אבי יבין קלוגר נגד אוסנת ספורטה:”משקרת ומעוותת מציאות”

מאת: אירית מרק

חברת המועצה אסנת ספורטה העלתה אמש פוסט בפייסבוק לפיו “אני שמחה לבשר שהתכנית שיזמתי להקמת מרכז מדעים עירוני, בשיתוף עם מכון ויצמן, מעלה הילוך”…

אוסנת ספורטה

אבי יבין, יוצא יחידה מובחרת כסא”ל ביחידת 8200, הינו פעיל חברתי בעיר למעלה מ-30 שנה. משמש כמנכ”ל חברת התקשורת והמחשוב “יבינקום”, הקים את מועדון הכדורסל כפר סבא ומשמש כנשיא המועדון, עומד בראש הקרן הסיוע לנזקקי כפר סבא, פעיל כחבר בארגון “צוות”, לרבות ב”כח נפתול” במערך החירום העירוני בחמ”ל כפר סבא, דירקטור בחברה הכלכלית העירונית. ועוד.

אבי יבין עם ראש העירייה

יבין, שראה את הפוסט שהעלתה ספורטה הגיב בחריפות “אסנת, אני קורא את הפוסט שלך, בדגש על משפט הפתיחה הבומבסטי והשקרי, והאמת היא שאני המום.
את יזמת!!! את הובלת!!! ואת מעלה הילוך…….. ואת ואת ואת. לא יאומן איך במחי פוסט בפייסבוק בקלות שאינה נסבלת את פשוט משקרת ומעוותת את המציאות ולוקחת קרדיט על מהלך עירוני מדהים שלא תרמת לו אפילו לא 60 שניות מזמנך!! אולי כתבת שורה על רצון שלך במסמכי הקמפיין אבל משורה כתובה שכזו עד אמירה סוחפת כה שקרית שלך שכל המסע העירוני הזה הוא נכס ויוזמה שלך ואת ואת ואת אנא אנו באים. הנה האמת לאמיתה, האמת היחידה:
“כ 3 חודשים לפני הבחירות הזמנתי אותך לקפה בפארק והחלטתי לחשוף לך את המהלך שהיה אז די סודי של היוזמה הזו על המהלכים כדי לשמוע את דעתך המקצועית. היית המומה מעוצמת המהלך וההתקדמות ואכן גם ברכת אותו, אבל לא היית בשום שלב מאז ועד היום בשום אקט מעשי שלו.
למען ההיסטוריה ולמען האמת זה היה המהלך: ידידי הטוב אלון וינגרטן לחש באוזני שמכון ויצמן מתכנן מהלך יציאה החוצה להקמת מרכזים מטעמו במספר מקומות בארץ ושאל אותי אם זה עשוי לעניין את כ”ס. לא יכולתי להשיב לאלון והלכתי מידית לפגוש את רפי והצגתי לו את ההזדמנות. רפי שראה למרחקים אמר לי את המשפט הבא -“אבי, אם אתה מסוגל להביא להקמת פרויקט שכזה בכ”ס, זה חלום, צא לדרך”. וכאן התחלתי במסע של כשנה וחצי של מגעים עם מכון ויצמן, אנוכי מול ד”ר רונן מיר ונוספים בישלנו את כל המהלך הטרומי תוך שהמכון בודק לכך אורך התהליך את התאמת העיר ומחויבותה לכך. עשיתי את הכול בדיסקרטיות כי חששנו שהערים סביבנו תקפוצנה למול יוזמה זו שלנו. לאחר שהבשילו התנאים יזמתי ביקור של רפי עימי במכון וארח אותנו נשיא המכון פרופסור דניאל זיפמן ורפי הצהיר במעמד הביקור ואמר רוצה אני והתחייב שהעיר כולה תעמוד לימין התהליך והוחלפו מכתבי כוונות (שאגב אני ניסחתי) ויצאנו לדרך המדהימה.
“לאחר 3 חודשים ארח רפי עימי בכפר סבא את נשיא מכון ויצמן עם גורמי הנהלת המיזם בעיר לרבות עמידה וצילומים על הקרקע שיועדה לכך ומצגות על מערכת החינוך שלנו הארוח הכה חם והקליק שנוצר בין הצדדים יצר תהליכי המשך ואנחנו עמוק בתהליכי התכנון וגיוס התרומות ועוד ועוד ועוד כשכל גורמי העיר רתומים למהלך עירוני מדהים זה של הקמת פארק מדע ומרכז שוורץ ריסמן למדעים בכפר סבא

עוד כתב יבין “הקורונה הזיזה מעט הצידה את התהליכים ואולם התגברנו על הכול ואנחנו במלוא הקצב על האוטוסטרדה ובתוך מספר שנים וב 2-3 שלבים העיר כולה תזכה לשדרוג מדהים במערכת החינוך ובתוצרי הלוואי של מיזם עירוני שכזה לתפארת כ”ס. כמובן שנקיים כדרך חיים תהליכי שיתוף ציבור ונעלה לאוויר בצורה מסודרת את הפרסומים וההסברה ועוד. אגף החינוך בראשות אוסנת עמוק עמוק בעשייה ובתכנון יחדיו עם כל גורמי העיר בניצוחו של המנכ”ל יובל ודחיפתו מעל כולנו עתירת האנרגיה של ראש העיר, כשאני מסיע לצידם כיו”ר ועדת ההיגוי של המיזם בהתנדבות מלאה. אוסנת, היינו בעשרות פגישות, בסיורים בביקורים ואפילו פעם אחת לא נכחת!! וכאן בתעוזה חוצפנית את לוקחת קרדיט של היוזמת ושל…….. ולא היא משום כוון. אגב, אני מאוד שמח בצד הצגת האמת שגם את מזווית המקצוע שלך, ומזוויות האופוזיציה שאת בורג מרכזי בה רואה בחיוב מיזם זה מה שמבטיח שהעיר כולה עומדת מאחוריו. צר לי מעט על הנוסח של פוסט זה שלי שנכתב מדם ליבי אחרי ליל שימורים לאור קריאת הפוסט שלך, אוסנת פוסט שמשפטי הפתיחה שלו קוממו אותי ורבים נוספים על העוות ועזות המצח של הפוסט שכתבת כאן.
לסיום – בהצלחה לכפר סבא כולה במיזם מרתק ומדהים זה”.

ספורטה סירבה להגיב על הטענות של יבין.

תגובות