תקציב עיריית כפר סבא לשנת 2022: 955 מיליון שקלים

מאת: אירית מרק

ביום רביעי הקרוב, 29/12/2022 תאשר מועצת העיר בכפר סבא את תקציב 2022.

מ”מ גזבר העירייה, צחי בן אדרת “תוספת האכלוס למגורים מטיל עומס על התקציב הרגיל היות ותוספת ההכנסה מארנונת המגורים המושגת, אינה מכסה את תוספת העלויות למימון השירותים הנגזרים ממנה. רק שיפור בתמהיל הכנסות העירייה על ידי תוספת עסקים חדשים בעיר לצד מדיניות מתמדת של חיסכון והתייעלות יאפשרו להתמודד עם מציאות זו ולהבטיח את יכולתנו לשמר את רמת השירותים הניתנים לתושבי העיר. הובלת שינוי בתמהיל ההכנסות העירייה הינו יעד אסטרטגי ועלינו המשימה להוביל שינוי זה על ידי תכנון ופיתוח אזורי התעסוקה ומשיכת עסקים חדשים נוספים לכפר סבא”.

תקציב 2022 מציג גידול בהכנסות בהיקף של 69 מש”ח: מהם גידול מהכנסות ארנונה בסך 39 מש”ח אשר בחלקו בא כנגד סיום חלוקת שיפוי ממשלתי לארנונה לעסקים (ירידה של 11.4 מ’), בחלקו נשען על גידל אכלוס, ולאור חזרה לשגרת חיים, צופים בעירייה להגיע לאחוזי גביה הרגילים של שנים קודמות. גידול בהכנסות ממשרד החינוך בסך 15.6 מ’ ₪ בעיקר בגין גידול בטיפול בחינוך מיוחד וגידול בשל הגדלת שעות תקן בהכנסות בתיכונים, וכן גידול בהכנסות עצמיות בסך 13.6 מ’ ₪ הנובע מהחזרים מהקרנות בגין פירעון מלוות,
גידול בהכנסות מדיבידנד, וחזרה לשגרת חיים של לפני המגפה מבחינת חוגים ופעילות תרבות.

הגידול בהוצאות מפעולות עומד על 8.45 מ’ ₪. גידול בהוצאות מפעולות חינוך עומד על 7.14 מ’ ₪ המייצגנחזרה לשגרה מבחינת שמירה וניקיון, קייטנות והפעלת צהרונים. הגידול בפעולת כלליות בכ -3.29 מ’ ₪ נובע מהנושאים הבאים: גידול בהוצאות וניקיון וגינון בסך 10 מיליון ₪ נובעים מהתייקרויות ומתכנון חזרה לשגרה.

עליה של כ14 מ’ ₪ בנושאי תרבות קהילה וספורט, 1.8 מ’ ₪ באגף משאבי אנוש, גידול בהוצאות תחזוקה, ובביטוחים. ההתייקרות של 23.3 מ’ ₪ בהוצאות משכר רואים גידול בשכר חינוך ב12.5 מ’ ₪ בשל צפי להסכמי שכר, גידול בשעות תקן תיכונים ומספר מועסקים במחלקת פרט. שכר כללי גדל בכ – 9.2 מ’ ₪, לרוב בשל הסכמים שכר, שכר רווחה גדל ב 1.4 מ’ בעקבות הסכם עו”סים.

תקציב הפיתוח לשנה זו עומד על 148.9 מש”ח לעומת 99.1 מש”ח בשנה הקודמת. שימושי תקציב הפיתוח כוללים בין השאר הרחבת מוסדות חינוך, שיפוצים במוסדות החינוך, השקעה בתשתיות גנים ניקוז וכבישים, פרויקטים תחבורתיים שבילי אופניים ופיתוח התחבורה ציבורית, הנגשת מוסדות חינוך וציבור, שדרוג תשתיות ספורט ועוד

צחי בן אדרת

השקעה בחינוך לצד טיפול במתקני הספורט, השקעה בחזות העיר בדגש על הגינות הציבוריות, בתשתיות בדגש על תחבורה ושבילי אופנים ופרויקט מהיר לעיר במימון המדינה, והמשך הנגשת מוסדות הציבור המרחב הציבורי.

תקציב העירייה הכולל לשנת 2022 שוטף + פיתוח יעמוד על סך של 1.105.6 מש”ח.

צחי בן אדרת: “הצעת תקציב זו הינה פועל יוצא של עבודה מאומצת ופיתוח מפורט של נתוני הביצוע של התקציב לשנת 2021 ושנים קודמות פעולות ושכר , בחינה פרטנית של הצעת מנהלי האגפים והמחלקות, פגישות עבודה של
מנכ”ל העירייה וצוות הגזברות למול מנהלי האגפים ויחידות, ביצוע התאמות והתייעלות עד לכדי סגירת
תקציב מאוזן אפשרי ובר ביצוע. בשנה זו ניצבת בפנינו, הנהלת העירייה ויחידותיה, משימה קשה ביותר להצליח ולשמור על איזון תקציבי. כולי תקוה שנוכל לה גם השנה”.

ראש העירייה רפי סער:”שנת 2021 הייתה שנה מאתגרת עבור כול ארגון ציבורי ופרטי כאחד בארץ ובעולם. העמקת משבר הקורונה בתחילת השנה הוביל את מדינת ישראל כולה למשבר כלכלי, שהשפיע על כל אורחות החיים ועל פרנסתם של רבים, כמו גם על תקציבי הרשויות המקומיות. המציאות המשתנה בזמן שמתמודדים עם מגפה הביאה לפגיעה במשק, ודרשה מאיתנו לעשות התאמות שונות בעבודת העירייה. יחד עם זאת, שנת 2021 הביאה עימה שתי בשורות טובות – אחרי כמעט שנתיים, אושר תקציב מדינה, ונמצא חיסון
לנגיף הקורונה. מיד לאחר מכן, החל מבצע חיסונים נרחב בישראל. השילוב של השניים הביא אותנו להבנה כי תקציב העירייה לשנת 2022 צריך לבטא את החזרה לשגרה או כמו שנהוג לכנותה – “שגרת קורונה” התקציב העירוני לשנת 2022 מביא לידי ביטוי את המשך ההשקעה והעשייה העירונית בתחומי החינוך, הרווחה, הניקיון, התרבות והקהילה, זאת לצד המשך פיתוח השכונות הוותיקות והחדשות וטיפול בתשתיות במרחב העירוני, וקידום תכניות עבודה מסודרות, שמטרתן המשך הענקת שירותים איכותיים לתושבי העיר כאשר הדבר
נעשה במקביל לביצוע כל הפעולות הנדרשות להתמודדות עם נגיף הקורונה, ברמה העירונית. תהליך הכנת התקציב השנתי התקיים תוך מחויבות לאיזון תקציבי של העירייה ושימור איתנותה הפיננסית של כפר סבא. התוכנית לאחר אישורה במועצת עיר תעלה לזירת השקיפות באתר העירוני, במסגרת מדיניות השקיפות בה אנו דוגלים, במטרה להנגיש לתושבים את מירב המידע על העשייה העירונית.
אני רוצה להודות לכל מי שהיו שותפים לבניית תקציב העירייה לשנת 2022 ,שנבנה הודות להתגייסות עירונית כוללת, שיתופי פעולה בין האגפים והיחידות השונות ומקצועיות, וזאת מתוך מטרה להמשיך ולמצב את העיר כמובילה בישראל וכזו המהווה דוגמה לרשויות אחרות, תוך מתן שירות מיטבי לכל תושביה”.

הצעת התקציב הרגיל לשנת 2022 בסך 955.2  מש”ח.

הצעת תקציב הפיתוח (תב”רים ) לשנת 2022 בסך 153.1  מש”ח.

סך התקציב ללא מותנה לשנת 2022 רגיל ופיתוח עומד על  1,108.3 מש”ח

מסגרת תוכנית הפיתוח הרב שנתית לשנים 2022-2023  בסך   270.2  מש”ח.

תקן כ”א אדם לשנת 2022 המבוסס על נתוני מצבת העובדים הממוצעת לפי ביצוע 2021 ועל נתוני כ”א בפתיחת שנת הלימודים תשפ”ב במערכת החינוך בסך 2,540  משרות.

היתר למשיכות יתר בבנקים בהיקף של 5% מהתקציב ובסך של 48  מש”ח

נטילת הלוואות לפיתוח כמפורט בנספח א’ בסך  42 מש”ח

תגובות

תגובות