פעילויות בניית צוות מהירות וקלות שהעובדים שלך יאהבו

המסגרת המשוערת לרוב הפעילויות או התוכניות לבניית צוות היא קבוצה של 12 עד 15 אנשים (בממוצע). לכן, עבור מנחי קבוצות רבים, פעילות גיבוש לצוות קטן של משתתפים ימתחו את רפרטואר הפעילות שלהם. מאמר זה עוסק כולו בפעילויות בניית צוות בקבוצות קטנות שעובדות כי הצגתי אותן פעמים רבות במגוון הזדמנויות ואנשים פשוט אוהבים אותן.

 

מה מייחד קבוצות קטנות?

 

מלבד ההבדל הברור (מספר המשתתפים), ישנם מספר מאפיינים בולטים שהופכים קבוצות קטנות לייחודיות.

אבל ראשית, בואו נגדיר קבוצה ‘קטנה’ כפחות מעשרה אנשים, וסביר יותר שכל מספר בין שלוש לשש. כל אחת מהפעילויות שאני מתאר בהמשך מאמר זה עובדות עם קבוצות בגודל כזה.

 

אִינטִימִיוּת

עם פחות אנשים, אתה יכול להקדיש הרבה יותר זמן לכל אחד בקבוצה, מה שיכול לגרום לכולם להרגיש מוערכים יותר ומחוברים בצורה משמעותית לאחרים. תחושת השייכות הזו יכולה להניע קבוצה מהר יותר קדימה ממה שמתאפשר בדרך כלל עם קבוצות גדולות בהרבה.

 

תְרוּמָה

קבוצות קטנות יותר אומרות שפחות אנשים צריכים להיות מעורבים או להתייעץ כדי לקבל החלטות. קשה להתחבא בקבוצה קטנה, ולכן כל אדם יותר מוכן ומסוגל לתרום. לדוגמה, ניתן לפתח רעיונות נוספים בשלב הרעיונות במקום להסתמך על מי שמרים את הקול. לשם כך, המאמצים שלך ליצור סביבת למידה בטוחה וחיובית הם קריטיים כדי להבטיח שכולם ירגישו מוערכים.

 

אֶמְצָעִי

מטבע הדברים, פחות אנשים פירושם פחות משאבים וחללים קטנים יותר נדרשים להפעלת פעילויות גיבוש צוות בקבוצות קטנות. אם, למעשה, אתה זקוק למשאבים כלשהם, אתה יכול לצפות גם לתקציבים צנועים יותר ופחות אחסון. כמו כן, מנחה אחד מתאים בדרך כלל מבחינת יחסי קבוצה/מדריך לפעילויות רבות של בניית צוות.

 

כן, זה נכון שבעוד לקבוצות קטנות חסרה האנרגיה שנוצרת על ידי קבוצה גדולה, על מה שחסר להן באנרגיה הן משלימות בעומק. באופן אישי, אני אוהב לעבוד עם קבוצות קטנות יותר כי התוכנית מרגישה יותר כמו שיחה עם חברים מאשר הרצאה באולם.

 

פעילויות מהנות לקבוצות קטנות בבניית צוות

 

הפעילויות הבאות לפתרון בעיות בקבוצות קטנות הן רק דוגמה ממה שאתה יכול לגלות במאגר הפעילויות המקוון של גיבוש איכותי.

 

1 – מציירים על עיוור

מטרה: תרגיל מאוד פופולרי ויעיל לבניית צוות, פעילות זו טובה לקבוצות קטנות. זה עוזר לפתח מיומנויות תקשורת, פרשנות ומנהיגות.

 

  • כלים: עט, נייר ותמונות. (כדי לחסוך בנייר, האדם המתאר יכול לקבל את התמונה בטלפון שלו)
  • זמן: 10-15 דקות
  • משתתפים: כפולות של 2

 

איך משחקים: חברו אנשים לקבוצות של שניים והושיבו אותם גב אל גב. ספקו לאדם אחד תמונה ולשני נייר ועט. בקשו מהאדם עם התמונה לתאר אותה לבן הזוג שלו מבלי לומר בעצם מה בתמונה.

 

לדוגמה, התמונה מציגה “כלב אוכל גלידה”. האדם עם התמונה צריכה לעזור לבן זוגה לצייר את התמונה מבלי לומר “כלב אוכל גלידה”.

 

תוצאה: זה עוזר לבנות כישורי מנהיגות אצל האדם שמכוון את האדם עם העט והנייר לצייר את התמונה. הדרך שבה היא נותנת כיוון תגרום לכמה טוב ה”אמן” מבין ומצייר את התמונה בצורה מושלמת. זה תלוי גם בתקשורת בין חברי הצוות ובאופן ברור הם מבינים ומפרשים זה את זה.

 

2 – הפכו את זה

 

המטרה: לעזור לאנשים העובדים בקבוצות לרכוש פתרון בעיות, יצירתיות ומיומנויות תקשורת חזקות.

 

  • כלים: ברזנט או פריט לבוש גדול.
  • זמן: 20 דקות
  • משתתפים: 6-10

 

איך משחקים: משחק יצירתי, כאן אתם מבקשים מקבוצה של 6-10 אנשים להצטופף ולעמוד על גבי ברזנט. האתגר הוא שהם צריכים להעיף את הברזנט, כשהם עומדים בצד השני של הבד. התנאי היחיד הוא שהם יכולים להשתמש רק ברגליים! הם לא יכולים לרדת מהבד או לתת לרגליהם לגעת בקרקע.

 

תוצאה: היא מאלצת את הקבוצה לחשוב על דרכים יצירתיות לעבוד בצוות ולפתור את הבעיה מבלי לרדת מהסדין. זהו משחק נהדר לבניית צוות שקורא לחברי הצוות לוודא שאף אחד לא יורד מהסדין. זה מבטיח שגם במצב שאינו משחק, הם כוללים את כולם בקבוצה וגורמים לכל אחד להיות אחראי על השגת המטרה הסופית של המשימה.

 

3 – ארוחה סודית

מטרה: משחקי היכרות מסוג זה מאפשר לעובדים לצאת מאזור הנוחות שלהם ולעבוד כצוות. זה גם עוזר בעבודה עם חברי צוות חדשים.

 

  • כלים: מסעדה/בית
  • זמן: 1-2 שעות
  • משתתפים: 8-10

 

איך לשחק:  המשחק המהנה הזה הוא דוגמה מצוינת לחיבור קבוצתי. מה שאתה צריך לעשות זה שבלילה אחד, אתה צריך להזמין קבוצה של אנשים מצוותים שונים לארוחת ערב במסעדה או במקום של מישהו. החברה תישא בהוצאות.

 

התעלומה היא שלפני הארוחה, העובדים מקבלים רק מידע על התאריך והשעה של ארוחת הערב. ואז ביום הארוחה, נשלח לכולם מייל עם שם המסעדה ועם מי הם הולכים.

 

תוצאה: זה מאפשר לאנשים לצאת מאזור הנוחות שלהם ולהכיר אנשים חדשים. זה עוזר להם להבין את העבודה עם מחלקות אחרות וצוותים שונים עושים. בתרחיש של מקום עבודה, זה יכין את העובדים לעבוד עם אנשים מצוותים מגוונים אותם לא פגשו בעבר.

תגובות

תגובות