מה היתרונות של קבלן רשום ?

ענף הבניה היה פרוץ כבר כמה שנים למקרים חמורים של עבודה של אנשי מקצוע לא מיומנים שהביאו וגרמו ללא מעט נזק. לכן משרד השיכון למעשה עושה היום כל מה שהוא יכול כדי למגר את התופעה ובין היתר ייסד עד לפני עשרים שנה לערך את פנקס הקבלנים. מה זה פנקס הקבלנים? פנקס שמאגד בתוכו את הקבלנים המורשים לבצע עבודות מורכבות על פי חוק. עבודות מורכבות יכולות להיות שיפוץ יסודי ויכולות להיות בניה של בניין. בפנקס ישנם סיווגים ולא כל קבלן יכול לבצע כל עבודה. 

למה כדאי להיות רשום בפנקס הקבלנים

בסופו של יום עבודה עם האישורים הנדרשים פירושה היא עוד כסף שנכנס למחזור העסקי של העסק כאשר עוד לקוחות יכולים לסמוך עליכם שתעשו את העבודה שלכם כמו שצריך. להיות רשום בפנקס הקבלנים זו הדרך שלכם להבטיח כי תבטיחו את המקום שלכם בענף הבניה ותהיו במקום בו אתם יכולים לדרוש עוד כסף על העבודה שלכם ובעיקר, לעבוד בסדר גודל גדול יותר ממה שאתם רגילים לעשות כעת. 

מי יכול להירשם ולהפוך קבלן רשום 

כדי להיות קבלן רשום עליך להיות בעל הכשרה מתאימה בענף הבניה ובעל ניסיון מוכח בשטח עבודה. ככל שההשכלה היא ברמה גבוהה יותר וכזו שכללה שנות לימוד ארוכות יותר כך משך העבודה אותה על העובד לבצע בשטח קטנה יותר מה שמאפשר לו להירשם ולהפוך קבלן רשום בתום תהליך מעט יותר קצר. אדריכל למשל יכול להירשם לאחר שנתיים של עבודה בשטח בעוד מנהל עבודה וותיק ללא השכלה צריך להמתין שש שנים של עבודה רצופה לפני שיוכל להפוך קבלן רשום. 

קבלן רשום יכול לעבודה באופן גלוי ולחסוך כסף 

כל בעל מקצוע בענף מכיר את הריקוד העדין שקיים תמיד בין העסק ובין רשויות האכיפה והגבייה של המדינה. הרבה פעמים הנטייה היא להעלים כסף כדי להרוויח יותר. אבל האמת היא כי דווקא מי שעובד על פי חוק יכול לקבל שורה ארוכה של הקלות והטבות שיכולות לסייע בייחוד בימים של מגיפה עולמית בהן המשק נעזר כמעט לחלוטין. מכאן שדווקא קבלן רשום יכול לנהל מעכב מסודר ולתעד את העבודות השונות אותן הוא מבצע מה שבסופו של דבר יתבטא בתשלום המיסים המופחת אותו ישלם בסופו של דבר. 

לעבוד על פי חוק זה תמיד יותר נוח

אמנם לא פעם תהליכים בירוקרטיים מעוררים את החשק לוותר עליהם ולמצוא דרכים יצירתיות לעקוף את המערכת. אבל האמת היא כי לעבוד לפי החוק זה פשוט תמיד יותר נוח. אם אתם מעוניינים אתם תמיד יכולים לבקש סיוע על ידי גורם חיצוני שיעזור לכם למלא את כל הטפסים הרלוונטיים ויעזור לכם להבין בדיוק מה כולל התהליך הארוך הזה כדי שלא תמנעו מלעבור אותו בהצלחה. 

תגובות