איתור נזילות בשרון – המדריך המלא!

נזילות גורמות לתחושות של קור, רטיבות ולחות בתוך הבית, והן בהחלט דורשות התערבות של מומחה. אז מה כדאי לעשות? כל זאת ועוד במאמר הבא…

 

אצל כולם, הבית נחשב למקום הבטוח ביותר, ואנו חוזרים אליו לאחר כל יום הסידורים העמוסים, ימי עבודה וחגים שמחים. אבל כשהבית שלנו בבלגן וכבר לא כל כך נעים להיות בו? זה עלול לקרות

כאשר מים מחלחלים לתוך הצינור. מים דולפים גורמים לתחושת קור, רטיבות ולחות בבית, הדורשים התערבות מומחית.

מהם הסימנים הראשונים לנזילות שכדאי לדעת?

דליפת מים יכולה להתבטא בדרכים רבות. נזילות עלולות להופיע ולהציג כתמי מים על הקיר או כתמי עובש חומים או ירוקים כהים. לפעמים הקיר שסופג מים יתקלף לגמרי מכיוון שהמים שמחלחלים לתוכו יגרמו להתקלפותם.

בנוסף למראה הלא נעים בעליל, אתה גם תרגיש קר במיוחד בדירה ותריח לחות וריח לא נעימים. בנוסף לעובדה שדליפות צינורות פוגעות באיכות החיים, היא עלולה גם לגרום לנזקי תברואה ולפגוע בבריאות של ילדים ומבוגרים ושל אנשים הסובלים מאלרגיות או אסתמה.

מדוע יש נזילה?

ישנן לא מעט סיבות לנזילות מים בבית. אחת הסיבות הנפוצות יותר היא שחיקת הצינור, במיוחד אם מדובר בצינור המשותף למספר דירות. אם נחשוב על זה, כל מיני חומרים, חלקם עם שומנים, חלקם 

אורגניים, ולעיתים ישנה יותר מדי פסולת שהצינור לא יכול להתמודד איתה כלל.

בנוסף, לצינור הביתי שלנו אין מחסור באויבים חיצוניים. חלק מהגורמים שבהחלט יפגעו בצינור הוא שורשי העצים והצמחים. הצמחייה סביב הבית מחפשת מים במקומות עמוקים, חודרת צינורות וגורמת לדליפות.

סיבה עצובה, אך נוספת, היא שיש צורך לבצע איתור נזילות מקצועי לאחר רשלנות של אינסטלטור או שיפוצניק. תחזוקה לא נכונה של הצינור או עבודת איטום לא תקינה עלולים בהחלט לגרום לדליפה.

על פני השטח, בין אם הנזילה נגרמת עקב בלאי צינורות או עבודה לא תקינה של אנשי מקצוע, חשוב להזמין שרות איתור נזילות איכותי ממאתר נזילות מומחה שיכול לפתור את הבעיה בדיוק ובמהירות. מציאת נזילות היא פעולה שאינה יכולה לרוב לסבול עיכוב, מכיוון שככל שזמן ההמתנה ארוך יותר כך הדליפה תהיה גדולה יותר ויותר.

 איך מבצעים איתור נזילות?

ישנן דרכים רבות לאתר נזילות בביתכם. חלק מהאנשים “מקשיבים” לדליפות ולטפטוף המים, או משתמשים במערכות גז לאיתור נזילות. יחד עם זאת, קיימת כיום שיטה מתקדמת במיוחד לאיתור נזילות, שהיא איתור נזילות עם מצלמה טרמית.

צילום נזילות באיכות גבוהה יכול לאתר נזילות בקלות ובמהירות מבלי לשבור ולהרוס קירות ומרצפות. המצלמה הטרמית שולחת קרני אינפרא אדום לקיר, ואז משיגה מפת צבע ברורה לאיתור מיקום הדליפה.

רק לאחר איתור הנזילה יהיה ניתן לשבור את הקיר או הריצוף במיקום המדויק לתיקון הנזילה באופן כירורגי.

איך בוחרים מאתר נזילות?

 כפי שצוין קודם לכן, בדיקת נזקי המים בבית צריכה להיעשות ע”י מומחה לאיתור נזילות. בהתחשב בעובדה שיש מספר רב של “חאפרים” וחובבנים נועזים, הסוד הוא למצוא את החברה המקצועית ביותר שיכולה לספק לך את השירותים הנכונים. ותמיד מומלץ לברר לפני הזמנת מאתר הנזילות האם הוא גם אינסטלטור וגם מבצע תיקון נזילות, במידה ותצטרכו תיקון.  

בכל אופן, להלן כמה עצות מי יכול לעזור לכם לפתור בעיה זו.

ראו תעודה – אל תחששו לבקש מאיש מקצוע תעודת הכשרה. 

בדקו מה הניסיון המקצועי – נסו להבין את מספר שנות הניסיון של מאתר הנזילות. ככל שאנשי המקצוע בעלי ניסיון רב יותר, כך גדל הסיכוי למצוא את הנזילה בקלות ובדיוק רב יותר.

מהו הציוד הטכנולוגי – מאתר נזילות מקצועי ידאג לא להישאר מאחור, וידאג שיהיה ברשותו את כלי האיתור המתקדמים כגון מצלמה טרמית, מצלמת סיבים אופטיים, איתור בגז, שעון לחץ ועוד. 

כמובן, אלו היו רק כמה טיפים שיעזרו לך לבחור אנשי מקצוע טובים. 

כמו כן ניתן גם לקבל המלצות ממכרים, מרשתות חברתיות או לבדוק את מומחי איתור הנזילות באינטרנט.

המאמר נכתב בשיתוף איתור נזילות משה שליו

תגובות

תגובות