לאחר מכן ליצירת גרם המדרגות.

תהליך זה חוזר על עצמו עד שכל החלקים מוכנים להרכבה והתקנה. זה יכול לקחת בין 2-6 שעות, תלוי כמה זמן נדרש לכל שלב בבנייה. בניית מרפסת פלדה כוללת שלבים רבים, אך כמה מהחשובים שבהם הם העיצוב, הפריסה ותהליך הריתוך.

עיצוב מרפסת פלדה עוקב אחר אותן קווים מנחים בסיסיים כמו פרויקטים ביתיים אחרים. מומלץ לעקוב אחר חוקי הבנייה המקומיים כדי להבטיח את בטיחותך בפרויקט שלך. לדוגמה, אם המרפסת שלך עומדת להיות באזור עם רוחות עזות או רעידות אדמה, מומלץ להתייעץ עם מהנדס מהממשלה המקומית שלך לפני שתסיים את תוכניות התכנון.

מרפסת פלדה היא בחירה פופולרית מאוד לשימוש ביתי ומסחרי. זה יציב, עמיד לאורך זמן וקל לתחזוקה. מרפסות פלדה ודק הם רב-תכליתיים מבחינת עיצוב וניתן להתקין אותם על מגוון רחב של סוגי מבנים. מאמר זה ידון בסוגי הבנייה השונים הזמינים עבור מרפסת פלדה. ישנם שני סוגים עיקריים של בנייה: מרותך ומסוד. תהליך הריתוך מייצר משטח חזק, עמיד וגמיש עמיד בפני מזג אוויר. בנייה מסומרות משתמשת בפחות חלקים אך אלה קשיחים יותר מאלו מתהליך הריתוך.

תגובות