באילו מדינות מתקיים סאמר סקול?

חופשת לימוד אנגלית בחו”ל, המכונה “סאמר סקול”, הפכה פופולארית מאוד בארץ בעשורים האחרונים. במסגרת חופשה זו טסים ילדים ובני נוער למדינות אחרות למחנה קיץ מהנה עם ילדים בני אותן שכבות גיל מכל רחבי העולם, כאשר הדגש הוא על לימוד אנגלית ואינטראקציות חברתיות מהנות, הפעלות, טיולים ועוד.

 

המדינות בהן נערכות חופשות סאמר סקול הן תמיד מדינות “מעניינות”, בהן יש מה לראות ומה לעשות, תרבות מקומית לחוות ובעיקר סביבה נעימה ומתאימה הן למחנה קיץ והן לטיולים בסביבה. מהן המדינות בהן נערכים מחנות אלו ומה מאפיין את הסאמר סקולים השונים במדינות הללו?

 

Depositphotos

 

ניתן לצאת כיום מישראל לסאמר סקול בשלוש מדינות עיקריות, ובמספר מיקומים שונים במדינות אלו. ביניהן ניתן למצוא את ארצות הברית, ספרד ואנגליה, כמו גם את סקוטלנד (אשר מבחינה רשמית מהווה חלק מאנגליה, אך מתאפיינת בתרבות מקומית מיוחדת במינה משל עצמה…).

 

באנגליה ניתן למצוא כמה מיקומים שונים של מחנות סאמר סקול פוטנציאליים. חלקם מתאימים לגילאים ספציפיים וחלקם לטווח גילאים רחב יחסית. בין המיקומים ניתן למצוא מרכז סאמר סקול הנמצא ממש מחוץ ללונדון (והחופשה בו כוללת טיולים וביקורים בעיר עצמה כמובן), מרכז הממוקם בעיר החוף הדרומית – ברייטון, מרכז אסקוט ומרכז באת’.

בארצות הברית נערכים מחנות הסאמר סקול בשלושה מיקומים עיקריים: שניים בחוף המזרחי – ניו יורק ואורלנדו שבפלורידה, ואחד בחוף המערבי – בעיר לוס אנג’לס. אין צורך להכביר במילים על האטרקטיביות של כל המיקומים הללו, אך בקצרה – המרכז שסמוך לניו יורק (ממוקם בניו ג’רזי) נמצא מרחק נסיעה קצרה מאחת הערים המלהיבות ושוקקות החיים ביותר בעולם. המרכז שבאורלנדו, פלורידה, ממוקם כמובן בסמיכות למרכזי דיסני וורלד, אפקוט סנטר, יוניברסל סטודיו’ז ועוד ואילו גם בלוס אנג’לס לא חסר עניין – עיר הכוכבים והאורות של ארצות הברית.

בספרד, מועבר הסאמר סקול במרכז “פרנסיסקו דה ויטוריה” שבבירת ספרד – מדריד, המתהדר במבנה אירופאי עתיק ומפואר ובקרבה לאחת הערים הגדולות והמעניינות ביותר באירופה.

 

כלומר, המיקומים בהם נערכים מחנות הסאמר סקול אינם אקראיים, אלא נבחרו בקפידה. כל אחד מהם ממוקם באזור יפה ופסטוראלי ובסמיכות לערים עם מקורות עניין עולמיים ואטרקציות תיירותיות מהשורה הראשונה. הילד/ה או בן/ת הנוער הממוצעים היו שמחים רק לבקר ליום אחד במקומות כמו ניו יורק, לוס אנג’לס, מדריד או לונדון. עכשיו תארו לעצמכם אותם שם לשלושה עד ארבעה שבועות, עם חברים חדשים מכל רחבי העולם וטיולים מאורגנים מפנקים למוקדי העניין הסמוכים…

תגובות