ועד העובדים במפעל המים כפר סבא מאיים להכריז על סכסוך עבודה

תחת הכותרת “דרישה לקבלת עדכון דחוף”, דורש ועד העובדים במפעל המים כפר סבא מהנהלת המפעל לעדכן את וועד העובדים על כל שינוי או התקדמות המו”מ המתנהל מול רשות המים, תאגיד פלגי השרון ועיריית כפר סבא ביחס למכירת נכסי מפעל המים ולהחלטות שהתקבלו שיש להן השלכה על עתידם וזכויותיהם של העובדים. עוד דורש הוועד, למסור לוועד העובדים את עמדת ההנהלה ביחס לתנאי ועד העובדים “בכוונת ועד העובדים לפעול להכריז סכסוך עבודה”.

מאת: אירית מרק

לחצו כאן להצטרפות לקהילה הכפרסבאית המובילה – כפר סבא שלנו

העובדים במפעל המים, שיגרו באמצעות עו”ד שחר יחזקאל, מחזיק תיק המעו”ף, הסתדרות מרחב השרון מכתב טרם הכרזת הסכסוך.

“מזה כמעט שנה, פועלת הנהלת מפעל המים בצעדים חד צדדיים בניסיון למדר, לצמצם ולפגוע בזכויותיהם של עובדי מפעל המים. כך, מנהלת הנהלת מפעל המים מו”מ בדבר אפשרות מכירת נכסי מפעל המים, באופן שללא ספק ישפיע מהותית על העובדים, וזאת
מבלי לעדכן וליידע את ועד העובדים על התקדמות התהליך ומבלי לנהל מו”מ על ההשלכות של השינוי הצפוי על העובדים.

“במקביל, במהלך השנה האחרונה, במה שמגדירה הנהלת מפעל המים כ’תקופת הביניים’, ( עד להחלטה בדבר עתידו של מפעל המים), נוקטת ההנהלה בצעדים חד צדדים הפוגעים בזכויותיהם של העובדים.

בין היתר, הנהלת מפעל המים צמצמה באופן משמעותי את מספר העובדים (נמנעה מלקלוט תחת עובדים שפרשו או עזבו עובדים
אחרים), ביטלה את הסבסוד הנהוג מזה שנים רבות ביחס לטיול עובדים; ביטלה את כנס הפורשים; שינתה את תנאי החזקת רכב; וכן שינתה את הזכאות להטבת קאנטרי גלי השרון.

תקופה ממושכת פעל הוועד ללא ליאות בניסיון להניע הידברות ומשא ומתן, ובאיפוק משמעותי.

“לאחרונה, בעקבות פגישות ושיחות שהתקיימו בין הצדדים, ובהסתמך על עמדת הנהלת מפעל המים בדבר היעדר התקדמות במו”מ, הוסכם כי הצדדים ינהלו מו”מ עם ועד העובדים ביחס להתנהלות הצדדים במהלך ‘תקופת הביניים’.

בהתאם לכך, ביום 2021.12.2 ,התקיימה פגישה ראשונה בין הנהלת החברה לבין ועד העובדים והח”מ. במסגרת פגישה זו, הובהר, כי ועד העובדים יהיה נכון להיכנס למו”מ, בתנאי שהנהלת מפעל המים תבטל את ההחלטות החד צדדיות הנזכרות לעיל )החזרת
הסבסוד של טיול העובדים, קיומי כנסי פורשים וחזרה לתנאי הרכב שנהגו עובר לשינוי החד צדדי(, ותחדל לאלתר מנקיטת צעדים חד צדדים הפוגעים בזכויות העובדים.

כן הוצע על ידי ועד העובדים, כמחווה של רצון טוב, כי במהלך ‘תקופת הביניים’ בלבד, תקלוט הנהלת מפעל המים עובדים זמניים שלא יחולו עליהם ההסכמים הקיבוציים החלים במפעל המים – במטרה להתמודד עם עומסי העבודה הקשים הנובעים מאותן
פעולות חד צדדיות שבוצעו על ידי ההנהלה. מענה, הנהלת מפעל המים התחייבה לבדוק את הדברים ולהשיב לוועד העובדים על
האמור עד סוף חודש דצמבר

בין לבין, נודע לוועד העובדים, בין היתר בעקבות דיון שהתקיים בישיבת מועצת העיר, כי ככל הנראה חלה התקדמות משמעותית במו”מ למכירת נכסי מפעל המים לתאגיד פלגי השרון )באופן שייתכן וזה יושלם בזמן הקרוב (. יודגש – כי האמור נוגד באופן מפורש את תמונת המצב שהוצגה בפני ועד העובדים אך לאחרונה, לפיה המו”מ אינו מתקדם והצדדים רחוקים מהגעה להסכם.

“התנהלות הנהלת מפעל המים עד כה ובכלל, מעלה חשש כבד כי ההנהלה פעלה במכוון לגרור את רגליה מול ועד העובדים וליצור מראית עין של שיח, בעוד שהיא פועלת מאחורי גבם להוביל הליכים אחרים בעלי השלכות מהותיות על העובדים. כל זאת, מבלי
לעדכן את ועד העובדים וכאשר זה נדרש ללמוד על ההתקדמות מגורמים אחרים. התנהלות זו מהווה הפרה חמורה של חובותיה של הנהלת מפעל המים כלפי העובדים ועומדת בניגוד למתחייב במסגרת יחסי עבודה קיבוציים. התנהלות זו נגועה בחוסר תום
לב ומפרה גם את חובת ההגינות החלה על הנהלת מפעל המים. הדברים צורמים במיוחד שעה שוועד העובדים נרתם ומנסה לסייע להנהלת מפעל המים במהלך ‘תקופת הביניים’, וחותר כל העת להגיע להסכמות.

העובדים דורשים, נוכח האמור, מהנהלת המפעל, להתייחס באופן מיידי, ולא יאוחר מ- 7 ימים ממועד מכתבם, לסוגיות הבאות

שאול דור

שאול דור, יו”ר ההסתדרות כפר סבא / הוד השרון:”ההסתדרות במרחב השרון ואני כנציג העובדים נאבקתי כל חיי למענם. בחודשים האחרונים אנו עדים להפרת הסכמים קיבוציים למכביר. כבוד העובדים במפעל המים הפך למרמס עובד ששכרו הופחת בצורה שערורייתית על ידי מפעל המים עקב נכותו לא מוחזר לקדמותו. מחסור בכח אדם. ניסיון הנהלת מפעל המים להעברת נכסים לכאורה לכל מאן דהוא מעוררת תמיהה נכסים אלו שייכים לתושבים. כמובן שיש הפרות הסכמים רבות ונוספות וההסתדרות תעמוד לצד העובדים. לנוכח האמור, החלטנו יחד עם ועד העובדים בראשות יואל גולדשטיין וחברי הוועד, לירן צורף ושמואל רודיטי, לעצור הפגיעה בעובדים מצד ההנהלה שאינה משתפת איתנו פעולה בכל האמור להחזרת זכויות העובדים למקומם הטבעי”.

תגובות