כשתכננתם את פתיחת העסק החגיגית שלכם, הדבר האחרון שחשבתם עליו (ככל הנראה) הוא על אורח מציק ובלתי רצוי כדוגמת נגיף הקורונה. אז המציאות היא שאת המציאות אי אפשר לשנות, אך מה שכן תוכלו לעשות הוא להיצמד לתוכנית המקורית שלכם: לפתוח את העסק כמתוכנן!
עם פתיחת דלתות העסק, עולה באופן טבעי גם הצורך לפרסם אותו ולהגיע לכמה שיותר עיניים, אוזניים ולבבות. וכך, בעלי עסקים שעושים את הצעד המשמעותי כל כך בימים אלו, תוהים האם זהו הזמן הנכון להשקיע בקידום האתר שלהם.
האם באמת נכון לקדם את האתר בתקופת הקורונה?
ישנם סוגים שונים של אתרי בית, המייצגים עסקים שונים ופעילויות שונות:
- אתרים של חנויות אונליין (עסקים שמוכרים מוצרים דרך חנות אינטרנטית בלבד)
- אתרים של חנויות הפועלות גם אונליין וגם אופליין. לדוגמא: עסק שיש לו חנות במרכז קניות בעיר, אך גם חנות באינטרנט דרכה ניתן לרכוש מגוון רחב של מוצרים
- אתרים שהם מעין “כרטיסי ביקור” לחנויות שפועלות אך ורק כחנויות פיסיות
- אתרי תדמית של עסקים ששירותיהם ניתנים פרונטלית (לדוגמא: רואי חשבון, עורכי דין, מטפלים רגשיים ועוד…)
המטרה שלכם עם קידום האתר היא לייצר חשיפה איכותית, ולגרום לאותם אנשים שמחפשים את המוצר שאתם מציעים, להגיע אליכם. התשובה לשאלה האם כדאי לקדם את העסק בתקופת הקורונה פשוטה למדי: כל עוד דלתות העסק שלכם פתוחות – באונליין או באופליין, ראוי וכדאי לקדם את האתר. בסופו של דבר, לקוחות יגיעו לאתר שמציע את שהם מחפשים. אם כך, למה שהם לא יגיעו לאתר שלכם ויהפכו ללקוחות שלכם?
קידום אורגני לוקח זמן, ולכן…
הימים הם ימי קורונה והדילמה שלכם האם להשקיע כעת בפרסום העסק/האתר, לגיטימית. עם זאת, חשוב לדעת כי קידום אורגני הוא תהליך מתמשך שתוצאותיו מופיעות לאט ובהדרגה. בשונה מקמפיין PPC שעולה לאוויר באופן מידי, פרסום אורגני צריך את זמן ההבשלה שלו. מדובר על שיטה שאולי לוקחת יותר זמן, איך באותה הנשימה היא מניבה תוצאות יפות, מרשימות ואיכותיות יותר. אתם מתחילים אמנם לקדם כעת, בתקופת הקורונה, אך הפירות המתוקים יבשילו רק בהמשך…
לכן, כדאי בהחלט לנצל את התקופה היחסית “מנומנמת” ולתעל אותה לעשייה וקידום האתר שלכם!
מקדם אתרים SEO יעבוד במרץ על קידום האתר, וינצל את חלון ההזדמנויות בו ישנם עסקים שמעט מזניחים את קידום האתר, לטובת קידומכם. תוך כמה זמן תוכלו לראות תוצאות? התשובה לשאלה אינה חד משמעית ומשתנה בהתאם למשאבים שמושקעים (תקציב, זמן, מנעד הפעולות, היעדים המוגדרים וכיוצא בזה). בגדול, מדובר על פרק זמן של בין חודשיים לשישה חודשים.
מצמצמים את הפעילות? תוכלו לצמצם גם את תקציב הפרסום
בשונה מפרסומים בעיתון, ברדיו ובטח שבטלוויזיה, עם קידום אורגני אתם קובעים כמה כסף תשקיעו וגם מתי. מדובר על אחד היתרונות הבולטים ביותר שבקידום ברשת, ויתרון זה מודגש ומורגש בעיקר בימים אלו ובמשב הרוח הנוכחי. סגרתם את החנות במרכז הקניות ונותרם רק עם חנות האונליין? היקף הסחורה שלכם פחת בעקבות עיכובים במשלוח מסין? לא משנה מהי הסיבה – אתם אלו שמחליטים כמה להשקיע. ההמלצה החמה אליכם? המשיכו להשקיע בפרסום האתר בכל מקרה ויש לכך סיבה…
האתר שלכם כבר מקודם? רק אל תפסיקו עכשיו!
עד לפני משבר הקורונה האתר שלכם היה מקודם ומתוחזק ע”י מומחה קידום אתרים? רק אל תפסיקו עכשיו! המלחמה על המקומות הראשונים במנוע החיפוש גוגל היא סוג של מלחמת התשה – האתרים בהם מושקעים משאבים רבים, ממשיכים לדהור קדימה ולשמר את המיקום הגבוה. מנגד, האתרים ש”מתעייפים” ולוקחים הפסקה יזומה, לא רק שלא נשארים במקום אלא שמיקומם עלול להיפגע. גם בתקופות של משבר וכל עוד הפעילות העסקית שלכם נמשכת כרגיל, המשיכו בקידום האתר.
היכנסו למדריך שלנו באתר וקראו עוד מאמרים מעניינים בנושא קידום אתרים אורגני.