כפר סבא, במקום השלישי בארץ : העיר החופשית ביותר בישראל לשנת 2021

מאת אירית מרק

“מדד החופש העירוני” הנבדק שנה רביעית על ידי תנועת “ישראל חופשית”, בחן 31 ערים בישראל ומצא: כפר סבא במקום השלישי.

גבעתיים במקום הראשון, היא העיר החופשית ביותר בישראל, הרצליה במקום החמישי, רעננה במקום ה-14

את הקטגוריה תחבורה ציבורית בשבת מובילות בהצטיינות עם תחבורה פנימית ובין עירונית בהשתתפות העירייה: גבעתיים, הרצליה, כפר סבא, רמת גן ותל אביב

המפתיעה בתחתית הטבלה היא הוד השרון – עם ציון אפס, שווה לבית שמש, ביתר עלית, דימונה ולוד

ניקוד גבוה קיבלה כפר סבא בכל הקשור לקהילת הלהט”ב בשירותים עירוניים : ארגון או מימון של אירוע גאווה בעיר, תקצוב רשמי ותמיכה בפעילות ארגונים ותנועות נוער למען להט”ב.

רישום של זוגות ברשות המקומית מבלי לקבל תחילה את חותמת הרבנות: חמש הערים המצטיינות הן תל אביב, גבעתיים, רמת גן, ראשון לציון וכפר סבא המאפשרות לזוגות, ובכלל זה מאותו מין, להירשם בעירייה ולהבטיח לעצמם הטבות ושירותים המגיעים לזוגות נשואים.

מנכ”ל תנועת ישראל חופשית אורי קידר מסר: “מדד החופש העירוני של ישראל חופשית מוכיח זו השנה הרביעית ברציפות שראשי ערים אמיצים ונחושים יכולים לקדם מדיניות ליברלית בעיר שלהם, ומחלק שוב את נבחרי הציבור לכאלו שעושים וכאלו שמתרצים. בשנים האחרונות שבהן פרסמנו את המדד, ראינו כיצד העיריות נכנסו לוואקום שהשאירה מאחוריה ממשלה שמרנית שנשלטה על ידי גורמים דתיים קיצוניים, ודווקא אל מול ממשלת השינוי, ניתן לצפות מהעיריות להיות אמיצות יותר, אך גם מהממשלה לא להתמכר לקידום נושאים רק על ידי העיריות, ולקיחת אחריות נרחבת בעצמה”.

“את מה שעשו הרשויות המקומיות בתחבורה הציבורית צריכה היום לעשות הממשלה. כך גם הקיצוץ הנדרש בתקציבי המועצות הדתיות, הפיקוח על כניסת עמותות דתיות לבתי ספר והיעדר מובהק של תמיכה בקהילות דתיות ליברליות, נוגע לרמה המקומית אך לא יכול להיעצר רק שם”, הוסיף.

“הגיע הזמן שהממשלה תלמד מהרשויות שלפני שלוש שנים לקחו על עצמן לעשות תחבורה ציבורית בשבת ושינויים נוספים, ולא תותיר אותן לבדן על המגרש. הגיע הזמן לשינויים מאסיביים במיסוד הזוגיות של כל הזוגות בישראל, לא רק ברישום בעירייה אלא גם בממשלה, לתחבורה ציבורית שאינה מוגבלת לאוטובוסים אלא גם לרכבת ולרכבת הקלה, למניעה מוחלטת של ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי ולתמיכה תקציבית וציבורית בקהילת הלהט”ב בכל עיר וישוב. מי שרוצה להוביל את הציבור צריך גם לדעת להקשיב לו, לראות את הדרישה הציבורית הענקית לשינויים האלו, ולא לפחד מצעקות האופוזיציה, העירונית או הלאומית”.

גרפיקה מדד החופש העירוני 2021 קרדיט סטודיו רן לוצקי

תגובות