יו”ר ועד העובדים בטבע, אלירן קוזליק על רקע סכסוך העבודה שהוכרז “אל תנסו את הכח שלנו”

ההסתדרות הודיעה כי תשבית את מפעל טבע על 1100 עובדיו, החל מעוד שבועיים, בשל “פגיעה בהתאגדות עובדים” ו”חוסר תום לב מצד הנהלת המפעל”. טבע בתגובה: “אין בין ההאשמות לבין המציאות כל קשר. מוכנים לקיים פגישה בהקדם ליישור ההדורים”

מאת: אירית מרק

לחצו כאן להצטרפות ל-28 אלף חברים בקבוצת כפר סבא שלנו 

 

במכתב שנשלח מההסתדרות לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד הרווחה והביטחון החברתי, ולסמנכ”ל משאבי האנוש של ‘טבע ישראל’, צוין כי הנהלת המפעל התנהלה ב”חוסר תום לב, באופן חד צדדי פוגעני ודורסני, בכל הנוגע לשורה ארוכה של נושאים שסוכמו אל מול נציגות העובדים”.

עוד נטען, כי ההנהלה התנהלה “בדרך “דלת מסתובבת” ומצג שווא “המעסיק מעביר תפקידים שהודיע לנציגות העובדים על צמצומם, למיקור חוץ באופן חד צדדי. בנוסף, הנהלת המפעל פיטרה עובדים תוך התחייבות כי תפקידם מתייתר, אך בבדיקה באתר המשרות של המעסיק מופיעות משרות לגיוס עובדים לתפקידים אלו בדיוק”.

מדובר על הוצאת עובדים לפנסיה מוקדמת ופיטורי כ-200 עובדים

אלירן קוזליק, יו”ר ועד העובדים המוערך מאוד ע”י עובדי חברת טבע ציין “לצערי הנהלת החברה פועלת זה מספר חודשים בחוסר תום לך ומנסה בכל דרך לפגוע בעבודה המאורגנת, דבר שלא היה לו תקדים בטבע מאז הקמתה.
ועד העובדים ימשיך לעמוד על זכויות העובדים וזכויות עובדי הקבלן במסגרת צו ההרחבה שגם בזכויות אלו מנסים לפגוע.
אנו לא לא נסכים לקבל עוד רמיזות ואיומים לכאורה מצד גורמים בהנהלה שהם יפעילו מולנו במהלכים שיש בהם היבט פלילי ו״מהלכים לא חוקיים״ להגדרתם. נבחרנו לייצג ולהגן על זכויותינו וכך נפעל ולא נחשוש. חשוב לציין
שוועד העובדים נרתם רבות בשנה האחרונה להבראת האתר, כולנו נכנסנו ״מתחת לאלונקה״ בזמן שגורמי הניהול המשיכו וממשיכים ״החגיגות״. לא ניתן להבריא חברה ש״אבא חוסך ואמא מבזבזת״

אלירן קוזליק

“לצערי תופעת החיסכון שסייענו בה רבות השנה הפכה לניהול קמצנות בכל הנוגע לעובדים, לרווחתם ולבטיחותם כאשר מצד ההנהלה אין כלל דוגמא אישית או הירתמות להבראת האתר ואם לא די בכך, בחודש אפריל הם ימשיכו את החגיגות״ בהמשך קבלת הדיבידנדים השנתיים וזאת בזמן שאנו קורסים תחת העומס והחסכונות.
חשוב לציין כי לפני כחודשיים נחתם הסכם באתר וההנהלה אינה עומדת בהתחייבות שהיא עצמה חתמה עליה ופועלת באופן חד צדדים כנגד העובדים והעבודה המאורגנת.
אני קורה להנהלת החברה ולאלו שכעת ינסו ״לברוח מהאחריות״, אל תנסו את הכוח הארגוני שלנו.
כבדו הסכמים וכבדו את המשאב האנושי היקר ביותר שיש לכם ואלו אנחנו העובדים!
אין לנו רצון להשבית את החברה אבל אם הזלזול וחוסר היחס והאנושיות כלפינו נאלץ בצער לפעול בצעדים ארגוניים”.

תגובת שאול דור יו”ר ההסתדרות כפר סבא הוד השרון “המדובר בהפרת הסכמים ע”י טבע שרק נחתמו. אנו בהסתדרות לא נעבור לסדר היום בכל האמור בפגיעה בעובדים. יחד עם זאת כל הניסיונות של הנהלת טבע לבצע מחטף ולהביא להפרד ומשול בתוך הוועד הינו דבר חמור ביותר של התערבות ההנהלה בייצוג העובדים. יש גבול לכל תעלול”

שאול דור

 

תגובות

תגובות