ברביעי בבוקר: מחאת האבות “מה שהציל אותי היו בקבוקים שאספתי”

מאת: אירית מרק

ק’. בן 43. מכפר סבא. יש לו 3 ילדים מנוכרים כבר מעל 8 שנים. ק. החליט לעזוב את הדת, גרושתו חרדית. בית הדין טוען שאין לו אפשרות להכריח אותה למפגש עם הילדים. “אבל להכריח אותי לשלם מזונות של אלפי שקלים יש אפשרות. אני לא מכיר אותם, לא יודע איך הם נראים. הגדול חגג בר מצווה לא מזמן והקפידו שלא יצלמו תמונות ”שלא ישלחו לאבא”. בית הדין עושה ממני צחוק בטענותיי לניכור הורי. עורכת הדין (מהסיוע כמובן) התייאשה”, כך הוא מספר

התמונה להמחשה

 

“אכלתי כשהיה מה לאכול”

עקב המזונות שנפסקו לו נפתח לו תיק ההוצל”פ. “בקורונה התקיימתי מרחמים של אחרים, אכלתי כשהיה מה לאכול. מה שהציל אותי היו בקבוקים שאספתי וככה היה לי קפה וחלב. מזה התקיימתי. נרשמתי לדמי אבטלה כי אמרו לי שאת זה לא יכולים לעקל.
חיכיתי בקוצר רוח ולא הגיע. ביררתי בביטוח לאומי והסבירו לי: אם יש לך הסדר תשלום מול הוצל”פ רק אז לא מעקלים את האבטלה.
נשארתי קירח מכאן ומכאן. כבר חשבתי כמה פעמים להצטרף למאות האבות המנוכרים שכבר אינם איתנו. אבל מה שמחזיק אותי זה שני הבנים הגדולים שכבר נשואים ושני הנכדים שלי”.

ביום רביעי, מחר, 5/1/22 בשעה 9:00 יקיימו ק והורים רבים דומים מחאה מול בית משפט השלום – ת״א, ברחוב ויצמן 1 תל אביב.

מחאת האבות היא על רקע ניכור הורי, מזונות, משמורת, תלונות שווא, רווחה, חזקת הגיל הרך, מקלטים לכל המינים ועוד…

“כולנו מופלים לרעה”

אב אחר כתב “כשהתגרשתי, הייתי בטוח שהבן שלי בן השנה יגדל איתי ורק איתי, גרושתי, היא תראה אותו אחת לשבוע ושבת שנייה במקרה הטוב וזה רק אם אהיה נחמד ולא אלחם בה כמו שרק אני יכול וכמו שמגיע לי.

פתחתי לה תלונות שווא במשטרה, כן, שיקרתי, טענתי שהיא אלימה כלפיי וכלפי בני, הראיתי לה מה זה, ישר עצרו אותה לחקירה והרחיקו אותה מהבית בלי שנדרשתי לשום הוכחה מצדי, למה? ככה, כי אני מוגן בתקנה 2.5 של הפרקליטות. אם בטעות השקר שלי יוכח, לא יכולים לעשות לי כלום, אם רק הייתה עוזבת ביפה כמו שהצעתי לה, לא היינו מגיעים לזה , ככה זה, שתקפוץ, לא בא לי עליה יותר, שתחפש מקום מגורים אחר, מבחינתי, שתחזור להורים שלה או שתגור ברחוב, ממש מזיז לי שהיא הביאה את רוב הכסף כשקנינו את הבית, עכשיו כולו שלי ושל בני שלא יראה אותה תקופה ארוכה מעכשיו בזכות תלונות השווא שלי!!!

זקוקים לריהוט יד 2 – במרכז החסד מהלב קבלו חינם ריהוט או מוצרי חשמל- לחצו כאן

ככה חשבתי, אבל אז לצערי, גיליתי למולי לביאה חזקה!! היא לא ויתרה, למרות שעבר לא מעט זמן מאז שגורשה , היא נלחמה עד הסוף, אפילו הוכיחה לעובדת סוציאלית שהייתה בעדי רוב הזמן שגם לה מגיע זמני שהות עם בני, באסה , כל כך רציתי לנקום בה, שלא תראה אותו יותר.

בית המשפט והשופטת פסקו זמני שהות שווים ועכשיו הבן שלי בחצי מהזמן גם איתה, אבל לשמחתי הוא רק בן שנה ואקבל דמי מזונות עבורו על כך שבחצי מהחודש הוא איתי, ואני, אני גבר , אני לא נדרש לכלכל אותו, רק היא, רק היא חייבת לכלכל אותו, לפחות עד גיל 6 כך אמרה השופטת בדיון, היא בעדי, חחח , פירשה את חוק המזונות המתוקן לטובתי, אין לי מושג איך הגיעה לזה, הרי כתוב בחוק “אביו ואימו של קטין חייבים במזונותיו”, קולטים, כתוב אביו בפירוש, והשופטת החליטה להתעלם מהמילה אביו והביאה פרשנות שרק האם מחויבת במזונות, מתאים לי, בהמשך כבר אמצא תירוץ שהיא תמשיך לשלם גם עד גיל 18 , אני לא מתכונן לעבוד במשרה מלאה, למה לי? גרושתי תשלם 2200 ש”ח בחודש עבור מזונות ומדור, אני אעבוד חצי משרה ובנוסף אעבוד בשחור ושתמות ותמשיך לשלם לי מזונות הגרושה”

 

אבא. התמונה להמחשה

 

“עקרון השוויון מכירים? חחח, לא מדבר בבתי המשפט למשפחה. שתגיד תודה שאפשרתי לה לשלם את הכתובה בתשלומים,250,000 ש”ח , קמצנית כזאת, אני שווה פי 10 מזה!!

“אוף, קשה לגדל ילד אפילו בחצי מהזמן , בכל מקרה, אני לא מתכונן לקחת אותו לגן בשעה 8:00 כמו כולם, מה אני פראייר? אני עובד בחצי משרה, מתחיל בשעה 10.00 ומסיים בשעה 14:00, הוא יתעורר איתי בבוקר בשעה 9.00, נתארגן ואשים אותו בגן חצי שעה לאחר מכן ושיקפוץ, ממש מעניינת אותי השגרת יום שלו, שיתרגל ויקום מאוחר, כמוני, ולגבי יום שישי, מה אני דפוק? יום חופש מהעבודה ואתעורר מוקדם לגן? למה מי מת? שתבוא הגרושה בשעה 12:00 ותאסוף אותו ממני , אני לא פראייר, גם ככה נטל הנסיעות עליה, שתבזבז דלק , ובשישי שלי, שתשים אותו בגן ואקח אותו משם בצהריים כשיסתיים הגן.

“הגננת איתי, לא מפריע לה מתי אני מביא אותו לגן, חוק חינוך חובה לא מתייחס לאבא גרוש, לגבי הגננת, לה חשוב רק שלא אאחר, כי אז היא נתקעת, אגב, אם אתם שואלים, יש לי אישור לזה מהשופטת, היא תמיד בעדי, לא משנה מה אני אעשה, אני גבר, אני קובע, הגרושה פנתה מספר פעמים בנושא לרווחה ולבית המשפט, השופטת בפעם האחרונה כתבה לה כך: ” בית המשפט קם מכסאו”!!! חחח, שגרת יום של ילד בן שנה, פחחח, הוא יקום כשאגיד לו וישן כשאחליט! אני אבא שלו ואני מחליט, אם יש לגרושה בעיה עם זה , שתקפוץ גבוה. לא היא ולא בני מעניינים אותי , רק אני, אני אדאג רק לעצמי וזהו, למה? כי ככה קבע בית המשפט. אז שתשתוק הגרושה המעצבנת הזאת ותשלם המזונות בזמן, בדיוק ב-10 לחודש. ואם תאחר אפנה להוצאה לפועל שירדפו אחריה!! גם אם תקדים התשלום אפנה אליהם, הם עובדים אצלי, אני משלם מיסים בחצי המשרה שלי אז שיעבדו עבורי!!!נראה אותה מתעסקת איתי. מה תעשה? תמשיך לתבוע אותי? היא מקסימום תשיג פירורים , אני נהנה מכל העוגה!! למה? כי השופטת בעדי , היא משלי, וגם הרווחה, המשטרה הגננת, כולן בעדי, והאמת מגיע לי, אני האבא, העולם הזה שלי ורק שלי!!! אני יש לי זכויות כגבר ולגרושתי אין!!!  90% מתיקי הגירושין שנפתחים הם ע”י גברים , למה? כי אין לנו מה להפסיד. תראו כמה נשים מתאבדות בהליכי גירושין! אף אחד לא מעז לדבר על זה!!לנו יש עשרות ארגוני גברים ולובי חזק בכנסת שמייצג אותנו ומשיג עבורנו תקציבי עתק!! העולם שייך לאבות הגרושים”.

“שיט, אני לא מאמין, התבלבלתי, כתבתי הכל בלשון זכר, אין לי כח לשנות הכל. תקראו שוב מההתחלה בלשון נקבה, איפה שכתבתי אבא תשנו לאמא ואולי, אולי רק אז תבינו את המציאות שבה חיים אבות גרושים במדינת ישראל. חייבים רפורמה בבתי המשפט למשפחה ובהקדם, כי כולנו מופלים לרעה, לטובת האבות אבל בעיקר לטובת ילדי האבות הגרושים”.

יונדב שטרן מנכ”ל עמותת אבות למען צדק : “למיטב ידיעתנו תופעת הניכור ההורי מתחלקת לשני חלקים, החלק הפתולוגי והחלק הממסדי.

“החלק הפתולוגי זהו ניכור הורי כתוצאה של נרקיסיזם וצורך בשליטה של אחד ההורים ואילו החלק הממסדי, שהוא גם זה שנותן את הטון ברוב גדול של מקרי הניכור ההורי, נוצר מהתנהלות מפלה של מערכת המשפט, הרווחה, המשטרה והמערכות הלווייניות להן כלפי אחד ההורים (בדרך כלל האב).

“מחר בבוקר (רביעי) יתקיים דיון בכנסת בוועדה המיוחדת לזכויות הילד בנושא. אנחנו מקווים שמלבד התודעה הציבורית, יחל גם הליך חקיקתי שימנע ויטפל בתופעה, ובכך נחסוך צער וכאב רב מכ-10,000 ילדים והורים בשנה”.

להצטרפות למחאה/לקבוצת הוואטסאפ לחצו כאן

תגובות

תגובות