במסגרת יום המודעות לדפיברילטורים חנך ראש העיר רפי סער, שתי עמדות חדשות להצלת חיים בעיר

במסגרת יום המודעות לדפיברילטורים חנך ראש העיר שתי עמדות חדשות להצלת חיים בעיר

על רקע שבוע הלב ובמסגרת ציון היום הארצי להעלאת המודעות למַפְעֶמִים (דפיברילטורים) במרחב הציבורי, שמצוין היום (22.2.22) ברחבי הארץ, התקיים הבוקר (יום ג) טקס חניכה לשתי עמדות מצילות חיים חדשות שהוצבו בספורטק שליד שכונת הדרים ובשייפ פארק בשכונה הירוקה.

באירוע הסרת הלוט נכחו ראש העיר רפי סער, סגן ומ”מ ראש העיר דני הרוש, סגן ראש העיר אורן כהן, נעם בן יהודה, מנהל אגף הביטחון בעירייה ושרון ג’ורג’י, מנהלת המחלקה לקידום הבריאות ולחוסן עירוני.

במהלך האירוע הציג לנוכחים סגן מנהל המחלקה הבינלאומית במד”א אילן קליין, את אופן השימוש בעמדה החכמה; בשלב הראשון יש להזעיק בטלפון את מד”א ע”י חיוג 101. בעקבות זאת העמדה תהבהב ותיפתח לשימוש תוך כ-5 שניות בלבד מניתוק השיחה. העמדות שנפרסו כולן מנוטרות 24/7 ונגישות. במסגרת יום המודעות הוקמו ע”י המיזם החברתי “שמים לב”, מעל 100 עמדות דפיברילטורים ברחבי העיר, במוסדות חינוך, בבתי כנסת, אולמות ומתקני ספורט, במטרה להעלות את המודעות לקיומם של עמדות חכמות במרחב הציבורי שיצילו חיים.

“שני חברים שלי נפטרו מאירוע לב בגיל מאד צעיר, הם היו סכ”ה בני 50- 60”, שיתף בפתח דבריו ראש העיר רפי סער, “אם היה בהישג יד מכשיר מציל חיים כמו זה, היה אפשר למנוע את האסונות ההם. בישראל מתים מידי שנה כ-8,000 אנשים כתוצאה מדום לב, כשמחצית מהמקרים קורים במרחב הציבורי. הגשת עזרה בחמש הדקות הראשונות היא קריטית ומגדילה משמעותית את הסיכוי לשרוד ולהשתקם. הדאגה לבריאות התושבים היא בראש סדר העדיפות שלנו מאז ומתמיד. באמצעות פעולה אחת פשוטה, כל אחד יכול להציל חיי אדם. לא צריך להיות בעל הסמכה רפואית, השימוש במכשיר הוא נגיש ופשוט ומיועד לכולנו”.

תגובות