תערוכת אופירה נבון תערוכה בבי”ס ע”ש אופירה נבון בכפר סבא / מאת ישראל הרצל

אני  מאמין בסיפורים אמתיים מהחיים ואספר לכם סיפור אחד על כיצד נוצרה תערוכה זו שלי.

עשיתי מספר תערוכות בארץ ובחו”ל בגלריות ומוזיאונים.

הצעתי לפני שנה לארז נבון לעשות תערוכה על אביו הנשיא יצחק נבון, וארז התלהב ואף מצא מקום מכובד לתערוכה בירושלים. בגלל פרוץ הקורונה נדחתה התערוכה.

סיפרתי לאורן כהן, סגן ראש העיר כ”ס, בפגישתנו בג’אקוזי בקאנטרי על התערוכה שהצעתי. אורן מיד זרק לי אתגר ושאל אותי “ולמה שלא נעשה תערוכה בבי”ס ע”ש אופירה נבון?”. הכנתי סדרת עבודות על  אופירה נבון, אורן הפגיש אותי עם אנשי מח’ החינוך והבי”ס: גב’ אסנת חכמון, וגב’ חגית הללי ממחלקת החינוך, וגב’ ענבל סעד מנהלת ביה”ס, וגב’ מיכל אלעזרוב סגניתה. הופתעתי מהחמימות והפרגון של אנשי מח’ החינוך והבי”ס שהיו בישיבה. 

בד”כ אני מוכר עבודות המוצגות בתערוכות או במכירה פומבית בגלריה “תירוש”,

הפעם, החלטתי שאשאיר את העבודות כתרומה לבי”ס, להנאת המורים והתלמידים

כמה מילים על העבודות:

נושאי העבודות: דמותה של אופירה נבון, משפחת נבון, אופירה בביקור האפיפיור בארץ,  אופירה בביקור ג’יהאן סאדאת בארץ, 2 מקבצי קולאז’ מתמונות שלה.

העבודות צוירו בעזרת המחשב. מאחורי כל יצירה מושקעת מחשבה רבה, חלק מהעבודות צויירו כקולאז’ים בהשראת פורטרטים של אופירה, עם חידוש וראיה חדשה של ההווה.  העבודות ישירות ומדברות עם הצופים: בצבעוניות שלהן, בתוכן שלהן ובקומפוזיציות שלהן.

ביום ב’ 15/12/21  בפתיחה השתתפו ראש העיר, רפי סער. סגנו אורן בהן. ארז נבון. מנהלות מח’ החינוך והבי”ס. התלמידים קבלו את פניהם וגם הנחו את טקס הפתיחה. 

המורים, התלמידים והצופים  בתערוכה זכו להיחשף לחוויה מרגשת.

תגובות