חשוב לחשב: המחשבונים שיחסכו לכם הרבה כסף 

זוכרים איך נראית מפת ניווט או מפת כביש? היו תקופות שהן היו נמצאות בכל רכב. היום הכל דיגיטלי ושופע מערכות ניווט. כי כשמציעים לנו חיים קלים יותר מי אנחנו שנסרב? ואם כבר מחשבים עבורנו מסלול – למה שלא נשתמש ונכיר עוד מספר מחשבונים, שיתנו לנו שירות יעיל ונוח וגם אולי יחסכו לנו הרבה מאוד כסף?

קרדיט: shutterstock

זאב נחמנזון

המוח האנושי, עוד מילדות, מסוגל לחשב מספרים עד מיליון, ללא עזרים חיצוניים, אבל בישראל ובעולם בכלל, עם השנים התרגלנו יותר ויותר לסמוך על כלים ואמצעים אחרים, שיעשו עבורנו את העבודה הזו. לפעמים זה פשוט יותר נוח ולפעמים זה כי מה שאנחנו מנסים לחשב כולל נוסחות מורכבות או כאלו שאין בידינו מידע מספיק על מנת לערוך את החישוב. כדי לעשות לכם את החיים קלים הרבה יותר, ריכזנו עבורכם המלצות לששה מחשבונים יעילים להפליא לדברים שבשלב זה או אחר תדרשו אליהם.

המלצת הבית

החלום של רובנו הוא לרכוש דירה, בית משלנו, אבל בינכם לבין הבית הזה מפרידה דרך ארוכה, בירוקרטית וכמובן מורכבת מאד כלכלית. לרובנו, אין מושג מעשי על הפער בין מחיר הדירה על הנייר לבין התשלום בפועל עליה. בדרך כלל התשלום הזה כולל משכנתא, שגם היא מסתעפת למסלולים שונים. על מנת לקבל את התמונה המדויקת והנכונה ביותר, משרד האוצר הנחה על פיתוח מחשבון משכנתא, חינמי ונגיש. במחשבון המקוון הזה ניתן להזין נתונים כמו גובה ההלוואה, מספר התשלומים, הריביות שהוצעו לכם והמסלול הרלוונטי, וכך לבצע חישוב החזר משכנתא ריאלי, להבין מה הסכום האמיתי שתצטרכו להחזיר עבור ההלוואה ולראות שאתם אכן ערוכים לתשלום חודשי כזה, למשך התקופה שבחרתם. כמו כן, באמצעות המחשבון הזה ניתן גם לערוך השוואה בין הצעות שונות שקיבלתם ולבחור את זו המתאימה ביותר עבורכם

קרדיט: shutterstock

יעלה ויבוא

עוד משהו שכואב בכיס אבל מומלץ מאוד לחשב הוא מסי יבוא. בישראל מושת מס כמעט על כל דבר אם בעבר היינו קונים מוצר דרך יבואן רשמי וכפופים למונופול או למחירים לא מפוקחים – היום ניתן לייבא מוצרים רבים מחו”ל ביבוא אישי, ובכך לחסוך כסף רב, לעיתים בעשרות ומאות אחוזים. עם זאת, על מנת לשמור על היבואנים וגם במטרה להרוויח, המדינה קבעה מסי יבוא על מוצרים, ואלו משתנים לפי סוג המוצר, עלותו, משקלו ומספר פרמטרים נוספים. מעטים שבמעטים, אם בכלל, מכירים את נהלי המכס וגובה מסי היבוא על כל הסעיפים והאותיות הקטנות שהם כוללים ולכן, לשם כך, קיים מחשבון מסי יבוא, שגם הוא מקוון ונוח מאד לשימוש. בעזרתו תוכלו לחשב את המחיר האמיתי של מוצר שמעניין אתכם, ולראות כמה והאם אתם יכולים לחסוך עליו במידה ובחרתם להזמין אותו מחו”ל. 

צריכה מחושבת

חברת החשמל היא עדיין מונופול ורובנו משלמים לה מידי חודש בחודשו סכומים לא מעטים. מוצרים שצורכים חשמל יש לנו בשפע, לעומת זאת את היכולת לקרוא מונה או להבין כמה קילוואט צורכים המוצרים ה”כבדים” – יש לנו הרבה פחות. ולכן, חברת החשמל, באדיבותה ובאדיבות משרד האוצר, פיתחה מחשבון צריכה שמאפשר לנו לראות את המספרים החשובים גם אחורנית וגם עתידית. כלי נהדר להבין מה כדאי לכבות על מנת לחסוך הרבה כסף

קרדיט: shutterstock

תעריך תעריף

זוכרים את הדירה שאיחלנו לכם? אז כדי לרכוש אותה תידרשו בין היתר לביטוח דירה. למרות שיש רק שני סוגי ביטוח עיקריים לדירה – ביטוח מבנה וביטוח תכולה, יש די והותר חברות ביטוח שיתחרו עליכם ויציעו לכם פוליסות בשלל מבצעים, הטבות, תוספות והפתעות. כדי שתוכלו לערך השוואת מחירים מעשית וממוקדת החברות העמידו עבורכם מחשבוני ביטוח דירה אשר השימוש בהם ייסע לכם רבות למצוא את ההצעה הטובה ביותר עבורכם. 

תחרות על גלגלים

ואם כבר בחברות ביטוח עסקינן, גם ביטוח לרכב שלכם הוא מוצר רווחי ויקר, וגם הוא כולל מסלולים, אפשרויות, מבצעים, הטבות ותחרות, אפילו גדולה בהרבה מעל ביטוח דירה. בעוד שביטוח החובה הוא סטנדרטי ומפוקח, ביטוח מקיף או צד ג’ הם כבר מוצר יותר פתוח ומורכב. אי לכך, מחשבון ביטוח הרכב נותן לכם בדיוק את הכלי להשוות ולבדוק האם אתם מקבלים פוליסה מותאמת וכדאית עבורכם.

ההמתנה משתלמת

לסיום, מחשבון שבדרך כלל פחות נעים להשתמש בו, אך הוא לא פחות חשוב עבור מי שזקוק לו – במקרה של פיטורים ממקום עבודה, במיוחד כזה שעבדתם בו שנים רבות, מגיעים לכם פיצויים על פי חוק והם מורכבים מהרבה סעיפים קטנים וחשובים כדוגמת הבראה, ימי חופש, וגם דברים שלא תמיד אתם ערים לכך שאתם זכאים להם, לדוגמה מענק בגין אי התראה מוקדמת. לחברות יש לעתים נטייה, מכוונת או לא, לשכוח סעיפים, כאלו ששווים עבורכם הרבה מאד כסף – וכדי להכיר ולהבין מה באמת מגיע לכם ולוודא שאכן אתם מקבלים את זה, מומלץ להיעזר במחשבון פיצויי פיטורין שיוכלו לעשות לכם סדר בכסף שמגיע לכם עבור עבודתכם לאורך השנים.

תגובות

תגובות