הנגשה וחידוש אנדרטת בני כפר סבא שנפלו במערכות ישראל בגן הזיכרון תסתיים בתחילת חודש מרץ

הנגשה וחידוש אנדרטת בני כפר סבא שנפלו במערכות ישראל בגן הזיכרון תסתיים בתחילת חודש מרץ

במסגרת עבודות ההנגשה באתר חודשו שבילי הולכי הרגל, ונבנו רמפה, משטחי אזהרה ומאחזי יד

חידוש אנדרטת התותח בגן הזיכרון יצאה אל הדרך. עבודות שדרוג סביבת האנדרטה כוללות: חידוש שביל הולכי הרגל, התקנת ריצוף וחיפוי מונגשים על פי התקן, בניית רמפה עבור אנשים המתניידים עם כסאות גלגלים ועבור המתקשים בהליכה והתקנת משטחי אזהרה ומאחזי יד. העבודות צפויות להסתיים בתחילת חודש מרץ.

האנדרטה לזכרם של בני העיר שנפלו במלחמות ישראל, ניצבת בגן הזיכרון ברחבת הכניסה אל חלקת בית הקברות הצבאי. בקצה רחבה מובילים שני מפלסי מדרגות אל קיר אבנים ארוך ומעוגל, בקצהו הימני עמוד נמוך ובקצהו השמאלי עמוד לבנים גבוה. בראש העמוד הגבוה סמל צה”ל ותחתיו פרטי ההנצחה והמילים: “במותם ציוו לנו את החיים. לפני שמש ינון שמם”. משמאל לעמוד מוצב תותח, אשר שימש את הלוחמים במלחמת העצמאות ב-1948 ונתרם לכפר סבא עם הכרזתה כעיר בשנת 1962. האנדרטה שתוכננה ע”י האדריכלים בלויצמן וליסרסור, הוקמה בשנת 1958.

העבודות להנגשת וחידוש סביבת האנדרטה מתקיימת ע”י עיריית כפר סבא במסגרת מדיניות ראש העיר, רפי סער, להמשיך ולבסס את כפר סבא כעיר הנגישה בישראל, המכילה ומשלבת את מגוון האוכלוסיות בה, ופועלת להנגשת כלל המרחבים הציבורים בעיר למגוון האוכלוסיות. העבודות מתבצעות ע”י אגף התפעול, תוך ליווי צמוד מורשה נגישות של עמותת שק”ל.

הפעולות להנגשה של העירייה אינם מסתכמות בהנגשת המרחב הציבורי הפיזי. בתוך כך העירייה ביצעה החודש שינוי צבעים בבחירת מושבים באתר היכל התרבות על מנת להנגיש את השירות עבור עיוורי צבעים מתקשים להבדיל בין אדום לירוק, כחול לסגול בעת רכישת הכרטיסים באתר והחליפו את הצביעים לצבעים נגישים יותר על פי תקן הנגישות.

ראש העיר, רפי סער: “תושבי העיר בעלי המגבלות זכאים לשוויון הזדמנויות, על אחת כמה וכמה כשהם נמצאים במרחב העירוני הפיזי והדיגיטלי. עבודות ההנגשה המבוצעות בימים אלה הן חלק מהתכנית הכוללת שלנו להפוך את כפר סבא לעיר הנגישה ביותר בישראל, עיר שמתחשבת גם בבעלי המוגבלויות וששמה לעצמה מטרה לסייע לאוכלוסיות החלשות בתוכה.”

תגובות