אסיפת מורשים של מפעל המים כפר סבא:אושר תקציב 2022 ותקצוב 800,000 ש”ח לטובת עמותות הספורט בעיר

סגן ראש העיר, אורן כהן, מחזיק תיק הספורט העירוני, אמנם אישר את התקציב, אך הביע תרעומת למרות ההבטחה לתוספת תקציבית שאיננה מספקת לטעמו.  “שנה שעברה מפעל המים הגיש תקציב אפס לעמותות הספורט ורק אחרי שעמדתי על רגליי האחוריות הצלחנו, ביחד עם ראש העיר ויתר השותפים להעביר תקציב ראוי. היה עלינו להיאבק כדי שבסוף ילדינו בעמותות הספורט, יקבלו 800,000 ש”ח, שגם זה סכום נמוך ממה שדרשתי” הסביר כהן והמשיך “השנה, הבינו כי אין טעם להתחיל מלחמה מחדש ולכן החליטו לתקצב את עמותות הספורט בעיר מראש בתמיכה זהה, כלומר 800,000 ש”ח, אלא שבעיניי זו זריעת חול בעיניים, כאילו מדובר בחסד או בטובה שהמפעל נותן לעמותות הספורט. מעין ניסיון לקבע את התמיכה בעמותות הספורט בעיר על סכום זה, דבר שממש לא מקובל עלי”

כהן ביקש להגדיל את תקציב התמיכות ל- 1.5 מיליון ש”ח לטובת הספורט ועוד 1.5 מיליון ש”ח לטובת פעילות עירונית והזכיר לחברי אסיפת המורשים כי מפעל המים כפר סבא עובד על פי חזון ותקנון, האומר שני דברים עיקריים: האחד, לספק מים לתושבי העיר והסביבה, והשני – לתמוך בפעילות העירונית, לרבות עמותות הספורט. לכן, כך לדבריו, התקציב חוטא לחזון, לתקנון ולמטרה שלשמה הוקם, מאחר והתמיכה בפעילות העירונית ובעמותות הספורט הינה בתקצוב חסר ביחס למה שהמפעל אמור לתת, וזה ממש לא לרוחו, וכל מי שתומך בתקצוב חסר שכזה, מועל בתפקידו, בחזון ובתקנון של מפעל המים.

לאחר דיון סוער, ראש העיר ויו”ר אסיפת המורשים של מפעל המים, רפי סער, הגיע להסכמה כי המפעל יעביר 800,000 ש”ח לתמיכה בעמותות הספורט ומיליון ש”ח נוספים, מותנה באישור הרשם

אורן כהן

ההצעה התקבלה ברוב קולות. כאמור, גם סגן ראה”ע, אורן כהן, הצביע בעד ההצעה, אך ביקש כי ירשם בפרוטוקול כי הסכמתו להצעה הינה בכפוף למחאתו כי תקציב התמיכות נמוך מדי וממה שמצופה ממפעל המים על פי החזון והתקנון.

תגובות