עיריית כפר סבא קיימה כנס שיתוף ציבור למודל הרישום החדש לתלמידי כיתה א’ בעיר

מודל הרישום החדשני למערכת החינוך בעיר נפתח אמש (26.12), בהובלת מחלקת החינוך היסודי בעיריית כפר סבא ובשיתוף מאות הורים לתלמידים העולים לכיתה א’ בעיר. הכינוס אשר התקיים בקרית ספיר שודר בלייב בדף הפייסבוק העירוני, במעמד ראש העיר, רפי סער והנהלת אגף החינוך. האירוע אשר נפתח בהסבר על המודל החדשני בכפר סבא, כלל הרצאה של מיכל דליות בנושא המעבר מגן הילדים לכיתה א’ – כלים מעשיים להכנת הילדות והילדים ותפקיד ההורים לקראת המעבר.

אירוע הפתיחה לקראת תחילת הרישום לכיתות א’ בעיר, נערך כחלק מהשקת מודל רישום חדש לחיזוק הזהות של בתי הספר וזכות הבחירה של תלמידי העיר והוריהם. במסגרת המודל החדש, מהיום יוכלו תלמידים להירשם לכול מוסד חינוכי בעיר, ללא תלות באזור מגוריהם ועל בסיס מקום פנוי באופן מבוקר. המהלך ‘מרחבי חינוך, בחירה מבוקרת ופיתוח זהות ייחודית בית ספרית’, הוא ראשון מסוגו בעיר. מטרתו להעמיק את העשייה החינוכית ולקדם מערכת חינוך מיטבית רלוונטית ואיכותית המותאמת למציאות המשתנה. המהלך הינו מהלך משותף של אגף החינוך – מחלקת חינוך יסודי, משרד החינוך – מחוז מרכז ואגף מו”פ ניסויים ויוזמות של משרד החינוך

רפי סער, ראש העיר: “אני שמח לבשר על פתיחתו של מודל רישום חדש למערכת החינוך הכפר-סבאית. המהלך החדש יחזק את פיתוח יכולותיהם של כל תלמידה ותלמיד במטרה להעניק חינוך ייחודי ומותאם אישית. מערכת החינוך נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו ואנו משקיעים בכך משאבים רבים. לשמחתי אפשר כבר לראות את התוצאות בשטח עם עלייה מתמדת בציונים ובהישגים הלימודיים. כפר סבא היא העיר היחידה בשרון ששומרת על רצף עלייה בשנים האחרונות, וזאת הודות לעשייה מבורכת של הנהלת מערכת החינוך וועדי ההורים”.

אסנת חכמון, מנהלת אגף החינוך: “אנו יוצאים ביישום מודל רישום חדשני במסגרת בחירה מבוקרת לבתי הספר ברחבי העיר. שיבוץ התלמידות והתלמידים ייעשה תוך התייחסות להעדפות ההורים ובהתחשב באילוצי מערכת החינוך העירונית. אנו מחויבים לראייה רב מערכתית מתוך אחריות לדאוג לכלל התלמידים והתלמידות ולשמור על איזון בין בתי הספר, לצד הרצון להיענות לבקשות ההורים. אני רוצה להודות למחלקת החינוך היסודי ולעומדת בראש המחלקה, הגב׳ אורית ליבוביץ, על הובלת תהליך מורכב זה בצורה מקצועית ואיכותית. אני מודה למשרד החינוך על ההובלה המשותפת ועל הראיה במערכת החינוך בכפר סבא כמערכת פורה לעשייה חדשנית ומתקדמת”.

תגובות