מראה אחר:  איך מראות יכולות לשדרג את הבית

אנחנו רגילים להתייחס למראה כפריט שימושי הניצב בחדר האמבטיה או השינה, אשר משמש אותנו בעיקר להתארגנות לפני יציאה מהבית, אבל מראות יכולות גם להגדיל ולהאיר חללים ולתפקד כחפצי נוי בפני עצמן. אם אתם רגע לפני שיפוץ הבית או עיצוב מחדש, הכתבה הזאת היא בדיוק בשבילכם: כך תוכלו בקלות לשדרג את חלל הבית בעזרת מראות

שולי הלוי

שילובן של מראות בעיצוב הבית נפוץ עוד מהמאה ה-19, אז המציא הכימאי יוסטוס פון-ליביג את מראת הזכוכית-כסף אשר נמצאת בשימוש עד היום. בשונה מבעבר, כיום עומדות בפנינו אין ספור צורות, גדלים וסוגים של מראות שיכולות להעניק לחללי הבית השונים טוויסטים מפתיעים

קרדיט: shutterstock
קרדיט: shutterstock

בין אם בסוף הקריאה נצליח להדביק אתכם בהתלהבות שלנו משילוב מראות בעיצוב הבית ובין אם לא, רגע לפני כל שיפוץ שאתם מתכננים, יש לנו עצה קטנה עבורכם – גם אם מדובר בשיפוץ מקיף או רק רמונט-קליל, חשוב לא לשכוח ולוודא שיש לכם ביטוח דירה אשר מעניק לכם כיסוי והגנה במקרה של נזק לדירה עצמה ולרכוש בה, או נזק לצד שלישי כמו בעלי מקצוע. קראו היטב ובדקו אם בהתאם לתנאי הפוליסה הקיימת אכן יש לכם כיסוי לשיפוץ הבית ולמשך כל תקופת העבודה, והאם מופיעים בה סייגים שאתם צריכים לקחת בחשבון. זאת ועוד, כיוון שמראות, בדומה לשמשות ומתקנים סניטריים לדוגמה, עלולות להישבר, מומלץ לבדוק גם אפשרות להוסיף כיסוי “ביטוח שבר תאונתי” , אשר מעניק כיסוי לחפצים שבירים מסוגים שונים.

3  סיבות לאהוב מראות בחלל הבית

קרדיט: shutterstock


1. כי הן מכפילות את גודל החלל: אחת הדרכים הפשוטות ביותר לייצר אשליה של חדר גדול הוא להשתמש במראה גדולה, המשקפת את החלל וכמו מכפילה את שטחו. על מנת לקבל את אפקט ההכפלה המקסימלי, מומלץ לבחור במראה גדולה יחסית ולמקם אותה על קיר מול אזור פתוח בחלל. לפני שאתם קובעים אותה אל הקיר, בחנו מה משתקף בה ושהמראה נאה בעיניכם.
טיפ: אל תחששו להשתמש במראה גדולה לחדר קטן. 

  1. כי הן מאירות את החדר: שילובן של מראות יכול להכפיל את כמות האור בחלל, בעיקר מומלץ להיעזר בהן על מנת להאיר פינות או חללים חשובים וחשוכים אחרים. במידה וקיימת אפשרות להעמיד מראה מול חלון, תוכלו לקבוע אותה כך שתשקף את האור הטבעי ותחזק את נוכחותו בחדר, ובחללים נטולי חלונות, ניתן למקם את המראה כדי שתשקף את האור המלאכותי מגופי התאורה הנמצאים בו. כמו כן, מומלץ להציב מראות בסמוך לגופי תאורה בפינות נחבאות או מסדרונות צרים ואפלים.
    טיפ: כשאתם ממקמים מראה מול חלון שדרכו נכנסת שמש ישירה, הקפידו לדאוג גם לאפשרות כיסוי (החלון או המראה), כדי להימנע מהסתנוורות.  
  2. כי הן יפות: יופי, כידוע, הוא עניין של טעם – ולמזלנו מראות מגיעות במגוון צורות, גדלים ומסגרות, וכך למעשה יכולות לקלוע לכל העדפה או טעם. שילובן של מראות בעיצוב הבית יכול לבוא לידי ביטוי גם מעבר למיקומן למול חלונות או תמונות תלויות, כשמראה בעלת מראה ייחודי מתפקדת כפריט נוי כמו תמונה – לבחור במראות תלויות על הקיר, נשענות עליו או עומדות באוויר ואפילו משולבות ברהיטים; לגוון במראה אפור קלאסי או בגוון שחור; לעטר במסגרת ברזל, פליז או בלי מסגרת בכלל.
    טיפ: אנחנו אוהבים שילוב של מספר מראות בסגנונות עיצוביים שונים ליצירת קיר מראות אקלקטי. 

 

מראה מראה שעל הקיר, את הכי יפה בכל העיר


כפי שציינו בפתיחה, השימוש במראות מתאים כמעט לכל חדר בבית, ויכול להפוך אותם למרשימים ומוארים במיוחד. אז כיצד נדע באילו חדרים כדאי לשים מראה או כמה? 
נתחיל מהמבואה: חשוב לכם לוודא שאתם נראים כמו שאתם רוצים לפני שאתם יוצאים מהבית? התקינו מראת גוף או חצי גוף ליד דלת הכניסה ואל תשכחו לכוון את התאורה בהתאם.
סלון: בין אם אתם רוצים להכפיל את האור הטבעי מהחלון או לייצר אשליה של חלל רחב יותר, בחרו במראה שתעשה את העבודה ותהווה בו זמנית יצירת אמנות בפני עצמה.
מטבח: שילוב מראות במטבח יכול להעניק ״בלינג״ לחלל, הן במונחי אור והן בתחושת יוקרה ואם אתם מתכננים להשיק בלוג-מתכונים הן גם יכולות לסייע לכם בצילומים. ברוב המקרים, תמצאו מראות באי, מעל משטח העבודה או כחלק מחיפויי הקיר.
חדר השינה: איכות השינה חשובה לכם? הימנעו מהצבת מראה למול המיטה, כיוון שההשתקפויות של האור והתנועה בה יפגעו בשינה שלכם. לבד מהמיקום הזה, כל נקודה בחדר השינה יכולה להרוויח מתוספת של מראות, וגם בו הן יכולות לשמש כפריט נוי בפני עצמן. 

לסיכום, כבר קל להבין שמראה היא פריט ששווה לשלב בבית שלנו. במידה ואתם מתכננים שיפוץ או שדרוג למראה הבית, ההמלצה שלנו היא לגמרי להוסיף מראות (וכמה שיותר), שבקלות רבה יכפילו את החלל, ימקסמו את האור וללא ספק יוסיפו המון יופי לבית שלכם. ואם כבר עשיתם זאת? מעולה! כמו כל פריט נוי אחר בבית, הן לא שקופות – הקפידו לנקות אותן מידי פעם ולדאוג למצבן הכללי כך שבאמת יתרמו למראה החלל ולא להיפך. 

תגובות