הטלוויזיה הקהילתית: הסופרת והאמנית הרב תחומית מירב שקד

“ניסים קורים בדיוק בזמן הנכון”-יומן ויזואלי-עכשיו בספר יפהפה ומרתק של הסופרת והאמנית הרב תחומית מירב שקד

את הדרך יוצר ההולך בה, ועם כל צעד מתגלה הכיוון שאליו היא מובילה. 

מירב שקד קמה בוקר אחד והחלה לצעוד בדרך חדשה, דרך של יצירה רב-תחומית אשר הולידה את ספר מעורר ההשראה הזה – “ניסים קורים בדיוק בזמן הנכון”.

אל בין דפי הספר נאספו שירים ויצירות דו-ממדיות ותלת-ממדיות שנוצרו בטכניקות מפתיעות ובהמצאות מקוריות. החיבור בין הטקסטים לעבודות וההדהוד ביניהם יוצרים עומקים ומשמעויות חדשות, כמו שמבטאת אותם מירב במילות השיר: “המילים יתערבבו / בצבעים / השירים יציירו / תמונות / בעיניך / יוצאת לדרך / משתנה כל הזמן”

מירב יוצרת במרחב החופשי באומץ ובשמחה. היא כותבת, מציירת, מאיירת, מדביקה, גוזרת, תופרת, וזאת רק ההתחלה. היא פשוט מרשה לעצמה להשתחרר ולעוף, וכן…זה מדבק, מרגש ומדבק עד שגם לנו מתחשק להשתחרר ו ועושה חשק להרשות גם לעצמנו לפרוש כנפיים. 

לאורך מסע קסום זה היא חושפת בפנינו את החוט הדק התופר יחד רגעי מציאות פשוטים שיש בהם קסם ופלא בריאה, ובכך הופכת אותנו שותפים לתהליך הגילוי והיצירה השופך אור חדש על חיי היום-יום. פעולות כמו ניקוי הבית או הכנת סלט הופכות הזדמנות לצמיחה ולשחרור מהתניות ישנות ומרחיבות את האפשרויות הטמונות בכל רגע: “ברוך שעשני הוויה רב-ממדית / נפרשת לרוחב / מושרשת לעומק / בנויה לגובה”.

הספר מחולק לפרקים המעמיקים היבטים שונים בחיי אישה כמו עקרת הבית או אחוות הנשים, ויש בו עוד שני פרקים מיוחדים, האחד מוקדש לשיתוף הפעולה של מירב עם אומניות היוצרות בהשראת שיריה ובשני פיזרה מירב סימני דרך והדגמות שהם מתנה אמיתית ופרקטית למי שהרוח החופשית והצבעונית קוראת לו להצטרף לחגיגה.

אסכם במילות השיר המשאיר את הדרך ואת היצירה פתוחה תמיד לרווחה: “העולם אינסופי / אני אינסופית”. 

מדברי התודה לך מירב, חברה יקרה, שבחרת בי ללוות את לידתו של הספר הנפלא הזה.

אוצרת הספר– יעל מרגלית

 

תגובות