תערוכה חדשה : “קשת” צובעת לנו מציאות

אמנים: אביבה סונסינו, אורי דה בר (אמן אורח),SKETCHLIGHT(רעות וגנר, קרן אייכר, אריה גלר), דוד גומא, ויקטוריה רייגירה, טוביה הופמן, ישראל הרצל, לאה שלזינגר, סוזן אלסנר, עליזה מרום, פנחס נול, צור עיטם עמיחי, רות שחר,שלום אביגד, תמי דוידסון   

7/2/22 – 5/3/22

 אירועים בתערוכה – שבתות בשעה 11:00 הכניסה חופשית אך כפופה להנחיות משרד הבריאות באותו יום

עליזה מרום
  • ביום שבת 12.2.22 הרצאה: תמי דוידסון – חוויית העצמה עם קלפי “אישה בזמן” פרי ציוריה
  • ביום שבת 19.2.22 “מטאמורפוזיס” צור עיטם עמיחי – הקרנה והסבר של סרטי אנימציה שלו
  • ביום שבת 4.3.22 שיח גלריה עם האוצרת והאמנים

פברואר. גשם. סם החיים מרווה את אדמת הקיץ הצמאה. רוחות של חורף מנשבות עדיין. קשתות מפציעות מדי פעם כשולחות מסר של תקווה, חיוניות.

תמי דוידסון

השנה קבוצת אמני “קשת” מציגה לראשונה בבית האמנים במסגרת תצוגת תערוכות של קבוצות האמנים של כפר סבא. מציאות חדשה נוצרת ויצירות מגוונות בתחומי יצירה שונים מרכיבות  תערוכה חדשה.

התערוכה מתמקדת בתוצאות הסערה שהתרחשה במוחו של האמן.ית במישור האישי, בתוצאותיה של החשיבה היצירתית שבאה לידי ביטוי בתוצר –ביצירות; אחרי המאבק מול הדף הריק בנושאי: כתיבה, ציור, צילום או פיסול. כאן מוצגות התוצאות המפתיעות על כל גיווניהן.

 

כדי ליצור הרמוניה וקשר בין היצירות, הקונספט של תערוכה זו הוא נופים: נוף בטבע, נופים קוסמיים דמיוניים, או נוף אדם. האדם הוא תבנית נוף מולדתו ויש קשר בין השניים.

קיים בתערוכה קשר בין הנופים הקוסמיים, דמויות וחיות דמיוניות הצפות בחלל או דמויות מיתולוגיות דמיוניות. כמו כן מוצגים בתערוכה ציורי נוף ארציים שיוצרים דיאלוג עם הדמיוניים. 

פנחס נול

המילה יצירה מכוונת לבריאה של דבר שלא היה קיים.

אצל האמן.ית תהליך היצירה מתחיל ברעיון, תכנון ולאחר מכן ביצוע. האמן.ית חווה התלבטות בבחירת החומרים או הצבעים ליצירה.  

לדברי אמנים שונים המתארים את הרגשתם אחרי תום תערוכה בה הוצגו יצירותיהם) ושמעתי הרבה אמירות שכאלו) – הם מרגישים ריקנות. כמו בתהליך של לידה שהסתיימה. התרוקנות. ריק. המאבק תם. תחושת הריקנות נמשכת לרוב עד לתכנון סדרת היצירות הבאה או התערוכה הבאה בה מתמלאים המצברים מחדש.

 

בתערוכה מוצגות התוצאות הסופיות לאחר תום תהליך ההתלבטות, לאחר תום תהליך החיפוש והמאבק. הצגת התוצאה בתערוכה, היא בבחינת הצגת הקשת המושלמת האישית, הניצחון האישי – של כל אמן או אמנית המציגים, זו הקשת המושלמת שהבליחה אחרי המאבק הארוך והסערה שהתחוללו בתוך תהליך היצירה.

אביה ממון – אוצרת התערוכה

ויקטוריה רייגירה-נס בפארק-אמנות דיגיטלית- הדפסה על נייר צילום- ממוסגר- 50-70 סמ

תגובות