פרויקט העלאת המודעות לשוויון זכויות אנשים עם מוגבלויות ממשיך גם במוסדות החינוך בעיר

כמדי שנה מציינים בתי הספר בכפר סבא את שבוע השוויון לזכויות לבעלי מוגבלויות. העלאת המודעות נעשית בפעולות שונות ומגוונות באמצעות רכזות הזה”ב, נגישות ואורח חיים בטוח בעיריית כפר סבא. ובשיתוף משרד החינוך

כחלק מהעלאת המודעות והנגשת הנושא החשוב לילדי העיר, יצרו בתי הספר מפגשי שיח עם ילדים ואנשים עם מוגבלויות שונות. המשתתפים שיתפו את תלמידי העיר בהתמודדות היומיומית עם המגבלה. בין אם זה להיעזר בכיסא גלגלים, שתלי שמיעה או שפת סימנים. הם הסבירו כיצד הם מתקשים להגיע למוסדות ציבור למסעדות למופעי תרבות ולקבל שירות מיטבי ושווה כאשר המקומות לא מאובזרים או לא מונגשים כנדרש.

בנוסף, עברו תלמידי הכיתות סדנאות ופעילויות בנושאי נגישות לעיוורים, ליקויי ראיה ושמיעה, נמוכי קומה, ואוטיזם. התלמידים התנסו במשחקים כאשר הם ישובים על כיסא גלגלים על מנת להמחיש את מה שחווה אדם על כיסא גלגלים לאורך כל חייו. הילדים והמחנכים התנסו במשחקים הממחישים את הקשיים בסרטוני העצמה, ואת החשיבות הנושא של חוק שוויון זכויות

כל בית הספר פעל בהתאם ליכולתו היצירתית מתוך תוכנית ולמידת עמיתים. בין בתי הספר אשר בלטו בפועלם בתמיכת המנהלות ורכזות הם בתי הספר רמז, יצחק שדה וסורקיס.

רפי סער, ראש העיר: “אנו ממשיכים לקדם בגאווה את ערכי השוויון והסובלנות כלפי אנשים עם מוגבלויות. החזון העירוני לפיו כולנו שווים בא לידי ביטוי בכל מסגרות החיים, ובין היתר במערכת החינוך שלנו, שמהווה חלק משמעותי מתהליך העומק שאנו מקדמים בהעלאת מודעות לנושא חשוב זה”.

מחזיקת תיק הנגישות והעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות, לירית שפיר שמש: “אני רואה ערך רב בפעילות למען מודעות ונגישות לאנשים עם מוגבלויות כבר מהגיל הצעיר ביותר. הילדים לבם ומחשבתם פתוחים  והערכים שהם סופגים  בשלבי חייהם המוקדמים הם אלו שילוו אותם גם בשלבי חייהם הבאים.  כה לחי לכל העושים במלאכה ואני מאמינה שבשנים הבאות נראה יותר ויותר ילדים רגישים ונגישים כלפי אנשים עם מוגבלויות  בכל המרחב הציבורי ובכל תחומי השירות שאנו צורכים אותם  ונהנים מהם”.

סיגל שטרית, מנהלת הרשות העירונית לבטיחות בדרכים: “עיריית כפר סבא פועלת לאורך כל השנה להטמעת אקלים המחנך לשוויון, ולקבלת האחר והשונה. העלאת הנושאים החשובים שהם ערך החיים בזה”ב, נגישות ואורח חיים בטוח העלאת המודעות בקרב התלמידים להכלה, נתינה ורצון לשפר, למנוע ולסייע. זהו חלק מתוך חינוך לאזרחות מכבדת וסובלנית בכל בתי הספר לאורך שנת לימודים רציפה”.

תגובות