תערוכת אמנות ייחודית מציגה את אופירה נבון לאורך תחנות חייה

תערוכת אמנות דיגיטלית המציגה את תחנות חייה של אופירה נבון הושקה היום (15.12) בבית החינוך אופירה נבון. יוצר התערוכה, ישראל הרצל, הוא נצר למשפחת חוזה המדינה, בנימין זאב  הרצל, בחר להקדיש את יצירותיו לחייה של הפעילה החברתית, אשת ראש ממשלת ישראל ה-5 – אופירה נבון, אשר הקדישה את חייה למען קידום זכויות הילד ומעמד האישה.

התערוכה נערכה בהשתתפות בין היתר: ראש העיר, רפי סער; יוזם התערוכה וסגן ראש העיר, אורן כהן; ארז נבון, בנה של אופירה ויצחק נבון; ישראל הרצל, יוצר התערוכה; מנהלת אגף החינוך, אסנת חכמון; מנהלת בית הספר אופירה נבון, ענבל סעד; צוות אגף החינוך ובית הספר ועוד

בתוך כך, כחלק מפרויקט הנצחתה של אופירה נבון, עורך בית הספר מערך שיעורים הנלווה לתערוכה, במסגרת שיעורי אמנות וחינוך על פועלה של נבון לאורך השנים, למען זכויות הילד וקידום מעמד האישה, וכן תרומתה הרבה לחברה הישראלית.

רפי סער, ראש העיר: “‘יד אוהבת ורצון ברזל עושים נפלאות’ – זהו המשפט שאופירה נבון ז”ל הגתה וכשעוצרים לרגע להעמיק בו, מתחדדת ההבנה עד כמה האישה הזו הייתה מיוחדת. כמו אופירה גם התערוכה אותה אנו משיקים היום מיוחדת במינה. תערוכת ציורים המשלבת בין אומנות, היסטוריה וחינוך, בין ציונות למנהיגות ואהבת אדם. נבון הייתה הרבה יותר מאשת הנשיא. היא הייתה מנהיגה, ומובילת דעה ולנו יש היום את הכבוד להנציח את פועלה בדרך מקורית ויצירתית כל כך למען הדורות הבאים”.

ישראל הרצל, יוצר התערוכה: “הצגתי תערוכות ברחבי העולם, אך מעולם לא התרגשתי כמו שהתרגשתי היום בבית ספר אופירה נבון. כשסגן ראש העיר, אורן כהן הציע לי לפתוח את התערוכה בבית הספר בכפר סבא, לא שיערתי שזו תהיה התוצאה. אופירה נבון הייתה ידועה כאישה מאוד מרשימה והיא פעלה רבות בנושא מעמד האישה וזכויות הילד. יש לי את הכבוד לתרום את היצירות הללו לבית הספר”.

ארז נבון, בנה של אופירה ויצחק נבון: “התערוכה היום משמעותה להחיות את אמי ומשפחתי בצורה כל כך צבעונית ומרגשת, זהו נכס לבית הספר ואני מודה לך, ישראל על כך. אבא כראש ממשלת ישראל לשעבר, מונצח באמצעים רבים ברחבי הארץ, והרבה פעמים שואלים אותי ‘מה עם אמא’. לפני כחודש ניגשה אלי סטודנטית צעירה בארכיון ליצחק נבון ואמרה שאמא שלי צריכה לקבל ארכיון בפני עצמה. אמא הייתה אישה דומיננטית ואכפתית, והתערוכה היום מכבדת מאוד את העשייה שלה לאורך השנים למען החברה הישראלית”.

תגובות